ZBORURI AFECTATE DE INTARZIERI – Numarul intarzierilor zborurilor a crescut vara aceasta cu aproape 50%. Care sunt motivele intarzierilor si anularilor de zboruri

 In ultima perioada, mai multe zboruri au fost anulate sau au suferit intarzieri considerabile, afectand planurile de calatorie a zeci de mii de pasageri. Traficul aerian a crescut odata cu sezonul estival, ceea ce inseamna ca sunt mai multe zboruri si mai multi pasageri de gestionat in comparatie cu alte luni din an. Potrivit datelor emise de agentia de turism online Vola.ro, in iunie au fost cu 47% mai multe intarzieri si anulari de zbor in comparatie cu luna mai. Din totalul zborurilor rezervate prin platforma in iunie, 11% au avut intarzieri declarate oficial, iar numarul anularilor s-a dublat fata de luna precedenta.

Din totalul zborurilor rezervate prin platforma in iunie, 10% au fost anulate, aproape dublu fata de luna mai.

Si e doar inceputul. Iulie si august vor fi si mai agglomerate.

Desi au existat intarzieri si anulari pe multiple rute, cele mai afectate au fost zborurile spre si dinspre principalele orase europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano. Acestea se numara printre cele mai aglomerate huburi europene: sunt destinatiile care au cele mai multe zboruri, din si spre toate colturile lumii, motiv pentru care apar aici, in special in plin sezon, si cele mai multe situatii problematice cu zborurile.

Inca de la inceputul verii a fost aglomeratie in toata Europa, dar mai putine anulari si intarzieri fata de anii precedenti momentan. La inceputul sezonului estival, a crescut numarul zborurilor anulate si intarziate in comparatie cu lunile de primavara, insa datele arata ca situatia se prezinta mai bine acum fata de anii trecuti, cand recordul anularilor si al intarzierilor in aceasta perioada ajunsese la 30%.

In acelasi timp, specialistii Vola.ro ii sfatuiesc pe calatori sa-si ia masuri de precautie si asigurari pentru a beneficia de rezolvari rapide in cazul situatiilor neprevazute din aeroporturi. Acestia atrag atentia asupra faptului ca iunie a fost doar inceputul sezonului estival, dar ca iulie si august vor fi si mai aglomerate. In general, companiile aeriene care opereaza un numar mare de zboruri cu rute diversificate, cum este si cazul celor low-cost, se confrunta si cu cele mai multe situatii care ingreuneaza traficul aerian.

Care sunt motivele intarzierilor si anularilor de zboruri?

Fiind in plin sezon estival si cu mai multe competitii sportive in desfasurare in Europa, traficul aerian a crescut, ceea ce inseamna ca sunt mai multe zboruri si mai multi pasageri de gestionat in comparatie cu alte luni din an. Intarzierile, chiar si mici, din prima parte a diminetii, pot modifica planificarea pentru intreaga zi, afectand sistemul de control al traficului aerian si organizarea aeroportului, situatie care duce, in cele din urma, la intarzieri de zbor.

O alta cauza a problemelor din aceasta perioada este lipsa personalului specializat: atat aeroporturile, cat si companiile aeriene se confrunta cu un deficit de personal, astfel ca echipele actuale nu reusesc sa faca fata cererii atat de mari din timpul verii. Pe langa asta, pot exista si defectiuni tehnice ale aeronavelor sau provocari operationale (prea putine aeronave disponibile, modificari ale orarului de zbor) care declanseaza reactii in lant si au un impact semnificativ asupra bunei desfasurari a unei calatorii.

Nu in ultimul rand, este important sa tinem cont si de conditiile meteorologice din aceasta perioada. In ultimele saptamani, Europa a trecut prin mai multe fenomene extreme, de la furtuni puternice la valuri de canicula si incendii, care au perturbat inclusiv traficul aerian.

Pentru pasagerii afectati de intarzieri si anulari de zboruri, Vola.ro ofera suport si asistenta in gasirea si achizitionarea unor curse alternative, atat online, cat si in birourile deschise in aeroporturile din Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Bacau. De asemenea, pentru clientii care au dreptul la compensatii in situatia in care exista zboruri cu o intarziere mai mare de 3 ore, Vola.ro ofera asistenta standard si faciliteaza comunicarea cu serviciile specializate in asigurarea despagubirilor.

In acelasi timp, Vola.ro pune la dispozitia clientilor mai multe produse menite sa le ofere acestora un plus de siguranta in ceea ce priveste calatoriile lor. Vola Trip Protect, unul dintre cele mai populare servicii, asigura zboruri alternative gratuite in cazul unor intarzieri, anulari sau modificari ale zborului initial. Vola Fast Refund ofera rambursare in 24 de ore pentru zborurile anulate sau modificate (in numerar sau prin voucher).

De suport beneficiaza si clientii care nu adauga serviciile Trip Protect sau Fast Refund: Vola.ro ofera asistenta in gasirea zborurilor alternative din propunerile companiilor aeriene, dar si asistenta la rambursare pentru zborurile anulate sau modificate, in termenul oferit de compania aeriana, de obicei, 30-60 de zile.

Articolul precedentSE INCHIDE VALEA OLTULUI – Intre 8 iulie si 9 august, se inchide circulatia pe perioada zilei, iar pe perioada noptii se va redeschide
Articolul următorPODUL PRIETENIEI INTRA IN REPARATII – Podul Giurgiu-Ruse se va inchide partial timp de doi ani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.