Pasajul Doamna Ghica a fost in sfarsit deschis circulatiei. Lucrarile la pasajul rutier suprateran au durat 5 ani si au o intarziere de trei ani. Santierul a fost deschis in septembrie 2018, iar termenul initial pentru finalizarea lucrarilor era mai 2020.
Pasajul de la Doamna Ghica este facut de Primaria Capitalei, constructorul fiind Compania Municipala Trustul de Cladiri Metropolitane.
Valoarea lucrarilor de proiectare si executie a fost estimata la 110.034.377,95 lei fara TVA.
Acesta este unul dintre cele mai dificile santiere pe care le-a avut Bucurestiul.
Pasajul este prevazut cu doua benzi pe sens. Are o lungime de 216 m, iar rampele de acces au lungimi de 96 m.
Primarul general, Nicusor Dan, viceprimarul Sebastian Bujduveanu si primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, au participat la inaugurarea pasajului.
„Sunt bucuros sa deschidem azi circulatia pe podul Doamna Ghica. E un calendar pe care ni l-am asumat acum 1 an si jumatate si pe care l-am respecat. In calendar am spus ca dam drumul inainte de inceperea scolii, ne-am tinut de cuvant. Asta inseamna exact ca atunci cand primaria este serioasa si plateste, exista in Romania firme serioase care se tin de cuvant. Podul e parte din inelul median si marea lui utilitate se va vedea atunci”, a declarat Nicusor Dan, primarul general al Capitalei.
Lucrarile la pasajul de la Doamna Ghica au inceput in septembrie 2019 si aveau termen de finalizare mai 2020. Investitia a fost sistate din cauza ca au fost blocate conturile Primariei Capitalei, iar lucrarile au fost reluate abia in iulie 2021, Primaria Sectorului 2 contribuind cu o parte din bani.
Lucrarile la Pasajul Doamna Ghica au intampinat numeroase blocaje. Pasajul este prevazut cu 4 benzi dispuse pe 2 sensuri de mers. Lungimea pasajului este de 216 metri, viteza de proiectare de 50 km/h, iar rampele de acces au lungimi de cate 96 de metri. Astfel, sunt asigurate cate 2 benzi de circulatie pe sens de cate 3.50m si o banda de incadrare de 1 metru. Solutia proiectata a luat in calcul si posibilitatea amenajarii unei linii de transport in comun electrificata de tip tramvai. In aceasta varianta se pot amenaja 2 linii de tramvai in axul podului separate de carosabil prin borduri prefabricate.
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anuntat ca de la 1 octombrie tramvaiul Imperio va intra pe linia 21 si va produce „o schimbare radicala” in transportul in comun.
”Astazi deblocam cartierul Colentina si deschidem Pasajul Doamna Ghica! A doua provocare a municipalitatii, dupa cea a termoficarii, este cea legata de trafic. Trebuie sa ne preocupam permanent, acum, pana la finalul mandatului, dar si in celelalte mandate, pentru a genera solutii pentru fluidizarea traficului. Sunt 8 milioane de detinatori de permise in Romania si 10 milioane de autovehicule inregistrate. Aproape 20% dintre soferii si masinile inregistrate in Romania circula prin Bucuresti. Daca nu venim cu imbunatatiri, daca nu venim cu pasaje, poduri, traversari, vom avea un oras blocat. Ne dorim sa deblocam orasul, asa cum am facut astazi in intersectia Dna Ghica – Colentina, iar saptamanile trecute in zona Beller – Floreasca”, a spus Bujduveanu.
Viceprimarul vine si cu o veste buna pentru locuitorii din acest cartier.
”De la inceputul lunii octombrie, tramvaiul Imperio va intra pe linia 21 si atunci veti vedea o schimbare radicala in transportul in comun si in transportul cu masina proprie. Acest obiectiv face parte din cele 10 obiective pe care Partidul National Liberal le-a inaintat Primarului General. A fost respectat termenul de deschidere – inceputul lunii septembrie. Bucurestiul avea nevoie de acest obiectiv de prea mult timp”, adauga el.
Vibratiile pasajului vor fi monitorizate permanet de Facultatea de Constructii, ca studentii sa vada cum se comporta o astfel de structura in timp. Sistemul de senzori este cuplat direct la Facultatea de Constructii, si va da posibilitatea studentilor si profesorilor sa studieze pe date reale cum se comporta in timp real o astfel de structura.
Pasajul va avea parte de monitorizare constanta.
„Multa lume a comparat pasajul acesta cu alte pasaje, dar este unul dintre cele mai dificile santiere pe care le-a avut Bucurestiul, o intersectie in care s-a lucrat in timp ce traficul curgea. O intersectie in care am avut tramvai, in care s-a lucrat o vreme fara tramvai pentru ca era linie de inalta tensiune, un pasaj care are una dintre cele mai mari deschideri din Bucuresti pentru ca pe sub pasaj ar trebui sa treaca metroul, sper ca la un moment dat pe aici va trece o magistrala de metrou, ceea ce nu a permis sa existe o pila in mijlocul intersectiei”, a declarat Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2.
In ultimul recensamant, Bucurestiul a reiesit ca are 1,7 milioane de locuitori si 1,8 milioane de masini si ”trebuie sa cream infrastructurtura pentru transportul in comun ca oamenii sa poata merge la serviciu cu transportul in comun”, a mai spus Mihaiu.