PRIMA AUTOSTRADA PESTE MUNTI – Se organizeaza santierul pe prima sectiune montana care intra in executie in Romania, pe Sibiu-Pitesti

Lucrarile la cea mai dificila sectiune a autostrazii Pitesti – Sibiu vor incepe in perioada imediat urmatoare. Asocierea turca Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS a demarat organizarea de santier in localitatile Talmaciu si Boita, a anuntat Irinel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Acesta a vizitat santierul primului lot montan de autostrada din Romania, pe sectiunea 2 Boita – Cornetu a Autostrazii Sibiu – Pitesti, si a anuntat ca vor fi executate lucrari de drum, scurgere a apelor, consolidare, relocare a utilitatilor, dar si primele lucrari pentru viaductul de la Boita in lungime de circa 700 metri.

Acesti constructori trebuie sa se coordoneze cu turcii de la Makyol care lucreaza pe A13, pentru ca exista suprapuneri la Boita.

Prima sectiune montana a Autostrazii Sibiu-Pitesti A1 pentru care a inceput executia lucrarilor. Am fost pe santierul Sectiunii 2: Boita-Cornetu a Autostrazii Sibiu-Pitesti, pentru a discuta cu antreprenorul si cu alti responsabili pentru a incepe cu dreptul executia lucrarilor cuprinse in prima Autorizatie de Construire aferenta acestui lot, emisa la inceputul acestei luni, dar si pentru a continua proiectarea si autorizarea restului sectiunii”, a spus Scriosteanu.

Stadiul proiectului pe acest santier este urmatorul:

  • Conform Autorizatiei de Construire, incep lucrarile pe teritoriile localitatilor Talmaciu si Boita, intre km 13+170 si km 14+150;
  • Vor fi executate lucrari de drum, de scurgere a apelor, de consolidare, de relocare retele de utilitati publice, de iluminat public si ITS, dar si lucrari pentru viaductul de la Boita in lungime de circa 700 metri;
  • A fost finalizata marcarea copacilor care au mai ramas in zonele efectuarii studiilor geotehnice, iar in perioada urmatoare trebuie sa inceapa si defrisarile acestora;
  • Lucrarile de defrisare au ajuns la 70% pe teritoriul judetului Valcea;
  • A fost finalizata documentatia necesara pentru defrisarea pe teritoriul judetului Sibiu;
  • Continua studiile geotehnice cu 7 instalatii de foraj;
  • A inceput realizarea organizarii de santier in zona pentru care a fost emisa AC;
  • A inceput realizarea drumurilor tehnologice de acces in zona autorizata;

Pentru buna desfasurare a acestui proiect, este necesara o stransa colaborare intre CNAIR – Politia Rutiera – antreprenor – autoritati locale, astfel incat, in momentul inceperii defrisarilor, restrictiile de trafic care vor fi impuse pe DN7 sa afecteze circulatia rutiera cat mai putin si pe un termen cat mai scurt. Totodata, este nevoie si de colaborarea antreprenorului de pe Sectiunea 2 a Autostrazii Sibiu – Pitesti cu antreprenorul primului lot din Autostrada Sibiu – Fagaras, intrucat exista o suprapunere pe 3 nivele, a celor 2 obiectiva, in zona Boita”, a precizat Irinel Scriosteanu.

Aceasta sectiune face parte din cel mai important proiect de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat in perioada 2020-2021 si, totodata, prevede cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati.

Autostrada Sibiu – Pitesti A1 va avea o lungime de 122 de km, este impartita in 5 sectiuni, dintre care Sectiunea 1: Sibiu – Boita (13,17 km) a fost data in trafic in decembrie 2022. Autostrada Sibiu – Pitesti va lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind parte importanta a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

 

Articolul precedentINVESTITII IN PORTUL CONSTANTA – Un nou terminal va fi inaugurat in Portul Constanta pe 15 mai
Articolul următorSE TOARNA ASFALT PE CENTURA OSORHEI – Stadiul lucrarilor la centura Osorhei a ajuns la 68%. S-a turnat primul strat de asfalt. Fonduri europene pentru pasajul suprateran din Osorhei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.