O asociere formata din cinci constructori din Romania, Bulgaria si Ucraina a depus singura oferta pentru contractul de 3,5 miliarde lei pentru Centura Metropolitana Cluj-Napoca, lotul 2.
Asocierea condusa de constructorul CON-A Operations (ca lider) include Dimex 2000 –Hydrostroy AD – Bulgaria, Concelex si Automagistral-Pivden.
„Veste buna pentru centura metropolitana a Clujului. Avem un ofertant la licitatia pentru realizarea Centurii. Urmeaza perioada de evaluare, maxim 90 zile lucratoare. Azi s-a incheiat perioada de depunere a ofertelor pentru realizarea Centurii Metropolitane a Clujului, tronsonul 2, in valoare de 3.525.487.694,39 lei fara TVA, valoare de licitatie. A fost depusa o oferta din partea Asocierii CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral-Pivden”, a anuntat primarul Emil Boc.
Primaria Cluj-Napoca a lansat pe 14 iulie 2023 a doua licitatie pentru proiectarea si executia centurii metropolitane, drum expres cu o lungime de 24 de kilometri si alti 20 km drumuri de legatura.
Centura Metropolitana Cluj-Napoca este o investitie estimata la 920 de milioane de euro care va fi realizata in 2 etape. Centura Metropolitana, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea in total 42 de kilometri si o durata de realizare de 4 ani (fiecare etapa). Pe traseul principal si pe drumurile de legatura sunt prevazute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterana.
Pentru prima etapa de realizare a Centurii Metropolitane este prevazuta o lungime de 23,67 km si aproape 20 de kilometri de drumuri de legatura, iar pentru etapa II 18,6 kilometri si aproape 14 kilometri drum de legatura.
Faza I – Centura Metropolitana TR 35, Sector cuprins intre km 14+747 (nod 5) si km 38+418 (nod 18) in lungime de 23,67 km si Drumuri de legatura in lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul Fazei I se considera oportuna asigurarea conectivitatii directe spre Spitalul Regional de Urgenta, Spitalul Pediatric Monobloc, cat si legatura cu DN 1N care reprezinta Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Somes, solutie ce permite extinderea pistei Aeroportului International Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanta strategica regionala.
Faza II – Centura Metrpolitana TR 35, Sector cuprins intre km 0+000 (intersectia cu DN 1 – Gilau) – km 14+747 (nod 5 Floresti) si sector cuprins intre km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) in lungime de 18,46 km, impreuna cu Drumuri de legatura in lungime de 13,17 km. Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania, arata Nota de Fundamentare.
Pentru primul Lot, cu o lungime de 2 kilometri, Primaria Cluj-Napoca a semnat contractul cu Viarom.
Lungimea Tronsonului 2 este de 9,618 km. Acest tronson incepe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane in zona nodului 5 din Floresti. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe Calea Turzii.
In Cluj, traseul trece prin partea sudica a intravilanului (directie vest-est, Manastur-Bucium si Someseni-Selgros): nod Cora, Padurea Manasturului. In zona de intrare in “Padurea Manasturului” s-a prevazut lungirea traseului in zona de intersectie cu drumul judetean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea si la reducerea declivitatii. In continuare drumul continua spre “Padurea Fagetului” pana la intersectia cu DN1 in Feleac. Traseul trece la limita nordica a extravilanului, in zona strazii Calea Turzii.
Pe acest sector au fost prevazute 2 tunele. In prima sectiune, tunelul are lungimea de 490 metri iar cea de-a doua sectiune, pe firul 1 (partea dreapta) avand lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stanga) cu lungimea de 380 metri.