DJ 102I Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov va fi modernizat.Drumul Judetean, ruta alternativa pentru DN 1 Valea Prahovei si DN 1 A, are o lungime de peste 25 km. Modernizarea DJ 102I a ajuns acum la stadiul scoaterii din fondul forestier a suprafetelor necesare constructiei drumului si al actualizarii avizelor de mediu.
Continua sedintele de lucru privind desfasurarea proiectului „Reabilitare si modernizare DJ 102I Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov”, pe care Compania Nationala de Investitii „CNI” SA il implementeaza in parteneriat cu administratiile judetene din Prahova si Brasov, anunta Consiliul Judetean Brasov.
Interventiile de pe DJ 102I au ca scop realizarea unei legaturi suplimentare intre partea de sud si partea centrala a tarii si, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile nationale DN1 si DN1A.
La o saptamana de la sedinta care a avut loc la Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, Consiliul Judetean Brasov a gazduit o intrunire axata pe problematica scoaterii din fondul forestier a suprafetelor necesare constructiei drumului si pe actualizarea avizelor de mediu, conform culoarului de expropriere stabilit la faza P.A.C. (proiect autorizare constructie).
Gazdele intalnirii au fost Serban Todorica-Constantin, presedintele Consiliului Judetean Brasov, si administratorul public Daniel Gligoras, cel care coordoneaza la nivel judetean implementarea acestui obiectiv major de infrastructura rutiera.
Au fost prezenti oficiali din partea CNI, a Consiliului Judetean Prahova, a primariilor Sacele si Valea Doftanei, reprezentanti ai antreprenorului si ai proiectantului, alaturi de specialisti din cadrul institutiilor cu atributii in domeniul avizarii din cele doua judete, respectiv Garda Forestiera, Agentia pentru Protectia Mediului, Directia Silvica, regii publice locale de paduri si ocoale silvice afectate de acest proiect.
Discutiile au pornit de la forma finala a culoarului de expropriere, in urma careia suprafata necesara a fi scoasa din fondul forestier este mai mare decat cea prevazuta initial in studiul de fezabilitate, ceea ce impune necesitatea revizuirii avizelor de principiu emise de institutiile implicate – ocoale silvice, Garda Forestiera, respectiv Agentia pentru Protectia Mediului.
„Am trecut in revista stadiul avizelor si acordurilor necesare scoaterii din circuitul forestier a terenurilor de care avem nevoie pentru acest proiect. Avand in vedere ca procedurile de expropriere sunt in sarcina noastra, trebuie sa obtinem avizul de mediu pentru culoarul de expropriere final. In paralel cu obtinerea avizului final de la Garda Forestiera trebuie sa aprobam doua HCJ-uri esentiale: hotararea de consiliu judetean privind demararea procedurii de expropriere si cea referitoare la declararea de utilitate publica a suprafetelor respective. De asemenea, trebuie realizata pichetarea traseului si identificarea parcelelor de padure afectate”, a explicat administratorul public Daniel Gligoras.
In aceste zile proiectantul va initia corespondenta cu institutiile abilitate, in vederea actualizarii avizelor de mediu.
Demersurile sunt realizate atat la nivelul CJ Brasov, pentru tronsonul de 12,4 km din DJ 102I aflat pe teritoriul administrativ al judetului Brasov, cat si la nivelul CJ Prahova, pentru tronsonul 13,2 km situat in judetul vecin si ele se vor finaliza cu emiterea Horararii de Guvern privind scoaterea din fondul forestier a suprafetelor afectate de investitie
„Toti cei care am participat la discutii suntem o echipa si lucram ca o echipa, de aceea ne intalnim cu regularitate si analizam toate etapele pe care le avem de parcurs in implementarea acestui proiect de importanta capitala pentru descongestionarea traficului pe DN 1. Cu aceasta ocazie am stabilit ca trebuie sa valorificam la maximum perioada de iarna si sa rezolvam toate aspectele de natura birocratica, astfel incat in primavara urmatoare sa fim pregatiti pentru demararea lucrarilor. Este important faptul ca oficialii primariilor Sacele si Valea Doftanei sustin in totalitate eforturile de implementare a proiectului, idee exprimata si in cursul discutiilor de astazi, cand am analizat inclusiv problema construirii trotuarelor in interiorul localitatilor. Aceste lucrari vor fi realizate si ele nu vor afecta in niciun fel parcursul acestui obiectiv investitional”, a mentionat presedintele CJ Serban Todorica-Constantin.