SE MONTEAZA GRINZILE LA PASAJUL PESTE CALEA FERATA ORADEA-CLUJ – Centura Osorhei va fi data in circulatie in primavara, stadiul lucrarilor ajunge la 50%. Contractul depaseste 108 milioane lei fara TVA

In primavara anului viitor se vor finaliza toate lucrarile, iar centura Osorhei va fi deschisa circulatiei. Au inceput sa fie montate grinzile la pasajul rutier peste calea ferata Oradea – Cluj, pe centura Osorhei. Sunt 3 deschideri la acest pasaj: o deschidere centrala, cea peste calea ferata, lata de 32 de metri si doua deschideri laterale, de cate 18 metri fiecare. Au fost montate 8 grinzi ale deschiderii centrale. Montarea acestora s-a facut cu restrictii generate de asigurarea circulatiei trenurilor.

Pana la sfarsitul saptamanii se vor monta si celelalte 16 grinzi de pe deschiderile laterale. Cu montarea acestora, stadiul lucrarilor la centura Osorhei va depasi 50%”, spune presedintele Consiliului Judetean Cluj, Ilie Bolojan.

In perioada urmatoare se va trece la realizarea armaturilor si la turnarea placii de beton ce va rigidiza grinzile.

Si la cele doua poduri de pe centura au fost montate grinzile si se lucreaza la armaturi. In primavara anului viitor se vor finaliza toate lucrarile, iar centura Osorhei va fi deschisa circulatiei”, adauga Bolojan.

Lucrarile sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru Lotul 1 este de 108.275.129,09 lei, fara TVA. Finantarea va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational Regional 2021 – 2027.

Lucrarile sunt finantate din fonduri europene si din bugetul Consiliului Judetean Bihor.

Centura Osorhei, alaturi de celelalte centuri din zona metropolitana aflate in executie, face parte din reteaua de drumuri radiale ce vor descongestiona circulatia la iesirea din Oradea in anii urmatori.

Constructorii au inceput montarea primelor grinzi la pasajul suprateran de pe Centura Osorhei, peste calea ferata Oradea – Cluj, din zona intersectiei cu Fughiu. La podurile peste raurile Bonar si Tasad au fost montate toate grinzile. Stadiul lucrarilor a ajuns astfel la 50%”, informeaza CJ Bihor.

Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Osorhei porneste din sensul giratoriu spre localitatea Cheriu, de pe centura Oradea, ocoleste Osorhei prin sud si se termina in sensul giratoriu de pe DN1, care face legatura cu localitatea Fughiu.

In cadrul aceluiasi proiect se reabiliteaza cei 12,8 km de drum judetean dintre Osorhei si Copacel. Aici lucrarile presupun largirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietati, refacerea podetelor si demolarea si refacerea podului peste valea Sarand.

Termenul de executie este de 18 luni din momentul ordinului de incepere a lucrarilor (14 februarie 2023).

In prezent, Consiliul Judetean Bihor deruleaza lucrari la 8 drumuri noi in judetul Bihor, cu o lungime totala de 68 de km:

  • Centura Alesd – 5,8 km
  • Centura Beius – 9,3 km
  • Centura Santandrei – 5 km
  • Centura Nojorid – 8,4 km
  • Centura Sanmartin – 8 km
  • Centura Osorhei – 5,8 km
  • Centura Biharia – 8,7 km
  • Inelul Metropolitan Oradea – 17 km
Articolul precedentDRUM JUDETEAN, MODERNIZAT CU 200 MILIOANE LEI – Drumul judetean DJ 193 Satu Mare-Borlesti-limita de judet Maramures, de 40 km, va fi gata in doi ani
Articolul următorCEL MAI SCUMP DRUM DE LA TRANSPORTURI VA FI SI MAI SCUMP – Drumul expres de 120 de kilometri va costa 11,72 miliarde lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.