Investitii de 1,5 miliarde de euro in Portul Constanta si in infrastructura feroviara din apropierea acestui obiectiv. Din suma totala, 500 de milioane de euro vor fi alocati pentru investitii in interiorul Portului Constanta in vederea modernizarii drumurilor interne, a cresterii capacitatii de transport marfuri, in vederea dragarii unor zone pentru a permite accesul unor nave si in infrastructura de apa, canalizare si energie electrica.
Doua obiective importante pentru Portul Constanta au fost inaugurate miercuri. Noul terminal Ro-Ro (Roll on-Roll off) si noua platforma pentru marfuri agabaritice vor contribui la consolidarea importantei strategice la Marea Neagra a Portului Constanta, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Sunt proiecte dezvoltate, in baza unui parteneriat intre autoritatile romane si cele din Emiratele Arabe Unite. Autoritatile romane isi doresc sa continue acest parteneriat si pentru alte obiective importante de infrastructura mare.
Ministrul precizeaza ca proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii mari din judetul Constanta vor continua.
Portul Constanta, cel mai mare port de containere de la Marea Neagra, va beneficia astfel de doua noi facilitati, in urma unei investitii de 115 milioane de euro concretizate intr-un terminal de marfuri grele, mari si complexe si un nou terminal (RO-RO), care va gestiona un varf de 80.000 de vehicule pe an.
Noile facilitati au in vedere toate modurile de transport (feroviar, rutier si maritim) si intaresc legaturile dintre Marea Neagra, Marea Nordului si Marea Adriatica cu Europa continentala, permitand inclusiv cresterea sectorului auto din regiune. Portul Constanta va deveni un hub tot mai important pentru comertul european, oferind un impuls semnificativ al comertului zonal si permitand cresterea economica in intreaga regiune.
„Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si Guvernul Romaniei saluta cea mai recenta investitie a DP World in infrastructura logistica a tarii noastre. DP World este un partener puternic pentru Romania de douazeci de ani, iar portul Constanta a deschis Romania catre noi piete si oportunitati comerciale, a oferit locuri de munca stabile si calificate si a catalizat dezvoltarea unei game intregi de afaceri adiacente”, a declarat, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
DP World, compania care realizeaza investitia, intentioneaza sa creasca fluxurile de marfa cu aproximativ 1 milion de tone pe an, stimuland comertul, cresterea economica si oportunitatile in tara noastra si Europa.
Compania emirateza anticipeaza ca investitiile sale vor incuraja si vor permite altor companii importante sa isi mute sau sa iti extinda unitatile de productie din regiune. Productia de automobile a crescut rapid in ultimii ani in regiune si este de asteptat sa creasca in continuare. De asemenea, firmele de automobile investesc din ce in ce mai mult in Ungaria, Polonia si Turcia, ceea ce face ca lanturile de aprovizionare robuste si infrastructura logistica sa fie din ce in ce mai importante, nu doar pentru Romania, ci si pentru regiunea inconjuratoare.
In acest moment sunt in implementare proiecte in valoare de 43 de milioane de euro pentru Portul Constanta, iar alte 476 de milioane de euro au fost deja alocate unor proiecte care urmeaza sa inceapa anul acesta. In plus sunt in pregatire proiecte in valoare de peste 1,3 miliarde de euro, printre care se numara dezvoltarea molurilor IIIS si IVS din Portul Constanta, obiectiv strategic de interes national.
”Suntem interesati in acest scop de finantari din partea unor parteneri externi, iar aici rezultatele obtinute prin colaborarea cu autoritatile din Emiratele Arabe Unite reprezinta un model de succes. Valoarea estimata pentru obiectivele de infrastructura feroviara mare depaseste la randul sau 558 de milioane de euro dintre care peste 519 milioane de euro, alocati prin programe europene, sunt destinate modernizarii infrastructurii feroviare din Portul Constanta si reabilitarii, electrificarii si dublarii liniei de cale ferata Constanta- Mangalia”, adauga Sorin Grindeanu.
Peste 2 miliarde de euro sunt alocate dezvoltarii infrastructurii rutiere din judetul Constanta. Cel mai asteptat obiectiv este Alternativa Techirghiol, drum de mare viteza pentru care este in licitatie contractul pentru proiectare si executie. Acest nou obiectiv de infrastructura rutiera are o valoare estimata care depaseste 1 miliard de euro.