MAI VINE UN TREN ELECTRIC – Al doilea tren electric Alstom soseste la Centrul de testari feroviare de la Faurei

Al doilea tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns in weekend tractat in Romania, la punctul de frontiera Episcopia Bihor, si luni ajunge la Centrul de testari feroviare de la Faurei. Acesta face parte din comanda de 37 de unitati pentru Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF). Alstom utilizeaza trei trenuri in paralel in programul de teste.  

Al doilea tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns tractat in Romania, la punctul de frontiera Episcopia Bihor. Acesta rama a fost special echipata pentru teste, iar culoarea finala se va aplica integral numai dupa finalizarea procedurilor de testare. Trenul a parcurs deja un program complex de teste la Centrul de testari feroviare de la Velim, Republica Ceha, iar acum merge la Centrul de testari feroviare de la Faurei, pentru o serie de teste dinamice specifice Cailor Ferate Romane”, se arata intr-un anunt al companiei, postat pe LinkedIn.

Testele de certificare reprezinta un program foarte complex, realizat in conformitate cu reglementarile STI (Specificatii tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european si cu Normele tehnice nationale de siguranta, inainte ca orice nou tip de tren sa poata circula cu pasageri.

Toate functionalitatile si performantele trenului – de la sisteme electrice si electronice, la sisteme de franare si propulsie, dinamica feroviara pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor si multe altele – sunt confirmate intai prin sute de teste de verificare.

Peste 60 de teste finale de certificare trebuie apoi parcurse cu succes pentru a dovedi conformitatea trenului in vederea obtinerii autorizatiei de circulatie cu pasageri.

Alstom a construit primul depou modern din Bucuresti – Depoul Alstom Grivita, special pentru testarea, validarea si mentenanta materialului rulant electric. Primul tren interregional Coradia Stream se afla deja luna trecuta in noul depou, continuandu-si programul complex de teste obligatorii in vederea certificarii pe piata.

Principalele functionalitati si performante care trebuie demonstrate in conformitate cu specificatiile tehnice de interoperabilitate (STI) aplicabile si cu normele tehnice nationale notificate (NNTR):

  • Sisteme electrice si electronice: aceasta faza include testarea tuturor componentelor legate de functionarea sistemelor electrice si electronice ale trenului, cum ar fi semnalizarea, comunicatiile, controlul trenului, detectarea incendiilor si usile de acces pentru pasageri.
  • Sisteme de franare: aceasta implica asigurarea faptului ca sistemele de franare ale trenului indeplinesc standardele prescrise de siguranta, eficienta si performanta in diferite conditii si pe toata durata de viata a trenului.
  • Dinamica cailor ferate: aceasta implica asigurarea faptului ca trenul este capabil sa mentina stabilitatea impotriva riscului de deraiere in diferite tipuri de geometrie si calitate a caii si sub diferite sarcini.
  • Sisteme de propulsie: aceasta testare determina capacitatea trenului de a accelera, decelera si mentine viteza in diferite conditii.
  • Confortul pasagerilor: aceasta implica evaluarea experientei pasagerilor, cum ar fi nivelul de zgomot din interior, confortul calatoriei, controlul temperaturii si alte caracteristici care pot afecta confortul pasagerului.
  • Rezistenta la impact si robustetea structurala: testele specifice evalueaza capacitatea trenului de a suporta sarcini structurale si capacitatea de a rezista la impacturi in cazul unei coliziuni si de a proteja pasagerii din vagoane.
  • Performanta de mediu: aceasta testare este efectuata pentru a se asigura ca trenul respecta reglementarile de mediu si include o gama larga de factori precum poluarea fonica, eficienta energetica, compatibilitatea electromagnetica, designul ecologic.
  • Conditia de conducere a trenului: aceste teste confirma siguranta cabinei mecanicului si a interfetelor om-masina si faptul ca sunt eficiente si confortabile pentru a asigura o conducere adecvata a trenului.

Alstom activeaza in Romania de 30 de ani si este lider de piata in solutii de electrificare si semnalizare feroviara. Compania este responsabila de implementarea solutiilor de semnalizare sau electrificare pe ramura nordica a Coridorului feroviar Rin-Dunare din Romania precum si pe doua loturi ale liniei de cale ferata Cluj-Oradea. Compania face parte din consortiul care construieste cel de-al doilea sistem de metrou din Romania, in orasul Cluj-Napoca, prima linie de metrou complet automatizata din tara. Prima solutie de semnalizare urbana CBTC din tara este in implementare de catre Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucuresti. Compania este, de asemenea, furnizor de servicii de mentenanta pentru flota de metrou din Bucuresti in ultimii 20 de ani si in prezent este in vigoare un nou contract pe termen lung, valabil pana in 2036.

Articolul precedentDRUM EXPRES BACAU-PIATRA NEAMT – Drumul de 51 km a fost avizat de CNAIR. 5 noduri vor fi construite
Articolul următorAXA RUTIERA IASI-SUCEAVA – Au fost receptionate si lucrarile de pe ultimul lot, de 40 km, si au fost reabilitate patru poduri. Investitia pe cele trei loturi ale axei rutiere strategice au costat peste 326 milioane de lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.