Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a desemnat castigatorul pentru cea mai mare achizitie de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, fiind vorba despre societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA.
Valoarea totala a proiectului este cuprinsa intre 3.237.711.753 si 4.150.288.451 lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Pe langa achizitia propriu-zisa a ramelor electrice, contractul prevede achizitia si a serviciilor de mentenanta si reparatii pe o durata de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade pana la 30 ani, prin incheierea unui act aditional.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a anuntat castigatorul celei mai mari achizitii de trenuri electrice a Romaniei.
”Aceste trenuri electrice sunt de scurt parcurs si vor fi coloana vertebrala a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orase cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de calatori. Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:
- viteza de deplasare pana la 160km/h
- acces si locuri pentru persoane cu dizabilitati
- acces si spatii pentru biciclete”, spune Scriosteanu.
Achizitia este impartita in 3 loturi, dupa cum urmeaza:
- 20 trenuri electrice pentru rutele:
- Bucuresti Nord – Ploiesti Sud – Adjud
- Iasi – Pascani – Suceava
- Bacau – Pascani
- 23 trenuri electrice pentru rutele:
- Brasov – Gheorgheni
- Arad – Timisoara – Caransebes
- Huedin – Cluj – Bistrita
- 19 trenuri electrice pentru rutele:
- Bucuresti Nord – Ploiesti Vest – Brasov
- Bucuresti Nord – Rosiori
- Bucuresti Nord – Bucuresti Obor/Fundulea
- Constanta – Fetesti
”Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 in transportul feroviar public de calatori, ramele achizitionate vor fi puse la dispozitia operatorilor de transport feroviar de calatori, in conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achizitionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece in operarea urmatorului castigator al contractului. Felicit Autoritatea pentru Reforma Feroviara pentru aceasta reusita!”, adauga Scriosteanu.