INVESTITII MASIVE DE 3 MILIARDE LEI IN TRENURILE DE CALATORI – Vor fi cumparate 20 de trenuri, 139 vagoane de calatori si 55 de locomotive electrice vor fi modernizate

CFR Calatori a semnat contracte de investitii de aproximativ 3 miliarde de lei (fara TVA), pentru achizitia si modernizarea materialului rulant din Romania. Cu sumele alocate prin PNRR, vor fi cumparate prin ARF, 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs, valoarea contractului de achizitie si mentenanta fiind de 1,106 miliarde de lei (fara TVA).

Cele 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs vor rula pe 7 rute :

– Cluj-Brasov,

– Cluj-Craiova,

– Brasov-Iasi/Suceava,

– Galati-Iasi/Suceava,

– ⁠Galati-Constanta(Mangalia),

– ⁠Constanta-Iasi/Suceava

– ⁠(Giurgiu) Bucuresti- Calarasi

De asemenea, prin CFR Calatori sunt semnate 11 contracte de modernizare si mentenanta pentru:

– modernizarea a 55 de locomotive electrice,

– ⁠conversia a 20 locomotive diesel hidraulice in locomotive electrice,

– modernizarea a 139 vagoane de calatori.

Valoarea contractelor este de 2,074 miliarde de lei (cu TVA).

Redam integral comunicatul CFR Calatori:

Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori ”CFR Calatori” SA, in calitate de beneficiar, anunta semnarea urmatoarelor contracte de prestari servicii cuprinse in contractul de finantare nr. 45/13.12.2023 din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investitia I2 – Material rulant feroviar pentru proiectul de investitii “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcarii trenurilor de calatori, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevra in locomotive electrice cu acumulatori si modernizarea a 139 vagoane de calatori”:

  1. Servicii de modernizare vagon de dormit si achizitie servicii de mentenanta vagon de dormit modernizat – S.C. ATELIERELE CFR GRIVITA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon de dormit – 29.715.062,40 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta vagon de dormit – 17.935.770,01 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare vagon seria 2190 in vagon cuseta si achizitie servicii de mentenanta la vagonul modernizat – C. ATELIERELE CFR GRIVITA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon seria 2190 in vagon cuseta – 69.335.145,60 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta vagon modernizat – 41.850.130,01 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 si achizitie servicii de mentenanta vagon clasa a II-a modernizat – S.C. ATELIERELE CFR GRIVITA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 -133.086.783,24 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta vagon modernizat – 80.710.965,03 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare vagon seria 2076 in vagon clasa a – II-a cu dotari PMR, transport biciclete/schiuri si achizitie servicii de mentenanta vagon modernizat – C. ELECTROPUTERE – VFU S.A. Pascani
  • Valoare servicii de modernizare vagon seria 2076 cls a II a cu dotari PMR – 99.109.876,80 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta vagon modernizat – 59.785.900,02 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 si achizitie servicii de mentenanta vagon clasa a II-a modernizat – S.C. ELECTROPUTERE – VFU S.A. Pascani
  • Valoare servicii de modernizare vagon seria 2076 cls a II a – 109.020.864,48 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta vagon modernizat – 65.764.490,02 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 si achizitie servicii de mentenanta vagon bar-bistro modernizat – S.C. REMARUL „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca
  • Valoare servicii de modernizare vagon bar Bistro seria 8976 – 49.474.380 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta vagon modernizat – 29.892.950,01 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare vagon clasa a I-a seria 1980 si achizitie servicii de mentenanta vagon clasa a I-a modernizat – S.C. ATELIERELE CFR GRIVITA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon clasa a I-a seria 1980 –  380.904,40 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta vagon modernizat = 29.892.950,01 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare locomotiva electrica 5100 kW in locomotiva electrica cu motoare electrice de tractiune asincrone si achizitia de servicii de mentenanta pentru locomotivele modernizate – S.C. RELOC S.A. Craiova
  • Valoare servicii de modernizare locomotiva electrica 5100 kW – 282.954.522 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta locomotiva modernizata – 169.947.244,11 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare locomotiva electrica 5100 kW in locomotiva electrica cu motoare electrice de tractiune asincrone si sistem ETCS nivel 2 si achizitia de servicii de mentenanta pentru locomotivele modernizate – S.C. SOFTRONIC S.R.L. Craiova
  • Valoare servicii de modernizare locomotiva electrica 5100 kW –  388.380 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta locomotiva modernizata = 165.226.487,33 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare locomotiva electrica 3400 kW in locomotiva electrica cu motoare electrice de tractiune asincrone si sistem ETCS nivel 2 si achizitia de servicii de mentenanta pentru locomotivele modernizate – SCRL  Brasov
  • Valoare servicii de modernizare locomotiva electrica 3400 kW –  489.618,82 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta locomotiva modernizata = 147.834.225,50 lei fara TVA
  • Servicii de modernizare locomotiva diesel-hidraulica de 1250 CP utilizata in activitatea de manevra prin conversie in locomotiva electrica cu acumulatori plug-in si achizitia servicii de mentenanta pentru locomotivele modernizate –  SCRL Brasov
  • Valoare servicii de modernizare locomotiva diesel-hidraulica de 1250 CP – 481.067,10 lei fara TVA
  • Valoare mentenanta locomotiva modernizata = 36.958.556,38 lei fara TVA

Contravaloarea serviciilor de modernizare material rulant va fi acoperita din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investitia I2 – Material rulant feroviar.

Contravaloarea serviciilor de reparatii si mentenanta pe durata de viata a materialului rulant   modernizat va fi acoperita de Contractul de Servicii Publice incheiat de CFR Calatori cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii prin Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF). Ministerul Transporturilor si Infrastructurii este coordonatorul de reforme si investitii aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Pilonului 1 – Tranzitia spre o economie verde din Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

Contractele de prestari servicii sunt incluse in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investitia I2 – Material rulant feroviar si consta in imbunatatirea serviciilor pentru calatori, reducerea timpilor de asteptare in gari, realizarea unor programe atractive de circulatie a trenurilor si asigurarea unor programe si fonduri adecvate pentru intretinerea materialului rulant feroviar, integrarea cu celelalte moduri de transport de la nivel urban/regional, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si/sau asupra cresterii sigurantei si confortului calatorilor.

Obiectivul general al proiectului il reprezinta modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcarii trenurilor de calatori, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevra in locomotive electrice cu acumulatori si modernizarea a 139 vagoane de calatori, ce va avea ca efect atat sporirea mobilitatii in jurul marilor centre socio – economice ale tarii si cresterea calitatii serviciilor cat si realizarea unor conexiuni rapide intre unitatile administrativ teritoriale importante ale tarii.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • cresterea eficientei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de calatori;
  • reducerea poluarii;
  • sporirea confortului pe o serie de rute de pe reteaua feroviara publica electrificata;
  • cresterea eficientei, accesibilitatii si gradului de digitalizare a transportului feroviar de calatori.

Rezultatele asteptate ale proiectului:

  • economii de timp de calatorie pentru publicul calator;
  • reducerea costurilor de operare ale vehiculului si economii pentru publicul calator datorita transferului modal;
  • reducerea costurilor de intretinere si economii pentru Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori -”CFR Calatori” SA;
  • reducerea numarului de accidente rutiere rezultate in urma transportului de persoane;
  • reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.

Valoarea totala a proiectului de investitii, inclusiv TVA este de 2.074.920.554,86 lei.

Proiectul este finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii, dupa cum urmeaza:

  • Sprijin din partea Uniunii – Imprumut/grant – 268.000 lei;
  • Contributie publica nationala – 153.362.727,86 lei;
  • Valoare TVA – 331.289.827 lei.
Articolul precedentUN NOU DRUM MODERNIZAT IN HUNEDOARA – 7 milioane lei pentru modernizarea primei portiuni a DJ 687E, intre Ruda si Poienita Voinii
Articolul următorPASAJ DE 38 MILIOANE LEI IN COMUNA JILAVA – Primaria Jilava va construi un pasaj peste linia de tren Bucuresti-Giurgiu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.