Alstom a semnat un acord-cadru cu Hamburger Hochbahn AG in valoare de pana la 2,8 miliarde euro. Contractul acopera livrarea a pana la 374 de trenuri noi de metrou, pentru operare complet sau partial automatizata. Alstom va echipa, de asemenea, noua linie de metrou U5, cu lungimea de 25 km, complet automatizata, cu sistemul inovator CBTC Urbalis. Prima comanda in baza acestui acord-cadru cuprinde 48 de trenuri Metropolis si echipamentele CBTC pentru primul tronson al liniei U5, inclusiv cinci din cele 23 de noi statii de metrou. Comanda are un volum de aproximativ 670 de milioane de euro.
Productia de metrouri DT6 de noua generatie se va derula la sediul Alstom din Salzgitter, Germania si este programata sa inceapa in 2026, livrarea primelor vehicule fiind planificata pentru prima parte a anului 2028. Inceperea operatiunii pentru pasageri pe prima sectiune de pe noua linie U5 este programata pentru 2029. Site-ul Alstom din Berlin, Germania, conduce executia proiectului pentru segmentul solutiilor feroviare digitale, inclusiv semnalizari.
Acordul-cadru include 254 de trenuri de metrou semiautomatizate si 120 complet automatizate (GoA4), toate avand cate patru vagoane. Trenurile de metrou au inclusiv conexiuni de incarcare USB. Trenurile complet automatizate urmeaza sa fie utilizate pe linia U5, care este in prezent in constructie. Trenurile partial automatizate vor inlocui treptat actualele vehicule DT4 si vor circula pe sectiuni ale retelei existente.
„Acest contract este o referinta pentru Alstom. Cu noile trenuri de metrou si dotarea liniei complet automatizate U5 cu tehnologie inovatoare de control si siguranta, Hamburg raspunde cererii tot mai mari de mobilitate si trimite un semnal international de sustinere a mobilitatii digitale si ecologice. Toate trenurile de metrou din Hamburg sunt de la Alstom si suntem incantati sa putem continua colaborarea noastra de succes cu Hamburger Hochbahn, care dateaza de peste 60 de ani. Pasagerii se vor putea bucura de sisteme informatice moderne, aer conditionat, statii de incarcare USB si ferestre panoramice”, spune Müslüm Yakisan, presedinte al regiunii DACH la Alstom.
Linia de metrou U5 va fi complet echipata cu solutia de semnalizare de ultima generatie Urbalis pentru functionarea fara mecanic. Odata ce toate cele 23 de statii vor fi finalizate, U5 va putea functiona la intervale de succedare a trenurilor de 90 de secunde. Acest lucru va permite ca aproximativ 270.000 de pasageri sa fie transportati pe U5 in fiecare zi.
„Cu noile vehicule, ne modernizam flota si cream conditiile pentru functionarea complet automata pe U5. Noul DT6 va oferi clientilor o experienta complet noua – de la designul interior, transparenta si luminozitate pana la sistemele moderne de informare care ofera pasagerilor o orientare optima. Toate la cel mai inalt standard tehnic. In acelasi timp, noile trenuri de metrou vor modela peisajul orasului Hamburg ca niciun alt vehicul”, afirma Robert Henrich, CEO al Hamburger Hochbahn AG.
”Asiguram viabilitatea viitoare a orasului nostru prin investitii majore in extinderea retelei feroviare si in sisteme de transport inteligente si eficiente. Cu noile trenuri aducem mai mult confort, mai mult spatiu, servicii optimizate si siguranta crescuta sistemului de transport public din Hamburg si cream o oferta de mobilitate moderna si atractiva pentru oameni. Prin acest contract, punem bazele dezvoltarii metroului din Hamburg in urmatoarele decenii. La sfarsitul anului 2018, Hochbahn avea in functiune in jur de 250 de vehicule, in prezent sunt 290. Contractul va permite operatorului sa creasca numarul de trenuri de metrou cu aproximativ 50% pana in 2050. In plus, integrarea tehnologiei de semnalizare de ultima ora pe linia U5 va permite o comunicare mai eficienta intre trenuri, rezultand un serviciu mai punctual si mai rapid. Acesta este un real progres major pentru tranzitia mobilitatii si transportul sustenabil”, declara Anjes Tjarks, Senator pentru Transport si Tranzitia in Mobilitate.
Metrourile DT6 pentru Hamburg fac parte din modelul Metropolis de la Alstom. Aceasta este o noua generatie de solutii de metrou care a fost dezvoltata si adaptata pentru a satisface nevoile specifice ale clientului sau german. Metropolis se caracterizeaza prin configuratii flexibile, niveluri scazute de zgomot, reciclabilitate ridicata si eficienta energetica optimizata. Peste 35.000 de vagoane de metrou au fost comandate sau sunt in functiune in peste 70 de orase din 40 de tari. Alstom este lider mondial in sistemele CBTC. Compania a primit contracte pentru instalarea a peste 190 de sisteme CBTC in peste 30 de tari. In total, peste 2.500 de kilometri de cale sunt deja in exploatare.