Guvernul Romaniei a aprobat contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii pentru proiectul de investitii Autostrada A7, in valoare de 600 de milioane de euro.
Proiectul se va finaliza in 2025, data finala de disponibilizare a imprumutului fiind de pana la 48 de luni de la data semnarii contractului de finantare.
Proiectul „Autostrada Ploiesti – Pascani” face parte din lista proiectelor incluse in Master Planul General de Transport al Romaniei, iar prin implementarea lui va duce la indeplinire obiectivele prevazute in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta precum managementul traficului si siguranta rutiera, eficienta serviciilor de transport, reducerea timpului de calatorie prin cresterea vitezei medii de deplasare, reducerea costurilor de operare a vehiculelor, imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului rutier s.a.
Pentru facilitarea implementarii, proiectul a fost divizat in 4 sectiuni, dupa cum urmeaza:
– Ploiesti – Buzau, cu o lungime de 63,25 km;
– Buzau – Focsani, cu o lungime de 82,44 km;
– Focsani – Bacau, cu o lungime de 95,9 km;
– Bacau – Pascani, cu o lungime de 77,39 km.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea in luna iunie ca in anul 2024 vom putea circula pe Autostrada Moldovei A7. Autostrada Moldovei A7 va avea in total aproape 440 de kilometri, de la Ploiesti pana la Siret, la granita cu Ucraina. Anul acesta va fi scos la licitatie si tronsonul Pascani-Suceava, dar si segmentul Suceava-Siret.
Sorin Grindeanu a precizat atunci ca pe teritoriul Romaniei autostrada nu se termina la Pascani, ci la Siret, iar anul acesta va fi scos la licitatie lotul Pascani-Suceava si posibil si Suceava-Siret.
A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).
Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.
Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.
Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.