APARE PRIMUL METROU FARA MECANIC – Primele patru metrouri vor fi livrate in acest an

Bozankaya a livrat in Istanbul primul metrou fara conductor din Turcia. Producatorul de material rulant prezent si pe piata din Romania, acesta a livrat tramvaie in Iasi si Timisoara.

Proiectul reprezinta un pas revolutionar in evolutia si modernizarea infrastructurii feroviare, deschizand noi orizonturi in mobilitatea europeana.

Prima livrare a fost finalizata pe 25 septembrie 2023, vehiculul fiind adus in depozitul Gebze OSB Sekerpınar.

Pana la sfarsitul anului 2023 este planificata livrarea a unui numar de 4 metrouri, fiecare avand cate 7 vagoane. Metroul dispune de prize pentru alimentarea dispozitivelor electrice ale calatorilor si este produs local in procent de 63%.

Ceremonia de inaugurare a avut loc la fabrica Bozankaya din Ankara, eveniment in cadrul caruia a participa si ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Abdulkadir Uraloğlu. 

”Suntem bucurosi sa prezentam primul nostru metrou fara conductor fabricat in Turcia. Ii felicit pe membrii consiliului de administratie al Bozankaya si pe toti cei care au contribuit la acest proiect, de la ingineri la tehnicieni. Compania Bozankaya joaca un rol semnificativ in avansarea sectorului sistemelor feroviare din Turcia, oferind solutii inovatoare pentru transportul public”, a declarat ministrul Uraloğlu.

Cu o viteza de deplasare de 80 km/h si o lungime de 88 de metri, metroul utilizeaza un „Sistem de franare regenerativa” pentru a recupera energia generata in timpul franarii, contribuind astfel la reducerea consumului total de energie.

„Metroul Gebze-Darıca a fost special conceput pentru provincia Kocaeli si reprezinta o inovatie pentru transportul feroviar din Turcia. Functionand autonom la nivelul de automatizare GoA4, acesta este dotat cu tehnologie de ultima generatie. Acest proiect reprezinta o oportunitate pentru Bozankaya de a-si folosi resursele si talentul personalului in scopul inovarii si a realizarii de proiecte unice in Turcia prin experienta noastra dobandita de-a lungul anilor”, a precizat Aytunç Günay, Presedintele Consiliului de Administratie al Bozankaya.

In vagoane, exista zone dedicate scuterelor, bicicletelor si spatii pentru persoanele cu dizabilitati. In plus, la nivelul podelei se regasesc elemente artistice, mai exact motive Hereke Carpet din provincia Kocaeli.

„Suntem bucurosi ca am realizat acest proiect de mare anvergura pentru viitorul transportului public. Metroul se distinge prin cea mai mare capacitate de transport de pasageri din clasa sa (AW4), oferind locuri pentru 1.476 de calatori. De asemenea, suntem onorati sa fim implicati in proiectul de livrare a 100 de metrouri cu nivelul de automatizare GoA2, exclusiv in Istanbul, in cadrul celebrarii centenarului Republicii Turce. Proiectul a fost demarat in iulie 2023 si urmeaza sa fie finalizat pana in aprilie 2025”, a completat Aytunç Günay.

Bozankaya este primul exportator de metrou din Turcia, formand in 2016, un parteneriat cu Siemens Mobility prin care a furnizat trenuri usoare pentru proiectul Thailand-Bangkok Green Line. Metrourile Bozankaya cu nivel de automatizare GoA2, special produse pentru Bangkok, sunt usor de utilizat, necesita costuri de intretinere reduse, ofera servicii neintrerupte si eficienta ridicata.

Fondata in urma cu aproape trei decenii in Germania, cu o rapida extindere in Turcia, Bozankaya are experienta ca inovator in dezvoltarea si fabricarea vehiculelor ecologice pentru transportul public urban, cu economii importante de energie in exploatare si un nivel de zgomot redus. Bozankaya detine drepturile de proprietate intelectuala asupra vehiculelor si tehnologiei produse in centrele de cercetare din Ankara si in vastele sale unitati de productie si design, cu o suprafata de 100.000 mp.

Articolul precedentCUM ARATA NAVA VIITORULUI – Nava futurista construita de polonezi este gata sa transporte rachete spatiale
Articolul următorINVESTITII IN DRUMURILE DIN DAMBOVITA – Drumurile din comunele dambovitene Morteni, Visina, Selaru si Petresti vor fi modernizate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.