CFR anunta ca au inceput lucrarile de tip „Quick Wins” pentru ridicarea restrictiilor de viteza intre statiile Crasna si Zorleni, pe firul II, din judetul Vaslui. Lucrarile au o valoare de 163,6 milioane lei, fara TVA, cu finantare asigurata din fonduri nerambursabile PNRR, pentru viteza maxima de circulatie de 120 km/h.
”Lucrarile de reparatii punctuale a suprastructurii caii intre statiile CRASNA – ZORLENI sunt incluse in programul de lucrari tip QUICK WINS si au drept scop ridicarea restrictiilor de viteza, imbunatatirea conditiilor de circulatie, prin cresterea vitezei maxime pana la 120 km/h, si optimizarea gradului de siguranta”, informeaza CFR SA.
Astfel, pana pe data de 30 septembrie 2024, constructorul va executa lucrari la suprastructura caii pe firul II, intre statiile Crasna si Zorleni, de la km 296+068 pana la km 323+932, unde intr-o prima etapa va inlocui toate componentele suprastructurii cu materiale noi – sina, traverse, material marunt de cale, aparate de cale, bretele (legatura intre 2 linii paralele), schimbatoare de cale cu dubla jonctiune (TDJ) -, iar ulterior va monta dale elastice la cele 15 treceri la nivel cu calea ferata si va executa lucrari de profilat si buraj mecanizat pe intregul interval.
Implicatii in circulatia trenurilor de calatori
Trenurile de calatori vor circula in perioada 15 aprilie – 30 septembrie 2024 doar pe firul I intre statiile Crasna – Zorleni, cu restrictie de viteza pentru protectia muncitorilor, dar si cu stationare temporara de 5 – 15 minute in garile Crasna, respectiv Zorleni, pentru trecerea altor garnituri care tranziteaza zona santierului.
“Transmitem scuzele necesare calatorilor pentru disconfortul creat si le multumeste pentru intelegere, asigurandu-i totodata de faptul ca, aceste lucrari sunt necesare pentru imbunatatirea conditiilor de transport, scopul final fiind cresterea vitezei de circulatie si a gradului de siguranta”, precizreaza CFR.
Lucrarile de tip „Quick Wins” sunt lucrari de mica anvergura pentru eliminarea restrictiilor de viteza prin inlocuirea la rand a elementelor componente ale suprastructurii caii ferate, care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori, cu impact direct asupra cresterii sigurantei si confortului calatorilor si in acelasi timp diminuarea efectelor adverse asupra mediului.
Beneficii:
– eliminarea restrictiilor de viteza
– eliminarea costurilor cauzate de restrictii
– cresterea eficientei activitatii de operare
– diminuarea efectelor adverse asupra mediului
– maximizarea gradului de siguranta