AUTOSTRADA PASCANI-SUCEAVA – Studiul de fezabilitate a fost aprobat in Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor. Drumul de 62 de km va costa 7,79 miliarde de lei (fara TVA)

Autostrada Pascani-Suceava face pasi importanti. Dupa avizarea din urma cu o saptamana in Consiliul Tehnico-Economic CTE al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Studiul de Fezabilitate pentru executia Autostrazii Pascani-Suceava (Autostrada Moldovei A7) a fost avizat si in CTE-ul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Constructia acestui drum de mare viteza cu o lungime de aproximativ 62 de km si o valoare estimata de 7,79 miliarde de lei (fara TVA) va fi finantata prin Programul Transport 2021-2027.

Autostrada Pascani – Suceava va avea o lungime totala de aproximativ 62 km si va fi impartit in doua loturi, dupa cum urmeaza:

  1. Lotul 1 Pascani-Roscani
  • va avea o lungime de 33 km
  • prevede si constructia nodului rutier Roscani cu descarcare in DJ 208C
  1. Lotul 2 Roscani – DN 29 X Aeroport Suceava
  • va avea o lungime de 28,97 km
  • prevede si constructia nodului rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava si drum de legatura DN29 x Aeroport Suceava

Iar traseul acesteia va traversa urmatoarele U.A.T.-uri:

  • Judetul Iasi, pe o lungime de 12,3 km: Pascani, Valea Seaca, Lespezi, Tatarusi
  • Judetul Botosani, pe o lungime de 6,5 km: Tudora
  • Judetul Suceava, pe o lungime de 43,17 km: Dolhasca, Liteni, Fantanele, Udesti, Veresti, Salcea, Dumbraveni, Suceava

Printre caracteristicile principale prevazute regasim constructia a:

  • 23 viaducte, dintre care cel mai mare va avea o lungime de 1050 metri si va fi realizat in punctul de inceput al autostrazii, Gastesti – Pascani
  • 37 pasaje
  • 12 poduri
  • 8 parcari
  • 2 Centre de Intretinere si Coordonare
  • perdele forestiere si panouri fonoabsorbante si anticoliziune
  • iluminat public
  • sistem de monitorizare a traficului ITS
  • 5 noduri rutiere localizate la:

1) Tatarusi – Heci cu intersectia DJ208F

2) Dolhasca cu intersectia DJ208I

3) Roscani cu intersectia DJ208C

4) Dumbraveni cu intersectia DJ208B

5) Aeroport Suceava, care prevede drumuri de acces in DN 29 si spre aeroport

Valoarea estimata este de 7,79 miliarde lei, fara TVA, iar sursa de finantare a acestui proiect este prevazuta din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021-2027.

Acest proiect se realizeaza in colaborare cu autoritatile publice locale, ocazie cu care vreau sa le multumesc presedintilor consiliilor judetene Iasi si Suceava, Costel Alexe, si Gheorghe Flutur, pentru promovarea continua si implicarea in acest proiect. Autostrada Moldovei A7 este prima autostrada a Romaniei aflata integral in executie intre Ploiesti si Pascani, pe toti cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia si prin infrastructura rutiera. Este, de asemenea, prevazuta in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021”, a afirmat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Autostrada va fi impartita in doua loturi, iar contractele pentru constructia acestora (finantate din PT 2021- 2027) vor fi licitate independent:

– Lotul 1 (33 km): Nod rutier Roscani cu descarcare in DJ 208C;

– Lotul 2 (28, 97 km): Nodul Rutier Aeroport si Drum de legatura DN 29 si Aeroport.

Aceasta noua autostrada va tranzita judetul Iasi (12,3 km), judetul Botosani (6,5 km) si judetul Suceava (43,17 km), spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Traseul va incepe din nord-vestul municipilui Pascani (km 77+393 al Autostrazii A7) si se va desfasura pana in estul Municipiului Suceava, in proximitatea Aeroportului International Suceava, unde se conecteaza cu viitorul tronson de drum de mare viteza (Suceava-Siret) care va face legatura si Punctul de trecere a frontierei Siret.

Procedurile pentru licitatie pot incepe

Gheorghe Flutur, presedintele Consiliului Judetean Suceava, sustine ca asteapta acesta aprobare ”ca aerul”. Asta inseamna intrarea in linie dreapta pentru procedurile de licitatie pentru proiectarea si executia a 61,97 km de autostrada care pornesc din nord-vestul municipiului Pascani, trece pe la Tatarusi, pe la Tudora, Dolhasca, Liteni, Dumbraveni, Salcea, Suceava.

Acest tronson de autostrada are 12,37 km pe raza judetului Iasi, 6,3 pe raza judetului Botosani si 43,17 km pe raza judetului Suceava. Sunt prevazute 5 noduri rutiere, la Tatarusi-Heci, la Dolhasca, la Roscani, la Dumbraveni si la Salcea.

Salutam implicarea firmelor de proiectare, dar si a CNAIR si a Ministerului Transporturilor si acest lucru ma face optimist inca o data ca Suceava in urmatorii ani va avea autostrada. La aproximativ 2 luni distanta de acest proiect este si urmatorul proiect pe A7 Suceava – Siret. Asadar in prima parte a anului 2024 sunt convins ca ambele loturi vor fi pregatite pentru licitatia de proiectare si executie. Noi, CJ Suceava, am avut o colaborare exceptionala cu toti factorii responsabili si in continuare vom tine aproape pentru ca acest proiect mult asteptat sa prinda contur asa cum incepe sa prinda contur in zona Vrancea, Bacau si speram noi ca in cativa ani sa parcurgem distanta Suceava Bucuresti in 4-5 ore pe autostrada moderna”, a declarat Gheorghe Flutur, presedintele Consiliului Judetean Suceava.

Urmatorii pasi pentru aprobarea studiului de fezabilitate sunt aprobarea in comisia interministeriala si promovarea celor doua Hotarari de Guvern, hotararea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici si hotararea de guvern privind exproprierile.

Asa cum ne-a asigurat si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dupa aceste etape se va lansa licitatia pentru proiectul tehnic si executie, lucrul care va avea loc anul acesta. CJ Suceava si eu personal ne-am implicat din primul moment, atunci cand, la Siret, s-a semnat certificatul de urbanism in prezenta directorului general CNAIR, Mariana Ionita. In judetul Suceava drumul intra pe la Dolhasca, continua pe la Liteni, Udesti, Fantanele, Veresti, Dumbraveni, ajungand la nodul rutier din apropierea aeroportului Suceava. Proiectul presupune continuarea pana la Siret, urmand ca portiunea de la Suceava pana la nodul rutier de la Granicesti sa fie la profil de autostrada, iar cea de la Granicesti la Siret sa fie drum expres. Mentionam ca si pentru aceasta portiune exproprierile se vor face la regim de autostrada, urmand ca in perioada urmatoare, daca analizele de trafic vor demonstra necesitatea trecerii la regim de autostrada, terenul sa fie pregatit, urmand doar sa fie realizata constructia suplimentara. Dupa cum am mai afirmat, pentru mine este o datorie implinita. In sfarsit, Bucovina va avea autostrada!”, a adaugat Flutur.

Autostrada Moldovei A7 este prima autostrada a Romaniei aflata integral in executie intre Ploiesti si Pascani, pe toti cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia si prin infrastructura rutiera.

Articolul precedentDRUM DE MARE VITEZA CRAIOVA-TARGU JIU – A fost avizat studiul de fezabilitate. Drumul va fi impartit in sase loturi cu o lungime totala de 110 km si va costa 13,9 miliarde lei, fara TVA
Articolul următorDRUMURI EXPRES IN PREGATIRE – Inca 120 de km de drum expres intra in licitatie pentru executie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.