Prima platforma de licitatii auto de pe piata locala, prin care romanii pot vinde sau pot cumpara masini, de oriunde s-ar afla si de pana la 5 ori mai repede decat prin alte metode, se lanseaza oficial. Platforma Direktcar.ro vine si cu un amanunt inedit in domeniul auto: tehnologia unica de vizionare online in timp real a autoturismelor. Aceasta tehnologie ”revolutioneaza” modul in care romanii pot achizitiona vehicule, permitand prezentarea si achizitia masinilor din orice localitate din tara sau din strainatate.
Noua platforma de licitatii auto online este dedicata in special persoanelor fizice care doresc sǎ vandǎ sau sǎ cumpere masini second-hand, online, din confortul caselor lor, fǎrǎ a fi nevoie sǎ se deplaseze decat inainte de achizitie. Investitia in dezvoltarea si lansarea platformei se ridica la 500.000 de euro. Platforma asigura un proces de licitatie intuitiv, usor de navigat, pentru utilizatori persoane fizice sau dealeri auto.
“Am creat o platforma de licitatii auto online pentru a imbunatati modul in care sunt vandute masinile second-hand, astfel incat sa fie vandute mai repede si la un pret echitabil format in functie de cerere si oferta. Daca printr-un anunt clasic de vanzare auto nu stii cand se intampla tranzactia, la licitatie acest termen este clar stabilit. De regula, o vanzare printr-un anunt clasic poate dura pana la 6 luni, dar prin metoda licitatiei vanzarea poate avea loc intre 14 si 30 de zile. Exista o singura zi de vizionare si o singura zi de inchidere a licitatiei auto. In plus, un avantaj considerabil este faptul ca proprietarii de masini sunt cei care vand, nu casa de licitatie – platforma Direktcar.ro este un canal de promovare si de vanzare accelerata, iar tranzactia se incheie direct intre proprietar si cumparator, de regula intr-o intalnire fizica. Piata de masini second-hand este in continua crestere in Romania, iar in cele mai multe cazuri romanii isi doresc sa vanda sau sa cumpere cat mai repede masina dorita, fapt pentru care licitatia este o metoda eficienta si apreciata de utilizatori indiferent de scopul acestora”, declara Cristian Aconi, fondator al platformei de licitatii auto online Direktcar.ro.
In primele luni de cand platforma a devenit disponibila, numarul de listari de masini pe platforma a crescut de pana la doua ori mai mult de la luna la luna, fiind in prezent sute de masini in licitatie.
Licitatiile auto online pe Direktcar.ro functioneaza precum o licitatie standard, cu diferenta ca acestea au loc online, iar masinile sunt vandute direct de proprietari. Masinile second-hand sunt listate pe platforma cu un pret de pornire, dar care este mai mic decat pretul minim dorit de vanzator. Pretul urmeaza sa creasca in functie de ofertele potentialilor cumparatori.
Cei care doresc sa vanda sau sa cumpere masini prin licitatii auto pe Direktcar.ro trebuie sa faca un cont pe platforma. Vanzatorii trebuie sa completeze un formular cu o serie de informatii despre masina si fotografiile aferente. De asemenea, pot seta un “pret rezervat”, adica un pret minim sub care nu vor fi obligati sa vanda masina, daca nu este atins sau depasit prin licitatie. In cazul in care nu este setata aceasta optiune, masina se va vinde la pretul maxim obtinut in licitatie.
Licitatiile auto incep la 7-14 zile dupa listarea masinilor pe platforma, timp in care potentialii cumparatori pot analiza si viziona masinile. Licitatia poate dura pana la 7 zile, iar durata licitatiei si data si ora inchiderii licitatiei sunt stabilite de vanzator, perioada in care cumparatorii ofera pretul dorit peste ultimul pret afisat.
Licitatia se inchide la ultimul pret oferit cu doua minute de inchidere. In cazul in care in ultimele doua minute din licitatie apare o noua oferta de pret, licitatia se va prelungi cu inca doua minute pana cand nimeni altcineva nu ofera mai mult. Daca in acest interval nu apare nicio oferta noua, licitatia se inchide. Daca pretul obtinut este peste pretul minim, cumparatorul va fi indrumat catre checkout.
Dupa ce achita taxa de licitatie, de 1% din valoarea pretului de cumparare, datele de contact ale cumparatorului si ale vanzatorului vor fi transmise automat catre fiecare dintre ei. Daca pretul obtinut este sub pretul minim setat, vanzatorul va primi un email de informare si va putea decide daca accepta acel pret sau il respinge.
In cazul in care accepta pretul de vanzare sub pretul minim, cumparatorul va fi anuntat si indrumat catre checkout.
Dupa ce achita taxa de licitatie, va primi datele de contact ale vanzatorului. Tranzactia de vanzare-cumparare are loc direct intre proprietar si cumparator, intr-o intalnire fizica.
Inainte de achizitie, masinile pot fi vizionate si online pentru o eficienta mai mare. Functia de vizionare online a masinii in timp real permite utilizatorilor sa participe la sesiuni live de prezentare a autoturismelor disponibile la licitatie, similar cu un apel pe Zoom sau Skype. In aceste sesiuni, vanzatorul si potentialii cumparatori interactioneaza in timp real, oferindu-si o experienta autentica de vizionare. Vanzatorul stabileste o data si un interval orar pentru vizionarea masinii, care poate dura intre 30 de minute si 2 ore.
Vizionarea masinilor second-hand inaintea achizitiei este un pas important pentru potentialii cumparatori, asa incat regulamentul platformei Direktcar.ro impune ca, inaintea fiecarei licitatii auto, sa existe o zi de vizionare cu un loc precis ales de catre vanzator si marcabil pe o harta interactiva Google. Vizionarea este limitata la un interval de timp stabilit de catre vanzatorul masinii (30 de minute pana la 2 ore), iar in acest interval toti cei interesati pot sa mearga sa inspecteze masina pentru care doresc apoi sa liciteze.
“Am observat insa ca, de cele mai multe ori, cei interesati de o anumita masina se aflau departe de locul masinii, asa incat putini oameni puteau sa mearga la vizionare si atunci ne-am propus sa cream un canal online, astfel incat tot in acelasi timp si din locul in care se gaseste masina, vanzatorul sa poata sa prezinte masina celor interesati. Cu aceasta functie speram nu doar sa crestem sansa vanzarii masinilor second-hand puse in licitatie de catre clientii nostri, ci si obtinerea unor preturi corecte datorita sporirii numarului de participanti la licitatie. Este lesne de inteles ca cineva care nu a avut sansa de a inspecta masina va fi mai retinut in a oferi un pret mare. Prin aceasta metoda se deschide fereastra catre un numar nelimitat de ofertanti din orice regiune a tarii. Faptul ca vizionarea masinilor era pana acum doar fizic posibila limita intentia cumparatorilor in a participa activ in licitatiile de automobile. De acum inainte, ne asteptam ca, dupa ce au vizionat masinile second-hand, sa creasca numarul participantilor la licitatiile auto si implicit si numarul tranzactiilor reusite. Practic, in ziua si ora stabilite de catre vanzatorul masinii pot fi chiar si 100 de cumparatori interesati, care vor putea sa vada masina ce va fi prezentata de catre vanzator. Sansa unei tranzactii creste cu 100% in opinia noastra. Cei care au folosit-o pana acum au fost impresionati”, explica Cristian Aconi, fondator al platformei de licitatii auto Direktcar.ro.
Pentru a putea implementa optiunea de vizionare online, Direktcar.ro foloseste o colectie de proiecte open source, prin intermediul Jitsi as a Service (JaaS), care faciliteaza o integrare completa in platforma a capabilitatii de videoconferinta, cu posibilitatea de a restrictiona accesul doar utilizatorilor validati si interesati sa participe la vizionarea online a unui anumit lot.
Pe platforma Direktcar.ro sunt disponibile pentru vanzare prin licitatie constant intre 200 si 500 de masini, iar numarul tranzactiilor este in crestere accelerata de la luna la luna. Cele mai cautate marci sunt BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz si Ford, iar printre cele mai cautate modele de masini second-hand sunt BMW Seria 3, Volkswagen Golf, Audi A4, Mercedes-Benz E-Class si Ford Focus.