LINIA DE CALE FERATA CONSTANTA-MANGALIA SE ELECTRIFICA – Guvernul a aprobat investitia de 1,66 miliarde lei

Guvernul anunta ca au fost alocati bani pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii ”Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Constanta – Mangalia”, lucrare de utilitate publica de interes national.

Proiectul include: 23 podete noi, 1 pod de incrucisare, 4 poduri, 4 pasaje inferioare, 1 pasaj pietonal, 1 substatie tractiune CFR/Enel.

Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA): 1.669.048.000 lei. Proiectul este inclus in lista proiectelor finantate prin PNRR – Mecanismul de Redresare si Rezilienta, iar finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate „C.F.R.” – S.A, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

La propunerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in sedinta Guvernului, a fost aprobata Hotararea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii ”Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Constanta – Mangalia”, lucrare de utilitate publica de interes national. Linia de cale ferata Constanta – Mangalia, parte a retelei TEN-T Comprehensive (reteaua TEN-T- globala sau extinsa) situata pe Coridorul Rhin – Dunare, reprezinta o componenta importanta a retelei feroviare din Romania pentru traficul de calatori si marfa facand parte din Magistrala 800 Bucuresti – Constanta – Mangalia care deserveste zona turistica de sud a litoralului Marii Negre si agentii economici amplasati pe platforma porturilor Constanta si Mangalia”, informeaza Executivul.

Proiectul Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Constanta – Mangaliaface parte din Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT), aprobat de Guvernul Romaniei prin H.G. nr. 666/2016, cu modificarile ulterioare.

Scopul investitiei vizeaza cresterea atractivitatii si competitivitatii transportului feroviar prin imbunatatirea calitatii serviciilor concomitent cu imbunatatirea sigurantei in exploatare.

Obiectivele preconizate vizeaza:

  • reducerea timpului de calatorie prin cresterea vitezei de circulatie;
  • imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului feroviar;
  • imbunatatirea confortului in timpul calatoriei, concomitent cu reducerea emisiilor de poluanti si impactul negativ asupra mediului;
  • atragerea calatorilor si a transportatorilor de marfuri, de la traficul auto catre traficul feroviar.

Lucrarile prevazute vizeaza:

Electrificarea, dublarea si reabilitarea liniei – prin electrificarea liniei Agigea Ecluza – Mangalia in completarea tronsonului Constanta – Agigea Ecluza se va putea circula cu tractiune electrica pe distanta Cosntanta – Mangalia, eliminandu-se astfel tractiunea diesel-electrica. Se vor reduce astfel emisiile de gaze cu efect de sera si impactul negativ asupra mediului

cresterea gradului de siguranta prin reabilitarea liniei c.f., a lucrarilor de arta, realizarea lucrarilor de consolidare necesare si eliminarea astfel a restrictiilor de viteza

reducerea timpului de calatorie prin cresterea vitezei maxime de circulatie permise de traseu pe distanta Constanta – Mangalia si eliminarea necesitatii schimbarii locomotivei in statia Constanta

un mers cadentat la 30 minute al trenurilor de calatori pe distanta Constanta – Mangalia

cresterea gradului de confort in transportul de calatori prin modernizarea peroanelor, a cladirilor de calatori, precum si a altor facilitatilor oferite in statii/puncte de oprire in conformitate cu normele STI

Extindere DEF

post de operare central CEL Eforie Nord – Mangalia amplasat in cladirea CMT Constanta + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanta – Mangalia

La elaborarea Hotararii s-a avut in vedere corelarea proiectului cu: Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta, Modernizarea / reabilitarea a 47 de statii de cale ferata din ROMANIA – Faza Studiu de Fezabilitate – SRCF Constanta 4 statii: Neptun hc, Costinesti Tabara, Ciulnita si Mangalia.

Articolul precedentSE LANSEAZA ZBORURILE DIRECTE SPRE STATELE UNITE – Romanii pot calatori fara escala catre SUA, dupa 20 de ani, din iunie 2024. Biletele pornesc de la 350 de euro
Articolul următorARADUL SEMNEAZA UN CONTRACT DE 372,6 MILIOANE LEI PENTRU UN DRUM JUDETEAN IMPORTANT – Pe soseaua de centura Arad-Fantanele-Vladimirescu se va circula la sfarsitul anului viitor. Aradul va avea un inel de centura

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.