A fost inaugurat cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa. Evenimentul a avut loc la finalul saptamanii trecute in prezenta presedintelui Grampet Group, Gruia Stoica, si a mai multor oficiali, reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, Secretariatul General al Guvernului, si Consiliului Judetean Suceva.
In cadrul ceremoniei de inaugurare a terminalului de la Dornicesti, judetul Suceava, presedintele Grampet Group, Gruia Stoica, a punctat care sunt capacitatile tehnice ale acestui Complex, precum si care sunt beneficiile acestuia: „Noul complex de la Dornesti are o capacitate de transbordare cereale de 3 milioane de tone anual. Datorita acestei capacitati si a tuturor celorlalte solutii tehnice si tehnologice de varf oferite, terminalul va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granita cu Ucraina in Portul Constanta. Facilitatile existente sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime si fluviale. Aici se permite transbordarea simultana a 8 vagoane de cereale de tip ucrainean, care sunt cu ecartament larg, si 8 vagoane de tip romanesc, cu ecartament normal. Toate celelalte terminale din Europa permit transbordarea a cel mult 2 vagoane simultan”, a explicat Gruia Stoica, presedintele Grampet Group.
La randul sau, Florin Spataru, consilier de stat in cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, fost ministru al Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a scos in evidenta faptul ca odata cu punerea in folosinta a terminalului de tranbordare de la Dornicesti, judetul Suceava au fost create locuri de munca pentru comunitate, Spataru asigurand Grampet Group ca se bucura de tot sprijinul din partea Cancelariei Primului-Ministru al Romaniei.
„Ceea ce ati realizat inseamna locuri de munca pentru oameni si, mai mult decat atat, reprezinta un catalizator al unor investitii ulterioare. Sunt sigur ca nu va veti opri aici. In numele Cancelariei Primului-Ministru, vreau sa va felicit si vreau sa va transmitem sustinerea pe care o avem pentru antreprenoriatul romanesc, pentru mediul de afaceri”.
De asemenea, Mircea Abrudean, Secretar general al Guvernului, a catalog proiectul drept o investitie strategica a Grampet Grop detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica care consolideaza pozitia Romaniei de hub logistic si feroviar in Europa de Est: „O investitie strategica, amplasata la granita cu Ucraina, ce reflecta angajamentul Grupului Grampet pentru dezvoltarea infrastructurii, consolidand in acelasi timp, pozitia Romaniei de hub logistic si feroviar in Europa de Est”.
“Eu imi doresc ca Romania sa fie cea mai importanta poarta pentru reconstructia Ucrainei, sa profitam de acest lucru ca sa dezvoltam infrastructura feroviara, rutiera, aeriana, maritima si sa aratam ca au voie si privatii sa investeasca, mai ales ca investesc mult mai bine decat investitiile publice”, a declarat si Victor Ponta, consilier onorific al premierului in domeniul relatiilor economice internationale.
“In luna octombrie, anul trecut, prin Romania au tranzitat peste patru milioane de tone de cereale. Continuam sa investim, chiar daca in prezent fluxurile s-au mai redus, pentru o Europa rezilienta, o Europa conectata, in primul rand la nivel de structura de transport. Daca vrem ca reconstructia Ucrainei sa se desfasoare rapid si eficient, trebuie sa avem investitii care sa faciliteze exporturile si importurile catre si dinspre Ucraina”, a precizat Irinel Scriosteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor.
„E nevoie de fluidizarea traficului si in special a traficului de marfuri. O investitie de 10 milioane de euro, care, din cate am inteles eu, inseamna patru garnituri de tren pe zi, sa plece spre Constanta in 24 ore, ca timp de parcurgere e o scutire de tiruri pe soselele Romaniei. Eu cred ca acesta este un lucru concret, un exemplu de solidaritate cu Ucraina si o stim foarte bine”, a conchis si presedintele Consiliului Judetean Suceava, Gheorghe Flutur.
Terminalul de transbordare a cerealelor construit de GRAMPET GROUP se afla in Dornicesti, judetul Suceava, la granita cu Ucraina, a reprezentat o investitie de 10 milioane euro, asigura o capacitate maxima de 3 milioane tone, poate transporta lunar 240.000 tone de produse agricole, 500 tone de marfa/ora, reprezentand 18 vagoane de aprovizionare pe linia de descarcare si 19 vagoane de aprovizionare pe linia de incarcare. Statia se afla in imediata apropiere a statiei Vadul Siret (Ucraina), ceea ce permite alimentarea si scoaterea vagoanelor in cel mai scurt timp posibil.
Este al cincilea terminal operat de GRAMPET Group si primul de catre compania sa fanion-GRUP FEROVIAR ROMAN.
Investitia marcheaza un nou capitol in eforturile grupului de a eficientiza infrastructura feroviara din regiune si de a sprijini reconstructia Ucrainei.
Dupa declansarea razboiului, operatorii feroviari din cadrul GRAMPET Group au contribuit substantial la fluidizarea traficului si reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurand transportul de marfuri in relatia cu Ucraina.
Noul complex de la Dornesti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale si produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic in fluidizarea traficului de marfuri pana in portul Constanta.
Aceasta investitie de 10 milioane de euro reprezinta inca o dovada a angajamentului pe care GRAMPET Group si l-a asumat in urma cu 25 de ani, de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din Romania.
Terminalul de la Dornesti este proiectat sa functioneze 24 de ore din 24, 7zile pe saptamana, 365 de zile pe an.
Cu o capacitate maxima proiectata de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o statie de incarcare a vagoanelor (128 m lungime) si una de descarcare (120 m lungime), ce permit incarcarea/descarcarea simultana a 8 vagoane.
Dotarile sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime si fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fara pierderi de calitate si la capacitate maxima, respectiv 500 de tone pe ora.
Complexul transbordeaza simultan 8 vagoane ucrainene cu 8 vagoane romanesti.
Solutiile tehnologice moderne si abordarile inovatoare fac posibila furnizarea de indicatori optimi ai consumului de energie electrica per tona de produs transbordat.
Toate procesele tehnologice sunt automatizate si coordonate de echipe dedicate de specialisti. Fiecare linie/banda transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan in perechi, ceea ce asigura un flux de transport continuu si rapid pentru cerealele si produsele agricole provenite din Ucraina si destinate exportului prin portul Constanta.
Sursa foto: www.newspascani.ro