Primarul Bucurestiului, Nicusor Dan, anunta acum ca Pasajul Doamna Ghica va fi deschis circulatiei din toamna. Desi spune ca pasajul este in grafic, lucrarile de fapt se mai amana putin. La finalul lunii martie, in urma unei vizite pe santier, primarul Nicusor Dan spunea ca pasajul se va deschide din aceasta vara. O etapa importanta abia acum urmeaza insa: in doua saptamani incepe betonarea.
”Lucrari de armare la Pasajul Ghica. In aproximativ 2 saptamani incepe betonarea. Proiectul este in grafic, iar in toamna Pasajul va fi deschis circulatiei”, spune primarul Capitalei.
Iata ce spunea acelasi Nicusor Dan la finalul lunii martie, despre finalizarea acestui proiect:
”S-a finalizat montarea tablierului metalic la Pasajul Doamna Ghica, iar la inceputul acestei toamne se va circula pe acest pod. Tramvaiul 21 revine pe vechiul traseu de la 1 aprilie. Dupa ce se va termina etapa de montaj, se va suprabetona si asfalta podul, se vor realiza marcajele rutiere si sistemele de iluminat iar apoi pasajul va fi deschis traficului rutier. Subliniez faptul ca lucrarile de investitii se fac cu bani si aceia platiti la timp. Am preluat o gaura in mijlocul orasului si conturile blocate. Mai intai am rezolvat situatia financiara iar apoi, dupa ce s-au platit datoriile, lucrarile au inceput sa avanseze”, spunea Nicusor Dan, la finalul lunii martie.
Pasajul Doamna Ghica, parte importanta a inelului median, permite realizarea legaturii intre zona de nord si zona de sud a orasului, iar pasajul construit, pe directia Pipera – Piata Delfinului, va asigura continuitatea traficului pe strada Doamna Ghica, peste soseaua Colentina, pe care o va supratraversa.
Pasajul rutier suprateran de la Doamna Ghica este facut de Primaria Capitalei, constructorul – Trustul de Cladiri Metropolitane.
Lucrarile la pasajul de la Doamna Ghica au inceput in 2018 si aveau termen de finalizare mai 2020.
Pasajul este facut de Primaria Capitalei, Primaria Sectorului 2 contribuind cu o parte din bani.
Pasajul este prevazut cu doua benzi pe sens. Are o lungime de 216 m, iar rampele de acces au lungimi de 96 m.
Valoarea lucrarilor de proiectare si executie a fost estimata la 110.034.377,95 lei fara TVA.