Lucrarile de largire a Centurii Capitalei, in partea de sud, au inceput si sunt cuprinse pe portiunea dintre A1, Autostrada Bucuresti – Pitesti, si DN5. Pe acest sector de drum proiectul prevede largirea soselei actuale, de la doua la patru benzi de circulatie, cate doua pentru fiecare sens de mers. Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor a inspectat noua lucrare. Scriosteanu anunta ca lucrarile de largire la 4 benzi pe Centura Capitalei, de la A1 spre Pasajul Domnesti (lotul 1) au un start bun. Oficialul a vorbit despre stadiul lucrarilor si mai spune ca proiectul prevede si realizarea primei parcari de lunga durata de pe DNCB.
“Sunt prezent pe un nou santier al Autostrazii Bucurestiului A0, si anume pe Lotul 4 Nord, unde au inceput lucrarile. Conform Autorizatiei de Construire – Etapa I, antreprenorul, Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, va construi pe acest lot:
- Pasaj peste calea ferata Bucuresti Sud – Oltenita (km 51+077), care are o lungime de 504 m
- Pod pe autostrada peste Lacul Cernica si drum de exploatare la km 49+157 (o prima parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 si P2), care are o lungime de 1274 m”, spune Scriosteanu.
Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DN3 si inceputul nodului rutier A2 (Bucuresti-Constanta), pe raza localitatilor Pantelimon si Cernica. Dupa ce Autostrada Bucurestiului intersecteaza DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continua ocolind proprietatea Manastirii Cernica, intersecteaza DJ301 si apoi traverseaza Lacul Cernica.
De asemenea, secretarul de stat anunta un inceput bun al lucrarilor de largire a Centurii Capitalei pe partea de sud, aferente primului lot A1-DN5.
Scriosteanu a fost pe santierul Centurii Bucuresti, unde se desfasoara lucrarile de largire la patru benzi de la A1 spre Pasajul Domnesti (lot 1). Lucrarile aflate in desfasurare in santier, in acest moment, sunt:
- realizare strat de forma din balast la breteaua de separare a circulatiei pe sensul DN5 – A1;
- executie lucrari de umpluturi cu balast la strada Margaretelor, strada care face legatura intre Centura Capitalei si viitoarea parcare de lunga durata ce se executa in cadrul acestui contract;
- executie armare fundatie aferenta grupului social din parcarea de lunga durata;
- executie strat de fundatie din agregate naturale stabilizate cu lianti hidraulici rutieri la parcarea de lunga durata de la km 54+765;
- executie lucrari de sapaturi pentru conducta de apa ELCEN (firul 1) amplasata la intersectia giratorie proiectata pe Centura Bucuresti si drumul de legatura (strada Margaretelor) la parcarea de lunga durata;
- desfiintare conducta de apa ELCEN (firul 2), amplasata la intersectia giratorie proiectata pe Centura Bucuresti si drumul de legatura (strada Margaretelor) la parcarea de lunga durata;
- relocare retele de utilitati publice pe sectorul de drum de la km 54+700 la km 55+390.
Proiectul prevede realizarea primei parcari de lunga durata de pe DNCB, destinata inclusiv autocamioanelor, al carui acces va fi asigurat din intersectia giratorie proiectata pe Centura Bucurestiului, prin drum de legatura, pentru a putea fi accesata din toate directiile.
Si Lotul 2 aferent acestei largiri la 4 benzi a Centurii Bucuresti intre A1 si DN5, si anume pana la intersectia cu DN5, are contract de proiectare si executie, iar, in acest moment, suntem la finalul realizarii proiectului tehnic si a etapei de obtinere a avizelor necesare pentru emiterea autorizatiei de construire. Pentru Lotul 2, lucrarile sunt estimate sa inceapa maximum in luna septembrie.
Amplasamentul lucrarilor aferente Lotului 1 se afla in zona de sud a Centurii Capitalei, pe sectorul cuprins intre A1 (km 55+520) si km 54+700, inclusiv parcarea de lunga durata de la km 54+765, pe teritoriul urmatoarelor unitati administrative: Municipiul Bucuresti, comuna Domnesti si comuna Chiajna din judetul Ilfov.