AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – Primul tunel la nivel de autostrada, aflat pe sectiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges, este pe jumatate forat. Sectiunea 5 Curtea de Arges-Pitesti ar putea fi gata anul acesta

Au fost forati deja peste 1.300 de metri din totalul forarii primului tunel la nivel de autostrada din Romania. Antreprenorul are mobilizat in santier un numar de 610 muncitori si 190 utilaje.

In octombrie 2023, constructorul austriac Porr a organizat o ceremonie pentru marcarea startului oficial al lucrarilor la Tunelul Momaia de la pe sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges, primul tunel veritabil de autostrada din Romania.

Tunelul va avea o lungime totala de 1,35 km (2,7 km pe ambele galerii) si reprezinta o lucrare de anvergura in infrastructura rutiera existenta, realizata de PORR Romania in colaborare cu divizii de specialitate din cadrul grupului.

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a mers in week-end pe santierul sectiunii 4 Tigveni-Curtea de Arges, a Autostrazii Sibiu-Pitesti A1, unde se construieste primul tunel rutier la nivel de autostrada de pe acest drum de mare viteza cu o lungime de 1,3 km pe sub Dealul Momaia din judetul Arges. Oficialul a verificat progresul lucrarilor.

Saptamana viitoare depasim 50% din totalul forarii acestui tunel, avem de forat 1.350 m pe fiecare fir de tunel si 2.700 m total”, spune Scriosteanu, care a postat si un VIDEO de pe santier.

Stadiul acestora este urmatorul:

  • au fost executati in total 1.294 metri pe ambele fire, din care 714 metri de tunel pe firul iesiri din tunel, sensul Sibiu-Pitesti (Tunel Daniela) si 580 metri de tunel pe firul intrarii in tunel, sensul Pitesti-Sibiu (Tunel Alina);
  • se executa lucrari de excavatii si terasamente pe cateva sectoare aferente traseului autostrazii;
  • se executa lucrari de piloti forati pentru Portal 1;
  • la structurile aferente acestui lot se executa lucrari de armare, cofrare si betonare radiere, elevatii si cuzineti;
  • au fost realizate 10 din 16 fundatii aferente podetelor;
  • se executa lucrari hidrotehnice (santuri de garda) intre km 84+890 si km 89+680;
  • continua productia de grinzi si predale prefabricate necesare structurilor in organizarea de santier, fiind realizate, pana in prezent, 94 grinzi prefabricate si circa 4000 m2 predale prefabricate.

Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges are o lungime de aproape 10 km, iar pe aceasta sectiune vor fi realizate 13 lucrari de arta, dintre care 12 poduri, pasaje si viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde si constructia unui nod rutier la Tigveni, unde va face conexiunea cu Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu – Pitesti.

Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fara TVA si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. Astfel, conform contractului, lucrarile trebuie finalizate in 2027.

De asemenea, secretarul de stat a mers si pe Sectiunea 5 Curtea de Arges-Pitesti a Autostrazii Sibiu-Pitesti, pentru a verifica stadiul lucrarilor pe intregul lot (30 km).

Avand in vedere buna mobilizare a constructorului, tintim sa finalizam acest lot de autostrada mai devreme fata de termenul contractual, fiind posibila chiar anul acesta”, a precizat Scriosteanu.

Sectiunea 5, Curtea de Arges – Pitesti

Lungime: 30,35 km.;

Antreprenor: WeBuild SPA;

Durata contract: 60 de luni (12 luni proiectare, 48 de luni executie);

Valoare contract: 1,71 miliarde de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul Transport (PT);

Ordin de incepere executie: 25.09.2021;

Termen deschidere: 2025

Articolul precedentPOD NOU PESTE OLT DE 11 MILIOANE LEI – Unda verde in proiectarea si construirea fundatiilor noului pod peste Olt din judetul Brasov
Articolul următorCONTRACT DE 417 MILIOANE LEI PENTRU DRUMURILE JUDETENE – Sase drumuri judetene din Salaj vor fi modernizate cu fonduri europene

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.