CEA MAI MARE ACHIZITIE DE TRENURI ELECTRICE – Polonezii de la PESA au castigat contractul de peste 4 miliarde lei, fara TVA, pentru 62 de trenuri electrice

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a desemnat castigatorul pentru cea mai mare achizitie de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, fiind vorba despre societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA.

Valoarea totala a proiectului este cuprinsa intre 3.237.711.753 si 4.150.288.451 lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

Pe langa achizitia propriu-zisa a ramelor electrice, contractul prevede achizitia si a serviciilor de mentenanta si reparatii pe o durata de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade pana la 30 ani, prin incheierea unui act aditional.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a anuntat castigatorul celei mai mari achizitii de trenuri electrice a Romaniei.

Aceste trenuri electrice sunt de scurt parcurs si vor fi coloana vertebrala a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orase cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de calatori. Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:

  • viteza de deplasare pana la 160km/h
  • acces si locuri pentru persoane cu dizabilitati
  • acces si spatii pentru biciclete”, spune Scriosteanu.

Achizitia este impartita in 3 loturi, dupa cum urmeaza:

  1. 20 trenuri electrice pentru rutele:
  2. Bucuresti Nord – Ploiesti Sud – Adjud
  3. Iasi – Pascani – Suceava
  4. Bacau – Pascani
  • 23 trenuri electrice pentru rutele:
  • Brasov – Gheorgheni
  • Arad – Timisoara – Caransebes
  • Huedin – Cluj – Bistrita
  • 19 trenuri electrice pentru rutele:
  • Bucuresti Nord – Ploiesti Vest – Brasov
  • Bucuresti Nord – Rosiori
  • Bucuresti Nord – Bucuresti Obor/Fundulea
  • Constanta – Fetesti

Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 in transportul feroviar public de calatori, ramele achizitionate vor fi puse la dispozitia operatorilor de transport feroviar de calatori, in conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achizitionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece in operarea urmatorului castigator al contractului. Felicit Autoritatea pentru Reforma Feroviara pentru aceasta reusita!”, adauga Scriosteanu.

Articolul precedentSCANDAL PE NOUL AEROPORT DIN BRASOV – Dan Air isi muta cursele pe Aeroportul din Bacau, dupa ce aeroportul a amanat prelungirea programului
Articolul următorDRUMUL EXPRES BRAILA-GALATI VA FI GATA VARA VIITOARE – Umbrarescu e in grafic si a construit 78% din drumul de aproape 11 km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.