DRUM IMPORTANT REVIZUIT – Inelul Rutier Metropolitan Oradea devine drum national. Lucrarile au ajuns la un stadiu fizic de 25%

Studiul de fezabilitate aferent inelului rutier metropolitan Oradea va fi revizuit deoarece noul traseu urmeaza sa fie incadrat la drum de tip national (clasa tehnica III), in loc de clasa tehnica IV. Aceasta modificare presupune ca platforma drumului va avea o latime de 9 metri, in loc de 8 metri, cat este in prezent, iar latimea benzii de circulatia va fi de minim 3,5 metri. Aceste modificari impun si revizuirea coridorului de expropriere.

Lucrarile au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 25%.

Consiliul Judetean Bihor a publicat in consultare publica proiectul de hotarare privind ”aprobarea indicatorilor tehnico-economici revizuiti, a devizului general revizuit, a amplasamentului lucrarilor revizuit si a coridorului de expropriere revizuit pentru lucrarea de interes judetean Inel rutier metropolitan Oradea”.

Institutia va adopta un nou proiect de hotarare, cu respectarea considerentelor evidentiate in decizia Curtii de Apel Cluj, motivata la finalul lunii ianuarie. Documentatia poate fi consultata online, pe site-ul Consiliului Judetean Bihor, la sectiunea Informatii Publice/Anunturi.

Studiul de fezabilitate va fi reviziut, drumul urmand a fi incadrat in clasa tehnica III, de tip drum national. Aceasta modificare presupune ca platforma drumului va avea o latime de 9 metri, in loc de 8 metri, cat este in prezent, iar latimea benzii de circulatia va fi de minim 3,5 metri. Aceste modificari impun si revizuirea coridorului de expropriere.

Consiliul Judetean Bihor motiveaza, de asemenea, de ce nu este posibila stabilirea traseului exclusiv prin extravilan. Printre argumentele invocate se numara faptul ca intravilanul este foarte extins, in Osorhei si Sanmartin acesta acoperind circa 80% din suprafata terenurilor din cele doua comune. Evitarea intravilanului ar fi dus la o crestere a lungimii traseului cu 50–70%, afectand zone protejate si ridicand considerabil valoarea investitiei. Traseul inelului rutier metropolitan nu afecteaza constructii, ci doar terenuri.

Proiectul de hotarare care cuprinde documentatiile revizuite va fi supus votului in urmatoarea sedinta ordinara a Consiliului Judetean Bihor.

Inelul Rutier Metropolitan are o lungime totala de 17 kilometri si are rolul de a fluidiza traficul in zona metropolitana a Municipiului Oradea. Inelul asigura legatura intre drumurile nationale DN1, DN 76 si DN 79, inspre Cluj-Napoca, Deva si Arad, si se intersecteaza cu centurile din zona metropolitana a Municipiului Oradea, respectiv centura Osorhei, Nojorid si Sanmartin.

Pentru realizarea acestei investitii, Consiliul Judetean Bihor a incheiat protocoale de colaborare cu Primaria Municipiului Oradea si Primariile comunelor Osorhei, Sanmartin si Nojorid.

Finantarea pentru acest proiect de infrastructura este asigurata de Ministerul Dezvoltarii, prin Programul National „Anghel Saligny”, din alocarile Consiliului Judetean Bihor si ale Primariei Municipiului Oradea.

Lucrarile, impartite in doua loturi, au inceput in a doua jumatate a lunii septembrie 2023 si au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 25%. In prezent se monteaza grinzile la viaductul de 335 de metri din Betflia.

Articolul precedentLICITATIE PENTRU DRUMURILE DIN IASI – Lucrari de peste 17 milioane lei vor fi scoase de DJADP la licitatie pentru doua drumuri judetene din Iasi
Articolul următorCENTURA SIGHISOARA – Ministerul Transporturilor pregateste exproprieri de 4,18 milioane lei pentru varianta de ocolire Sighisoara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.