AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – Sectiunea Curtea de Arges-Pitesti ar putea fi gata in acest an

Sectiunea Curtea de Arges-Pitesti, a autostrazii Sibiu-Pitesti, ar putea fi gata in acest an. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, anunta ca santierul este in avans fata de grafic.

Santier in avans fata de grafic. Am fost pe Sectiunea 5: Curtea de Arges-Pitesti a Autostrazii Sibiu-Pitesti, unde am verificat stadiul lucrarilor pe intregul amplasament de o lungime de 30 km”, spune Scriosteanu.

Acesta a si postat un VIDEO de pe santier.

Antreprenorul a mobilizat pe intregul santier aproximativ 1.040 persoane, ritmul lucrarilor este unul bun, proiectul fiind chiar in avans fata de grafic, iar daca se mentine, ar putea fi finalizat la sfarsitul acestui an”, adauga secretarul de stat.

Autostrada Sibiu – Pitesti A1 va avea o lungime de 122 de km, este impartita in 5 sectiuni, dintre care Sectiunea 1: Sibiu – Boita (13,17 km) a fost data in trafic in decembrie 2022. Autostrada Sibiu – Pitesti va lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind parte importanta a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Stadiul lucrarilor la corpul autostrazii si structuri aferente acestei sectiuni este urmatorul:

  • continua lucrarile de asternere a stratului de baza
  • au fost finalizate zidurile de sprijin
  • au fost finalizate lucrarile de imbunatatire cu blocaj din piatra bruta, dar si lucrarile de consolidare ale terenului de baza aferent corpului autostrazii
  • este in curs de finalizare stratul de forma, fiind executati un total de 44.500 mc
  • continua lucrarile la suprastructura drumului, stratul de fundatie din balast si balast stabilizat cu ciment
  • continua montarea casiurilor si caminelor de vizitare in zona mediana a autostrazii
  • continua lucrarile de executie a sistemului ITS
  • a inceput executia drenajului longitudinal
  • au inceput lucrarile de executie a fundatiilor necesare stalpilor de iluminat
  • au fost finalizate lucrarile aferente pasajului peste calea ferata de la km 104+484
  • se lucreaza la fundatiile culeelor aferente podului peste canal din zona raului Arges de la km 111+362
  • se executa ultima fundatie si ultima elevatie de la pasajul peste DN7
  • au fost montate 168 grinzi prefabricate cu lungimea de 40 metri pentru pasajul peste DN7C (km 104+865), Podul peste raul Arges (km 110+565), podul peste raul Valsan (km 109+383)
  • au fost montate toate cele 24 grinzi prefabricate cu lungimea de 14,5 metri aferente podului peste canal (km 121+560)
  • continua aprovizionarea si montarea tablierelor metalice aferente podului de la km 92+814, unde au fost aprovizionate 4428 tone si s-au montat deja 2723 tone
  • au fost montate 1690 tone din 2723 tone tablier metalic aferent podului de la km 95+927se executa lucrari de montare a predalelor aferente pasajului peste DN7C (km 104+865)
  • au fost finalizate lucrarile de montare a predalelor aferente podului peste raul Arges (km 110+565) si se lucreaza la executia placii de suprabetonare
  • a fost finalizata montarea liselor prefabricate la Podul peste zona mlastinoasa (km 111+780)
  • se executa lucrari de montare a liselor prefabricate la viaductul pentru evitarea zonei de siguranta a caii ferate si zonei digului lacului Budeasa (km 115+240)
  • se executa lucrari de terasamente in zona spatiului de servicii de la km 118+360 si in zona parcarii de scurta durata de la km 107+970
  • se executa lucrari de terasamente aferente CIC Cuetea de Arges, CIC Bascov

Nod rutier Curtea de Arges

  • continua lucrarile de umpluturi si terasamente in zona bretelelor de acces ale nodului rutier
  • sunt in curs de finalizare podetele casetate amplasate pe Breteaua 1

Nod rutier Baiculesti

  • s-a finalizat asfaltarea stratului de baza pe Breteaua 2
  • au inceput lucrarile de asternere a stratului de baza pe Breteaua 1
  • este in curs de asternere stratul de baza pe bretelele 3 si 4
  • se executa casiuri

Nod rutier Bascov

  • se executa lucrari de umpluturi cu pamant intre zidurile de sprijin
  • se lucreaza la fundatiile culeelor necesare extinderii podului existent peste canal in zona DN7, strada Serelor

Sectiunea 5 face parte din cel mai important proiect de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021 si, totodata, prevede cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati.

Articolul precedentMOMENT ISTORIC LA AEROPORTUL DIN IASI – Un nou terminal a fost inaugurat la Aeroportul din Iasi, care va deveni al doilea ca marime din tara
Articolul următorAPARE UN DRUM NOU DE 3 KM – Se construieste un drum nou lung de peste trei kilometri, cu doua benzi de circulatie, ce va costa aproape 80 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.