NOUA GENERATIE MULTIROL – Cehii de la Omnipol au prezentat pe Aeroportul Baneasa noul avion cu elice L 410 NG capabil sa indeplineasca misiuni de transport de persoane, utilitare si militare

NOUA GENERATIE MULTIROL – Cehii de la Omnipol au prezentat pe Aeroportul Baneasa noul avion cu elice L 410 NG capabil sa indeplineasca misiuni de transport de persoane, utilitare si militare

Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu a gazduit joi, 14 decembrie 2023, un eveniment aviatic inedit, prin prezentarea ultimei versiuni, intitulate New Generation, a deja apreciatei aeronave multirol L 410, produsa de firma ceheasca Omnipol, grup care din 1934 – prezent a devenit un reper in industria aviatica europeana, producand de la aeronave civile si militare si pana la echipamente tactice de comunicatii si monitorizare de zbor.

Versiunea updatata a aeronavei cehesti – L 410 NG (New Generation) a fost prezentata de directorul comercial Omnipol Michal Jagrik (foto). Ea masoara 15 metri lungime si poate transporta o greutate de 2,3 tone.

L 410 NG este propulsata de doua motoare cu elice General Electric-Cehia, a cate 850 cai putere, cu o autonomie de 2570 km, insumand 10,5 ore de zbor continuu si poate urca pana la peste 6000 m altitudine. Modelul este foarte spatios si versatil, fiind construit sa suporte conditii extreme de zbor sipoate decola si ateriza pe distante foarte scurte.

In versiunea de transport de linie, are o capacitate de 19 persoane, dar poate fi configurat in versiuni de transport VIP (lux), cargo (transport marfuri), transport de militari/parasutisti, ambulanta (cu 4 paturi si doua locuri pentru medici), patrulare si supraveghere maritima, biohazard etc.

Pretul unui avion porneste de la 7,5 milioane euro

Directorul Michal Jagrik a evidentiat faptul ca aeronava are costuri de operare si mentenanta mici in comparatie cu alte aparate concurente si este deservita de echipamente eelctronice de ultima generatie de la prestigioasa firma Garmin. Oficialii Omnipol au invitat participantii la conferinta de prezentare la un zbor demonstrativ in jurul Capitalei, care a scos in evidenta silentiozitatea motoarelor cu elice, dar mai ales stabilitatea acestuia in operare si capacitatile aerodinamice si de structura in zborul in viraj.

Pretul unui aparat L 410 NG porneste de la 7,5 milioane euro si creste in functie de variante si niveluri de echipare.

Articolul precedentCUM NE TRAGE IN JOS LIPSA INFRASTRUCTURII – Cu 2.000 de km de autostrada in Romania, industria de transport de marfuri ar putea creste cu 38%
Articolul următor112 KM DE DRUMURI JUDETENE, MODERNIZATE IN MEHEDINTI – Proiectul s-a ridicat la 214 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.