INVESTITIE INEDITA IN TRANSPORTURI – Polonia a inaugurat unul dintre cele mai lungi tuneluri subacvatice din Europa

Cel mai lung tunel subacvatic finantat de UE din Europa a fost deschis oficial in Polonia. Tunelul va lega insulele Usedom si Wolin si centrul orasului Swinoujscie cu restul tarii. Acesta va permite un transport fara probleme pentru localnici si vizitatori si va servi drept catalizator pentru dezvoltarea economica a regiunii, anunta Comisia Europeana.

Proiectul, aprobat in iunie 2018, a primit 162,3 milioane euro din finantarea Politicii de Coeziune (din perioada de programare 2014-2020), dintr-o investitie totala de 191,5 milioane euro.

Pentru locuitorii lui Swinoujscie, in special pentru cei care lucrau in capitala regiunii Pomerania de Vest, Szczecin, naveta zilnica cu feribotul era destul de lunga si provocatoare. Tunelul schimba situtia radical, deoarece traversarea va dura acum doar 2-3 minute. Orasul este, de asemenea, una dintre destinatiile turistice de top ale Poloniei, atragand aproximativ 2,5 milioane de vizitatori pe an, care vor beneficia acum foarte mult de noul tunel.

Tunelul are 1.440 de metri lungime si va lega cele doua parti ale orasului Swinoujscie, situat pe insulele Uznam si Wolin. De asemenea, va facilita transportul intre Polonia si Germania, va crea noi perspective pentru investitii si crearea de locuri de munca in regiune.

In plus, infrastructura rutiera va fi imbunatatita cu noi drumuri de acces la tunel si intersectii. Acestea includ un sens giratoriu pe insula Wolin si o intersectie in forma de T pe insula Uznam. Vor fi reconstruite si strazile adiacente existente.

Tunelul din Swinoujscie este un exemplu perfect al Politicii de Coeziune care aduce schimbari reale in vietile oamenilor. Oamenii din Świnoujście si din Polonia au asteptat acest tunel timp de 70 de ani. Sprijinul UE a sosit in sfarsit. Tunelul este un model excelent de colaborare de succes a UE cu localitatile, deoarece cofinantarea proiectului a fost asigurata chiar de bugetul orasului. Polonia, ca si alte tari din Europa Centrala si de Est, inca are nevoie de investitii in infrastructura rutiera, iar politica de coeziune este acolo pentru a le sprijini”, spune Elisa Ferreira, comisar pentru coeziune si reforme.

Prin imbunatatirea conectivitatii, tunelul va consolida legaturile dintre Świnoujście si orasele invecinate, incurajand astfel cooperarea si schimbul regional.

In perioada de programare 2014-2020, Polonia a beneficiat de peste 78,8 miliarde euro in sprijinul Politicii de Coeziune a UE, din care 28,2 miliarde euro au fost destinate programului operational „Infrastructura si mediu”.

Finantat din Fondul de Coeziune (22,4 miliarde euro) si Fondul European de Dezvoltare Regionala (5,7 miliarde euro), acest program a finantat etapele finale si majore ale lucrarilor tunelului.

Dupa respectarea conditiilor orizontale si tematice de abilitare din Regulamentul privind dispozitiile comune pentru punerea in aplicare a programelor politicii de coeziune, Polonia va primi in perioada 2021-2027 mai mult de 75 de miliarde euro. Aceasta finantare va sprijini punerea in aplicare a prioritatilor comune ale UE, cum ar fi o dezvoltare teritoriala echilibrata, un climat echitabil si o tranzitie digitala si o economie sociala de piata inovatoare si favorabila incluziunii. Aceasta suma include 24,2 miliarde euro pentru imbunatatirea infrastructurii, a climei si a mediului.

Articolul precedentSAPTE OFERTE PENTRU CONSTRUCTIA CENTURII BUFTEA – Drumul de 6 km va costa peste 329 milioane lei
Articolul următorINTARZIERI PE CULOARUL TRAFIC MURES NORD – Strabag a solicitat inca o amanare din cauza ca nu s-a incadrat in termenele asumate. Autoritatile risca sa piarda fondurile europene

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.