DRUM REABILITAT CU 280 MILIOANE LEI – DN 17C Bistrita – Dumitra, lung de aproape 8 km, va fi modernizat

DN 17C Bistrita – Dumitra, pe tronsonul de drum de la iesirea din orasul Bistrita si care se termina dupa intrarea in localitatea Dumitra, cu o lungime de 7,82 kilometri, va fi reabilitat cu circa 280 milioane de lei.

In sedinta Guvernului Romaniei de vineri, 29 decembrie 2023, a fost aprobat Hotararea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii ”Reabilitare drum national DN 17C, km 1+200 – km 9+020″, judetul Bistrita-Nasaud.

Traficul rutier intens si mai ales cel greu din ultimii ani au cauzat degradari masive ale sistemului rutier, fiind necesare lucrari de investitii pe acest sector de drum. Au fost aprobati urmatorii indicatori tehnico-economici: lungime sector drum: 7,82 km, latime platforma: 9 /12,50 metri, din care parte carosabila 7/10,50 m”, arata documentul, in forma pusa in dezbatere de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) se ridica la suma de 279.396.000 lei, suportata din bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, iar durata de executie este de doi ani.

Printre lucrarile prevazute in proiect se numara amenajarea unei benzi suplimentare de vehicule lente, montarea de dispozitive laterale pentru siguranta circulatiei – parapeti de siguranta, amplasarea a doua zone amenajate sub forma de refugiu destinat depanarii, iar intersectia de la km 1+200 se va ilumina pentru a asigura vizibilitatea pe timp de noapte.

Traficul rutier intens si mai ales cel greu din ultimii ani au cauzat degradari masive ale sistemului rutier, fiind necesare lucrari de investitii pe acest sector de drum.

In prezent drumul existent este asfaltat cu zone aflate in diferite stadii de degradare, avand un profil tip mixt, cu latime variabila cuprinsa intre 7 si 8 metri si structura rutiera care prezinta fisuri si deformatiile (fagase, denivelari, faiantari etc.) aparute la nivelul carosabilului care au ca principala cauza, diminuarea capacitatii portante la nivelul terenului de fundare, sub efectul cantitatilor mari de apa care se infiltreaza in terasamentul drumului. Au fost identificate fenomene active de alunecare pe suprafete extinse, care se intind mult in afara zonei drumului, atat pe amonte, cat si pe aval”, reiese din Nota de fundamentare.

Traseul actual se incadreaza cu greu chiar si in limitele unui drum de clasa tehnica IV, geometria curbelor existente permitand vitezele de proiectare de 25 – 30 km/h, se arata in Nota de Fundamentare.

Cu exceptia podetului de la km 4+218, care a fost inlocuit relativ recent, cu un podet din cadre prefabricate tip C2, toate celelalte 21 podete existente vor fi inlocuite. Pe sectoarele cu declivitate pronuntata (peste 4%), s-au prevazut drenuri transversale la distanta de maxim 50 m unul de altul.

Drumul national secundar DN 17C este situat in zona de Nord-Est a Transilvaniei si realizeaza legatura dintre DN 17 (E 576) – Salva si DN18 – Moisei. Sectorul de drum cuprins in cadrul acestui proiect este amplasat pe DN 17C, intre km 1+200 si km 9+020, are o lungime de 7,82 km si se situeaza pe teritoriul judetului Bistrita-Nasaud. Acest sector incepe de la iesirea din Municipiul Bistrita si se termina dupa intrarea in localitatea Dumitra.

Articolul precedentACORD DE MEDIU PENTRU AUTOSTRADA – Intre Craiova si Filiasi se va circula pe autostrada, cu 130 km/h
Articolul următorAEROPORTURILE DIGITALE – Calatoriile se vor digitaliza pana la momentul imbarcarii in avion

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.