MODERNIZARI PE CALEA FERATA – Se pregateste reabilitarea liniei de cale ferata Pascani-Darmanesti, care va costa 6,42 miliarde lei. Trenurile de marfa circula cu numai 15 km/h, iar cele de calatori cu 71 km/h

Reabilitarea liniei de cale ferata Pascani-Darmanesti va costa 6,42 miliarde lei, cu TVA inclusa. Durata de executie a investitiei este de trei ani.

Ministerul Transporturilor a publicat in dezbatere proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitii, lucrare de utilitate publica de interes national.

Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferata Pascani – Darmanesti” face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT) si este propus pentru finantare in perioada 2021 – 2030.

Linia de cale ferata Pascani – Darmanesti face parte din reteaua TEN-T, si este o linie importanta a retelei de cale ferata din Romania, ce preia traficul international european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul Romaniei si face legatura Coridorului Rhin – Dunare (fostul Coridor IV) cu tarile din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) si tarile din nord – estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).

Viteza maxima pe aceasta linie, conform Livretelor cu mersul trenurilor de calatori si de marfa 2020/2021, este de 71,3 km/h pentru trenurile de calatori, iar pentru trenurile de marfa este de 15,03 km/h.

Linia Pascani – Darmanesti face parte din Magistrala 500 Bucuresti Nord – Ploiesti Sud – Buzau – Focsani – Marasesti – Adjud – Bacau – Pascani – Veresti – Suceava – Vicsani si se afla in administrarea si exploatarea C.N.C.F. „C.F.R.” – S.A. Sucursala Regionala de Cai Ferate Iasi.

Linia are o lungime de 68,8 km si este:

– linie dubla si electrificata pe distanta Pascani – Suceava Nord, avand o lungime 62,74 km, reprezentand 91% din traseu.

– linie simpla electrificata, pe distanta Suceava Nord – Darmanesti, avand o lungime de 6,01 km, reprezentand 9% din traseu.

Obiectivele generale ale implementarii proiectului vizeaza:

  • Imbunatatirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru cresterea vitezei maxime de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de marfa si, respectiv minim, la 160 km/h pentru trenurile de calatori;
  • Imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport pe tronsonul de linie de cale ferata Pascani – Darmanesti, fapt ce va contribui la dezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de cai ferate europene;
  • Conformitatea parametrilor constructivi ai peroanelor nou construite cu normele STI de interoperabilitate, in vederea asigurarii facilitatilor pentru persoanele cu handicap, sarcina pe osie (25 tone), gabarit de incarcare C, lungimea liniilor din statie; Lucrarile de arta se vor proiecta avand in vedere sarcina pe osie de minim 25 t si coeficientul de clasificare =1.1.
  • Imbunatatirea sigurantei traficului feroviar, a confortului pentru publicul calator, astfel incat sa fie indeplinite conditii pentru atragerea acestuia pe segmentul feroviar;
  • Diminuarea efectelor adverse asupra mediului;
  • Cresterea capacitatii de tranzit.

Se vor executa urmatoarele lucrari:

  • Imbunatatirea geometriei traseului de cale ferata prin marirea razei curbelor pentru obtinerea vitezei maxime de 160 km/h (dar care in viitor sa permita dezvoltare unor viteze de 200 km/h doar prin modificare rampei suprainaltarii acolo unde este cazul) si realizarea lungimilor egale ale curbelor de racordare de la capetele curbei circulare, corespunzatoare vitezei de 200 km/h;
  • Reabilitarea sau construirea de poduri, podete si pasaje superioare pe acelasi amplasament sau pe amplasamente noi;
  • Sistematizarea statiilor si a haltelor de miscare pentru asigurarea lungimii utile de 750 m la liniile de primire – expediere, pentru amplasarea instructionala a aparatelor de cale conform nivelului de viteza proiectat si pentru asigurarea distantei dintre linii suficienta pentru amplasarea peroanelor;
  • Reabilitarea punctelor de oprire;
  • Reabilitarea trecerilor de nivel si dotarea tuturor trecerilor la nivel cu instalatie BAT;
  • Reabilitarea instalatiilor de electrificare in statii la noua configuratie a acestora si in linie curenta;
  • Reabilitarea instalatiilor de energoalimentare;
  • Montarea de incalzitoare de macazuri;
  • Amenajari in statiile si halte de miscare pentru accesul publicului calator la/de la trenuri si protectia acestuia (peroane late sau normale avand inaltimea de +0,55m fata de NSS, pasarele pietonale, garduri de protectie, etc);
  • Dotarea celor 7 puncte de sectionare cu instalatie de centralizare electronica;
  • Introducerea instalatiei blocului de linie integrat pe intreaga sectie;

Introducerea sistemului de siguranta ERTMS – ETCS Nivel 2, inclusiv a sistemului GSM-R.

Indicatorii tehnico-economici au fost avizati de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in urma sedintei Consiliului Tehnico-Economic, prin avizul nr. 231/239/13.12.2023 si de catre Consiliul Interministerial de avizare lucrari publice de interes national si locuinte prin avizul nr. 60/21.12.2023.

Articolul precedentCENTURA ALESD, APROAPE GATA – Stadiul lucrarilor a ajuns la 90%. Drumul costa 89 milioane lei
Articolul următorINCEP LUCRARILE LA MOGOSOAIA – DN 1A va fi largit la patru benzi intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Parc Mogosoaia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.