CENTURA TIMISOARA VEST – A fost transmisa la ANAP documentatia pentru constructia drumului de 14 km. Centura Timisoara Vest va avea profil de drum national cu doua benzi pe sens

Centura Timisoara Vest va avea profil de drum national cu doua benzi pe sens, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta a declarat ca a transmis luni, 5 februarie 2024, spre validare, la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAPdocumentatia necesara lansarii licitatiei pentru proiectarea si constructia variantei ocolitoare Timisoara Vest. Viitoarea noua ruta (13,9 km), care face parte din reteaua TEN-T Centrala, va realiza conexiunea rutiera intre DN Centura Timisoara si varianta ocolitoare Timisoara Sud (in executie) si va sprijini inclusiv dezvoltarea economica regionala.

Inca un pas pentru constructia Variantei Ocolitoare Timisoara Vest! Am transmis astazi la ANAP, spre validare, documentatia necesara lansarii licitatiei pentru proiectarea si constructia Variantei Ocolitoare Timisoara Vest. Dupa semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispozitie 30 de luni (6 luni proiectare si 24 de luni executie) pentru finalizarea lucrarilor. In lungime de aproximativ 14 km, aceasta va fi construita la profil de drum national cu doua benzi pe sens si va avea un impact important atat pentru economia judetului Timis, cat si pentru cea a municipiului Timisoara”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Dupa validarea documentatiei de atribuire, CNAIR va putea publica Anuntul de Participare aferent contractului pentru executia lucrarilor, in cadrul caruia se va stabili si data de depunere a ofertelor.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta pe 18 ianuarie 2024 ca au fost aprobati in sedinta de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru constructia Variantei de Ocolire Timisoara Vest (judetul Timis). Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este estimata la 2,27 miliarde de lei iar finantarea va fi asigurata prin Programul Transport (PT) 2021-2027.

Aceasta noua ruta (13,9 km), care face parte din reteaua TEN-T Centrala, va realiza conexiunea rutiera intre DN Centura Timisoara si Varianta de ocolire Timisoara Sud (in executie) si va sprijini inclusiv dezvoltarea economica regionala. Varianta Ocolitoare Timisoara Vest va avea profil de Drum National cu doua benzi pe sens”, a precizat Grindeanu recent.

Varianta de ocolire Timisoara Vest va costa 2.278.939.000 lei. Lungimea traseului studiat este de 13,906 km.

VO Timisoara Vest va avea profil de drum national cu doua benzi pe sens, iar in cadrul contractului vor fi realizate 10 lucrari de arta, din care 3 sunt de o complexitate tehnica ridicata:

– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF 100 in lungime de ~750 m,

– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 si CFR 133 in lungime de ~450 m

– Pod pe varianta de ocolire peste raul Bega si peste rezervoarele de namol in lungime de ~450 m”, spune Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

De asemenea, pentru asigurarea relatiilor de trafic, se vor amenaja 4 noduri rutiere dupa cum urmeaza:

1. Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 69 (E671) si Drumul national Centura Timisoara (DNCT);

2. Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN6;

3. Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 59A;

4. Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu Radiala Noua de Vest (C30).

Durata de executie a obiectivului de investitii este de doi ani.

Finantarea investitiei se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Pe traseul variantei de ocolire sunt prevazute zece poduri si pasaje.

In cadrul proiectului au fost prevazute doua parcari, pe partea stanga la km 6+000 si partea dreapta la km 6+025.

In cadrul proiectului se vor realiza 57 de podete din elemente prefabricate de beton cu deschideri de 2-5 m.

Obiectivul de investitie varianta de ocolire Timisoara Vest are ca scop crearea unei cai de comunicatie moderna realizand conexiunea intre DN Centura Timisoara si Varianta de oclire Timisoara Sud (in executie) cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, in fluidizarea traficului, cresterea sigurantei utilizatorilor, micsorarea timpilor de parcurs, scaderea poluarii la toate nivelurile in zonele tranzitate in prezent.

Sectorul de vest al Variantei de ocolire Timisoara este parte din reteaua TEN – T centrala, fiind cuprins in ansamblul interventiilor cuprinse in MPGT in tabelul 4.69 – Sinteza indicatorilor economici pentru proiectele de varianta de ocolire.

Articolul precedentPASAGERI IN NOUA CLADIRE-BIJUTERIE DIN OLTENIA – Cum arata noul terminal care se construieste la Aeroportul din Craiova
Articolul următorPOD NOU IN GALATI – Vechiul pod de peste jumatate de secol a fost demolat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.