5 asocieri de constructori din Romania, Spania, Bulgaria si Ucraina au depus oferte pentru reluarea lucrarilor la Pasajul Cernica si largirea la patru benzi a sectorului din Centura Bucuresti DN 2 – A2, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Valoarea estimata a contractului este de peste 458 milioane lei (fara TVA), iar sursa de finantare va fi asigurata din fonduri europene nerambursabile.
Pentru acest proiect, au fost reziliate doua contracte de executie in ultimii 8 ani din cauza neseriozitatii constructorilor, iar noul constructor va relua lucrarile de la stadiul fizic de aproape 21%.
Ofertantii sunt:
– Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD – PATSTROY VDH EAD (Romania – Bulgaria)
– Asocierea CONI SRL (lider) – GOTT STASSE SEL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – INFRA EXPERT AD (Romania – Bulgaria)
– Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – IBB-HIB ROMANIA SRL (Romania)
– Asocierea ROMAIR CONSULTING SRL (lider) – OYL COMPANY HOLDING AG SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA (Romania – Spania)
– Asocierea CONCELEX SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL – BOG’ART SRL – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Romania – Ucraina)
Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 18 luni durata de executie a lucrarilor.
”In perioada urmatoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele in conformitate cu prevederile documentatiei de atribuire si cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice”, spune Pistol.
Contractul are ca obiectiv executarea urmatoarelor lucrari:
- largirea la 4 benzi a Centurii Bucuresti pe o lungime de aproximativ 11 km;
- pasaj rutier peste DJ 301 la Cernica, in lungime de 400 metri;
- pasaj rutier peste calea ferata Bucuresti – Constanta, in lungime de aproximativ 124 metri;
- pasaj rutier peste calea ferata Bucuresti – Oltenita, in lungime de aproximativ 105 metri.
”Trebuie sa se poata si aici a treia oara”, spune, la randul sau, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Noul constructor va relua lucrarile de la stadiul fizic de 20,76%.
Valoarea estimata a contractului este de peste 458 milioane lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021-2027.
”Reamintesc faptul ca pentru acest proiect, au fost reziliate 2 contracte de executie in ultimii 8 ani din cauza neseriozitatii constructorilor, ultimul fiind reziliat in luna decembrie 2022, asa cum am promis, fiind vorba de Tirrena Scavi, caruia i-am reziliat trei lucrari: acest sector al Centurii Capitalei, Lotul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti si Centura Timisoara. Ulterior acestei noi licitatii, a fost necesara realizarea unei expertizei tehnice de catre Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR. Sper ca procedura de evaluare a ofertelor sa decurga in conditii normale, fara contestatii, astfel incat sa putem relua lucrarile pe acest sector al Centurii Bucuresti cat mai repede posibil”, spune secretarul de stat Irinel Scriosteanu.