CFR MODERNIZEAZA TRONSONUL DE CALE FERATA GURASADA-SIMERIA – Lucrarile au ajuns la 80%

default

Modernizarea tronsonului GURASADA – SIMERIA a ajuns la 80% stadiu de executie, anunta CFR. Astfel, lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe tronsonul Gurasada – Simeria inregistreaza un stadiu de executie de 80%, 36 de km de cale ferata dubla, din cei 41 de km ai tronsonului, sunt finalizati.

Tronsonul Gurasada – Simeria este parte a magistralei feroviare Simeria – Arad (Km 614), care va fi modernizata integral, pana in anul 2025, pe o lungime totala de 141 de kilometri, stadiul lucrarilor pe celelalte 3 tronsoane fiind de:

  • Subtronsonul 2a Km 614 – Barzava, in lungime de 42 de kilometri, are un stadiu de executie de 88%
  • Subtronsonul 2b Barzava – Ilteu, in lungime de 36 de kilometri, are un stadiu de executie de 86%
  • Subtronsonul 2c Ilteu – Gurasada, in lungime de 22 kilometri, are un stadiu de executie de 66%

Pana la finalul anului, constructorul are mobilizate echipele de lucru pentru urmatoarele obiective:

  • cladire de Calatori SIMERIA
  • linii de acces spre Hala de Mentenanta Simeria
  • amenajarea albiei PODULUI peste CERNA de la km 477+301
  • betonarea placii de suprabetonare la PASAJUL SUPERIOR DEVA (km 480+521)
  • linii de acces spre Hala de Mentenanta DEVA
  • completare infrastructura PASAJUL SUPERIOR MINTIA (km 487+946)
  • inceperea lucrarilor de relocare a LEA de 400kV la VETEL
  • lucrari structurale la pila 1, deschideriile 1 si 2 si asfaltarea PASAJUL SUPERIOR ILIA (km 502+959)
  • asfaltarea PASAJULUI INFERIOR de la km 504+859 (drumul spre Cuies)
  • amenajarea albiei PODULUI de la km 508+447

Cele mai importante lucrari de arta de pe tronsonul Gurasada – Simeria, in lungime de 41 de km, sunt cele 3 noi PODURI peste raul MURES, cele 4 PASAJE SUPERIOARE de la DEVA, MINTIA, ILIA si GURASADA, iar din punct de vedere al constructiilor civile sunt cladirile de calatori din statiile SIMERIA si DEVA.

De asemenea, se construiesc PODURI si PASAJE SUPERIOARE noi pe tronsonul Gurasada – Simeria:

  • pod peste raul Mures, pe varianta noua de traseu, km 493+432, in lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri
  • pod peste raul Mures, pe varianta noua de traseu, km 494+913, in lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri
  • pod peste raul Mures, pe varianta noua de traseu, km 497+140, in lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri
  • pasaj superior Gurasada, in lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat si o deschidere central metalica de 648 tone – supratraverseaza Magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, in zona Gothatea, fiind demolat)
  • pasaj superior Ilia, in lungime de 375,45 m, cu 16 deschideri cu grinzi din beton precomprimat – supratraverseaza Magistrala la km 502+959.63
  • pasaj superior Mintia, in lungime de 306.27 m, cu 12 deschideri cu grinzi din beton precomprimat si o deschidere central metalica de 538 tone – supratraverseaza Magistrala la km 487+946.60
  • pasaj superior Deva, in lungime de 258.80 m, cu 10 deschideri cu grinzi din beton precomprimat – supratraverseaza Magistrala la km 480+521.20

Obiectivele contractului pe tronsonul 3 Simeria – Gurasada

– modernizarea a 40,83 km de infrastructura si suprastructura feroviara (linie dubla)

– sectoare noi de linie simpla: linia 214 spre Hunedoara (3.031 ml), linia 227 spre Brad (1.621 ml) si linia 216 spre Lugoj (3.500 ml)

– lucrari civile in 9 statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), cele mai importante fiind cele din SIMERIA si DEVA

– modernizarea a 7 treceri la nivel

– 17 poduri noi (dintre care 3 peste raul Mures, cu deschideri intre 50 si 110 m lungime)

– 27 de podete din elemente prefabricate

– 4 pasaje superioare (Deva, Mintia, Ilia, Gurasada)

– 2 pasaje inferioare (Saulesti si Ilia)

– lucrari de electrificare si energo-alimentare

– lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).

default
default
Articolul precedentSE REIAU LUCRARILE PENTRU LARGIREA CENTURII BUCURESTI INTRE DN2 SI A2 – Contractul initial a fost reziliat in decembrie 2022
Articolul următorCUM ARATA CEL MAI LUNG POD IN ARC DE CERC DIN ROMANIA – Podul costa 46 milioane lei si e aproape gata

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.