Valoarea totala a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport.
Noua autostrada va asigura conexiunea intre Autostrada Soarelui (A2) si Centura Constanta (A4), in zona nodului Cumpana cu localitatile din sudul litoralului romanesc (Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August) iar pe traseul acesteia vor fi construite inclusiv:
– 31 Poduri/Pasaje/Viaducte,
– 6 parcari,
– un centru de intretinere si coordonare,
– un punct de sprijin.
Proiectul prevede si plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.
Acest nou drum va fi construit la nivel de autostrada si va avea:
- 30,59 km lungime traseu
- 2 benzi de circulatie pe sens
- 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunare – Marea Neagra
- spatii de servicii (stanga/dreapta)
- 85 ha perdele forestiere
- parcari (stanga/dreapta)
- Centru de Intretinere si Coordonare
- 5 noduri rutiere:
1) Nod rutier Cumpana (km 2+600)
2) Nod rutier intre Alternativa Techirghiol si drumul de legatura (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune intre drumul de legatura si pasajul DN39A – DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)
”Scopul realizarii acestui drum de mare viteza consta in constructia unei legaturi noi si rapide intre Autostrada de Centura a Constantei A4, din zona localitatii Cumpana si comuna 23 August, la intersectia cu DN39B, scurtand astfel timpul de deplasare prin cresterea vitezei de calatorie”, adauga secretarul de stat.
Traseul traverseaza urmatoarele U.A.T.-uri ale judetului Constanta: orasele Techirghiol si Eforie si comunele Cumpana, Agigea, Topraisar, Tuzla si 23 August si se va desfasura pe amplasament nou, fara a folosi portiuni de drum existente.
Acest proiect este cuprins in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat in perioada 2020-2021.