TERMINALELE DE SOSIRI SI PLECARI ALE AEROPORTULUI OTOPENI VOR FI MODERNIZATE – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a lansat licitatie de 117 milioane lei

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a lansat licitatia pentru proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari pentru modernizarea terminalelor si corpurilor de cladire existente la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti. Proiectul are o valoare totala estimata de 117,6 milioane de lei si urmeaza sa se deruleze pe o perioada de 101 luni, din care 9 luni proiectare, 30 de luni executia lucrarilor si 2 luni pentru receptie.

Perioada de garantie este de 5 ani de la data receptiei lucrarilor.

Proiectul vizeaza patru obiective necesare pentru modernizarea aeroportului. Este vorba despre reamenajarea interioara a Terminalelor Sosiri si Plecari, ”pentru a crea un cadru imagistic integrat si reprezentativ pentru cel mai important aeroport al Romaniei”.

Prin implementarea solutiilor tehnice, se va facilita accesibilitatea cladirilor, se va imbunatati calitatea imagistica a zonelor publice si se vor valorifica elementele culturale, de patrimoniu si turistice ale Bucurestiului”, a anuntat compania.

De asemenea, se are in vedere modernizarea sistemului centralizat de ventilatie-climatizare din Terminalele Plecari Internationale, Finger si Sosiri, avand ca obiectiv confortul termic al pasagerilor.

Proiectul prevede inlocuirea integrala a: echipamentelor de ventilare si climatizare, unitatilor de tartare a aerului, ventilatoarelor, ventiloconvectoarelor, conductelor de distributie agent termic, agregatelor de racire care deservesc zona terminalului Sosiri si a tubulaturii de ventilare. De asemenea, capacitatea de racire va creste prin suplimentarea sistemului HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning). Investitia vizeaza inlocuirea serverului (hardware si software) de gestionare a echipamentelor si realizarea unui sistem modern de comanda, control automat si achizitii de date (SCADA).

Un alt obiectiv este realizarea unui nou sistem de detectie-semnalizare incendiu aferent cladirilor Terminal Plecari, Finger, Terminal Sosiri, Corp Logistic, Corp AB 4.

Pentru asigurarea criteriilor de securitate la incendiu, se va proiecta si se va executa un nou sistem de detectare, semnalizare si avertizare la incendiu”, a mai transmis CNAB.

In plus, se vor moderniza instalatiile electrice aferente cladirilor Terminal Plecari, Finger si Terminal Sosiri.

Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor si corpurilor de cladire (zone publice, zone securitate etc.), urmand a fi instalate corpuri de iluminat cu sursa LED, ceea ce va conduce inclusiv la reducerea consumului de energie electrica. De asemenea, se vor monta instalatii de forta si prize cu grad de protectie sporita. Pentru toate zonele publice se va realiza iluminat de securitate impotriva panicii”, a mai transmis CNAB.

Proiectarea intregului obiectiv de investitii trebuie sa realizeze un grafic de executie cu etapizarea lucrarilor, astfel incat sa nu fie blocate fluxurile de pasageri si sa se asigure buna functionare a Terminalelor, cu executia lucrarilor preponderent pe timpul noptii.

 ”Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate/pret, care include pretul ofertei (pondere 60%),  arhitect cu drept de semnatura acordat de Ordinul Arhitectilor din Romania (10%), inginer instalatii electrice autorizat ANRE gr IIA (5%), inginer instalatii (5%), manager proiect cu experienta dovedita in gestionarea proiectelor  de executie lucrari in spatii publice de tip terminal aeroport si/sau gara si/sau centre comerciale (10%), inginer specializat in instalarea, configurarea, programarea si punerea in functiune a instalatiilor de ventilatie-climatizare cu putere frigorifica instalata de minimum 2MW (10%)”, a precizat compania.

Ofertantii trebuie sa faca dovada experientei in ultimii 5 ani in proiectarea si executia lucrarilor de constructii civile care au vizat amenajari interioare, instalatii electrice, detectie de incendiu si instalatii de climatizare in spatii publice de tip terminal aeroportuar si/sau gari si/sau centre comerciale.

Termenul limita pentru transmiterea ofertelor de participare este 30 octombrie.

Aeroportul Otopeni va avea o statie de epurare a apelor uzate

De asemenea, o statie de epurare a apelor uzate va fi construita pe platforma aeroportului Henri Coanda, cel mai mare aeroport din Romania.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a lansat licitatia pentru proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari pentru realizarea unei statii de epurare a apelor uzate evacuate de pe platforma aeroportuara Henri Coanda, inclusiv servicii de operare si intretinere in perioada de garantie.

Proiectul, in valoare totala de 95,8 milioane lei, urmeaza sa se deruleze pe o perioada de 153 luni, dintre care 9 luni proiectare, 24 luni executia lucrarilor si, ulterior, operarea statiei de epurare pe o perioada de 10 ani, inclusiv mentenanta preventiva si corectiva a acesteia.

Statia de epurare, dimensionata pentru 14.433 locuitori echivalent, are ca scop epurarea apelor uzate menajere si tehnologice, provenite din activitatea in cadrul Aeroportului International ”Henri Coanda” si descarcarea lor in emisarul Valea Pasarea.

Prin realizarea acestei statii de epurare se realizeaza atat eliminarea completa a pericolului poluarii accidentale a emisarului Valea Pasarea, cat si reciclarea si reutilizarea unei cantitati importante de glicol”, arata CNAB.

Criteriile de atribuire a licitatiei sunt: cel mai bun raport calitate/pret (60%), costul de operare (30%) si cerinte specificed privind personalul implicat (inginer tehnolog statie de epurare – 5%, respectiv coordonator lucrari pe santier – 5%) Statia de epurare este dimensionata pentru o capacitate de 200 m3/h, cu posibilitatea extinderii in viitor.

Schema de epurare propusa corespunde debitelor caracteristice de ape uzate si concentratiilor indicatorilor avuti in vedere pentru acestea, si urmareste in mod special retinerea  substantelor pe baza de glicol, eliminarea substantelor organice biodegradabile si eliminarea compusilor azotului si fosforului. Intregul proces de deshidratare, uscare si transfer in saci va fi automatizat integral si nu va necesita supraveghere permanenta din partea operatorului.

CNAB administreaza cele doua aeroporturi ale Capitalei, Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu si Aeroportul International Henri Coanda Otopeni.

Articolul precedentALTE LINII DE TRAMVAI INTRA IN REABILITARE IN BUCURESTI – Au fost atribuite lucrarile pentru 10 loturi de linie de tramvai
Articolul următorDRUMURILE DINTR-O COMUNA IESEANA VOR FI MODERNIZATE CU 11,5 MILIOANE LEI – 20 de drumuri de 8,6 km vor fi modernizate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.