Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a anuntat vineri, 19 mai 2023, ca a lansat licitatia pentru ultimele doua loturi din tronsonul, loturile 4 si 5, din Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, valoarea investitiei ridicandu-se la peste 3 miliarde lei, fara TVA. Conform anuntului CFR, dupa ce vor fi anuntati castigatorii licitatiei pentru proiectul a carui sursa de finantare este din fonduri externe nerambursabile, antreprenorii vor avea la dispozitie 72 de luni (lotul 4 Drobeta Turnu Severin-Barile Herculane), respectiv 60 luni (lotul 5 Baile Herculane-PO nou Poarta) pentru proiectarea si executia lucrarilor.
Vorbim despre reconditionarea a 74,255 km de cale ferata pentru atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h, modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului, reabilitarea a zece statii (Drobeta Turnu Severin, Gura Vaii, Varciorova, Valea Cernei, Toplet, Mehadia Noua, Mehadia Veche, Iablanita, Crusovat, Domasnea Cornea), precum consolidarea a 39 de poduri, 193 de podete,4 pasaje inferioare si superioare, un tunel nou cu cale ferata dubla Poarta 1 (1.279 m), dar si alte opt tuneluri reabilitate.
Linia de cale ferata Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes face parte din Coridoul Orient/Est Mediteranean si beneficiaza de cea mai mare finantare in cadrul Programului Transport (PT), fiind inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Redam in continuare comunicatul CFR:
„Lansam licitatia pentru ultimele doua loturi de pe tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes (loturi 4 si 5)
Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA a transmis catre JOUE anuntul de licitatie pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de modernizare pe sectiunile Drobeta Turnu Severin – Baile Herculane (Lotul 4) si Baile Herculane – PO nou Poarta (LOTUL 5), aferente obiectivului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, ultimele doua loturi ale acestui tronson, in lungime totala de 225,287 km.
Valoarea financiara totala estimata a celor contracte este cuprinsa intre 2.926.596.814,64 lei, fara TVA si 3.201.243.385,96 lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.
Achizitia publica pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare este impartita in urmatoarele doua loturi, in lungime totala de 74,25 km astfel:
– LOT 4: Drobeta Turnu Severin – Baile Herculane, km 362+632 – 404+250 (41,618 km)
Valoare estimata: intre 1.467.607.032,41 lei, fara TVA si 1.605.333.699,39 lei, fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 72 luni (12 luni proiectare si 60 de luni executie lucrari)
– LOT 5: Baile Herculane – PO nou Poarta, km 404+250 – 436+887 (32,637 km)
Valoare estimata: 1.458.989.782,23 lei fara TVA si 1.595.909.686,57 lei, fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 60 luni (12 luni proiectare si 48 de luni executie lucrari).
Principalele obiective feroviare incluse in modernizarea infrastructurii feroviare pe cele 2 Loturi sunt:
– 74,255 km de cale ferata pentru viteza maxima de circulatie de 160 km/h
– 10 statii reabilitate (Drobeta Turnu Severin, Gura Vaii, Varciorova, Valea Cernei, Toplet, Mehadia Noua, Mehadia Veche, Iablanita, Crusovat, Domasnea Cornea)
– 39 de poduri
– 193 de podete
– 4 pasaje inferioare si superioare
– 1 tunel nou cu cale ferata dubla Poarta 1 (1.279 m)
– 8 tuneluri reabilitate
– 6 Puncte de Oprire (PO), la Dinamica, Jidostita, Ilovita, santier Naval, cernea si Luncavita
– constructii civile in statiile Drobeta Turnu Severin, Gura Vaii, Varciorova, Valea Cernei, Toplet, Mehadia Noua, Mehadia Veche, Iablanita, Crusovat, Domasnea Cornea
– dublare de linie pe sectiunile Crusovat – Domasnea Cornea si Domasnea Cornea – PO nou Poarta,
– modernizarea instalatiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicatii, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante
– sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe intregul tronson
– lucrari pentru protectia mediului.
De asemenea, mentionam faptul ca, scopul general ale implementarii proiectului de reabilitare a liniei de cale ferata Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes (225,287 km) este:
– imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre viteza de 120 km/h si cea de 160 km/h;
– modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV);
– marirea capacitatii de tranzit;
– asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare, facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
– modernizarea statiilor si a haltelor de miscare;
– modernizare poduri, podete
– reabilitarea/modernizarea cladirilor statiilor de calatori, incluzand constructiile pasarelelor si/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
– montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– instalatii de centralizare electronica noi, in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– reducerea valorii maxime a declivitatii pe sectiunile unde aceasta depaseste 18 a°
Nu in ultimul rand, precizam faptul ca, linia de cale ferata Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes se afla pe Coridoul Orient/Est Mediteranean si beneficiaza de cea mai mare finantare in cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Anuntul de participare la procedura de licitatie deschisa si documentatia de atribuire vor fi disponibile dupa publicarea in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro., termenul limita pentru primirea ofertelor fiind 03.07.2023″.