AUTOSTRADA LEGHIN – MIERCUREA NIRAJULUI – Se pregateste licitatia pentru cele sase tronsoane ale sectiunii montane din cea mai scumpa autostrada din Romania

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat stadiul sectiunii montane (Leghin – Miercurea Nirajului) din cadrul Autostrazii A8. Se pregateste documentatia de licitatie pentru proiectarea si executia celor sase tronsoane. Sectiunea montana a autostrazii A8 este cel mai scump proiect de autostrada din Romania, fiind estimat la 37,5 miliarde de lei.

Stadiul sectiunii montane (Leghin-Miercurea Nirajului) din cadrul Autostrazii A8. CNAIR a reusit sa incheie un contract cu probleme de implementare, in cadrul caruia proiectantul ajunsese aproape in imposibilitatea finalizarii serviciilor asumate. Pentru a nu se ajunge la solutia unei rezilieri si implicit a unui proces in instanta care ar fi blocat pe termen nedefinit orice incercare de promovare a obiectivului, CNAIR a apelat la solutia intelegerii amiabile cu elaboratorul acestui studiu de fezabilitate. Aceasta abordare a facut posibila aprobarea Studiului de Fezabilitate si aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru sectiunea montana a A8 (Leghin – Miercurea Nirajului)”, anunta CNAIR.

Intelegerea amiabila a fost incheiata inca din data de 8 noiembrie 2023, iar in data de 20 noiembrie 2023 proiectantul a predat prima forma a documentatiei.

Dupa ce CNAIR a emis observatii, proiectantul a revizuit Studiul de Fezabilitate in data de 05 decembrie 2023.

Dupa o noua verificare, CNAIR a acceptat documentatia finala in data de 15 decembrie 2023.

Solicitarea pentru efectuarea auditului de siguranta rutiera (cerinta obligatorie prin lege) a fost facuta in data de 8 decembrie 2023, iar pe data de 21 decembrie au fost semnate contractele de audit de siguranta pentru 2 din cele 6 tronsoane ale sectiunii Leghin-Miercurea Nirajului.

Documentatia pentru cele doua contracte a fost inaintata catre auditori la momentul respectiv, iar in data de 4 ianuarie 2023 au fost inaintate solicitarile pentru auditul celorlalte 4 tronsoane.

In perioada imediat urmatoare vor fi semnate si contractele pentru aceste ultime 4 tronsoane, ca urmare a alocarii tuturor sumelor necesare derularii acestora.

In paralel, CNAIR a demarat pregatirea documentatiei de licitatie pentru proiectarea si executia celor 6 tronsoane ale sectiunii montane a A8 (Leghin-Miercurea Nirajului), precum si pasii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare constructiei acestui obiectiv.

CNAIR continua sa faca toate demersurile pentru licitarea, contractarea si constructia sectiunii montane a A8, pana cand nou infiintata Companie Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) va reusi sa devina operationala si sa inceapa sa gestioneze cu seriozitate proiecte strategice majore pentru Romania. La ora actuala CNIR este finantata in totalitate din bugetul CNAIR care a pus inclusiv personalul propriu la dispozitia nou infiintatei companii. Facem aceste eforturi pentru a ajuta CNIR sa devina operationala, desi in ciuda sprijinului acordat, compania nu are nici pana la ora actuala bugetul aprobat, schema de personal completa si nici lista concreta de proiecte pe care le poate prelua de la CNAIR pentru a fi implementate. Pentru a avea rezultate este important ca directorul general al CNIR sa constientizeze ca trebuie sa urgenteze masurile necesare operationalizarii acestei companii, care de circa un an nu reuseste sa isi gaseasca ritmul si sa isi indeplineasca rolul pentru care a fost infiintata. Consideram ca succesul CNIR depinde foarte mult de modul in care conducerea executiva a CNIR intelege sa isi prioritizeze obiectivele, mai ales ca pana la aceasta ora nu a initiat niciun demers concret in vederea preluarii vreunui proiect”, precizeaza CNIR.

Catalin Urtoi, directorul general al CNIR, scria zilele trecute, pe Facebook, ca face un apel la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR S.A., la conducerea acestei companii si in special la directorul general Cristian Pistol si directorul general adjunct Gabriel Budescu pentru deblocarea imediata a tronsonului montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului – Leghin!

De mai bine de 30 zile sunt indicatorii tehnico-economici aprobati prin HG. Faceti public situatia documentatiei pentru licitatia de Proiectare + Executie si demarati aceasta procedura. NU MAI BLOCATI ACEST PROIECT!”, mai scria reprezentantul CNIR.

Proiectul celor 159 de km din Autostrada Unirii (A8) are indicatorii tehnico – economici aprobati prin Hotararea de Guvern din noiembrie 2023. Estimat la 37,48 miliarde de lei (cu TVA inclusa), acesta reprezinta cel mai scump proiect de autostrada din istoria Romaniei.

Pe Sectiunea Miercurea Nirajului – Leghin (finantata prin Programul Transport 2021-2027), se vor construi:

– 265 de poduri, viaducte si pasaje

– 47 de tuneluri

– 5 noduri rutiere

– 8 spatii de servicii

– 8 parcari de scurta durata

– 2 Centre de Intretinere si Coordonare

A8, Autostrada Unirii, va avea o lungime de peste 304 km (de la Targu Mures la Ungheni) si va asigura legatura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a carui proiectare si executie a fost deja lansata licitatia.

Articolul precedentSE CONSTRUIESTE UN DRUM INTRE A8, AEROPORTUL DIN IASI SI SPITALUL DE URGENTA IASI – Contractul pentru studiul de fezabilitate va fi scos la licitatie
Articolul următorROMAERO INTRA IN INSOLVENTA – Cea mai mare companie de stat din industria aerospatiala si de aparare nu a mai facut profit din 2011

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.