DRUMUL DE MARE VITEZA BUCURESTI-GIURGIU – Caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate a fost lansat in consultare publica

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a lansat joi, 25 iulie 2024, in consultare caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. Durata de consultare publica este de trei saptamani si precede licitatia pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteza. Caietul de sarcini poate fi consultat pe pagina www.cnir-sa.ro si in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).

Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu este un proiect promovat la initiativa CNIR, cu acceptul Directiei Generale Programe Europene de Transport din cadrul Ministerului Transporturilor, iar in urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul si profilul viitorului drum de mare viteza.

Studiul de fezabilitate va avea o durata estimata cuprinsa intre 18 si 24 luni, licitatia urmand sa fie lansata pana la finalul anului.

Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va avea finantare din fonduri europene.

In cadrul studiului de fezabilitate se va realiza o analiza comparativa intre structura rutiera din mixtura asfaltica si structura rutiera din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic si implicatiile fiecareia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv productie interna”, a precizat directorul general CNIR, Gabriel Budescu.

Caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerinta in premiera pentru un studiu de fezabilitate. Modelarea BIM reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, executia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. In vederea elaborarii acestor cerinte de schimb de informatii, CNIR a colaborat cu Asociatia BIMTECH/buildingSMART Romania, parte a Building Smart International.

In ceea ce priveste utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicita viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS si camere video care permit urmarirea lucrarilor in timp real.

In etapa studiului de trafic, proiectantul va considera si analiza, inca din faza initiala urmatoarele optiuni posibile:

  1. Realizarea Drumului la profil de Autostrada sau Drum Expres, dupa rularea variantei castigatoare in Modelul National de Transport.
  2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens daca datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltarii de perspectiva.

 

Articolul precedentLICITATIE NOUA PENTRU AUTOSTRADA – Incepe procedura de licitatie pentru constructia unui nou lot al autostrazii Craiova – Filiasi
Articolul următorPROTOCOL CU CNAIR – Autoritatile locale anunta o noua etapa pentru realizarea drumului de legatura din partea de nord a municipiului Cluj-Napoca

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.