PASAJUL OLTENITEI VA FI DAT IN TRAFIC INTRE 25-28 MAI – Investitia va fi testata si intra in faza de pre-receptie

Pasajul Oltenitei-Popesti-Leordeni, cel mai mare pasaj de pe Centura Capitalei, a intrat in faza de pre-receptie. Acesta va fi inaugurat peste o luna, intre 25-28 mai, spunesecretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Odata cu darea in trafic a pasajului Oltenitei – Popesti-Leordeni, care va avea loc maximum intre 25-28 mai, se vor da in trafic si 3,6 km din Centura Bucuresti largita la 4 benzi + 1,6 km modernizati din DN4, pentru care, dupa asternerea ultimului strat de asfalt, se efectueaza testul SRT (Skid Resistance Test) care masoara rugozitatea drumului pentru verificarea aderentei la franare, precum si testul cu pata de nisip pentru verificarea adancimii medie a macrotexturii”, a spus Scriosteanu.

Acesta a mers pe santier sa verifice stadiul lucrarilor. La vizita in santier, secretarul de stat a fost insotit de viceprimarul orasului Popesti-Leordeni, George Adrian Stefanescu.

Stadiul lucrarilor pe santierul Pasajului Oltenitei – Popesti-Leordeni este urmatorul:

  • se pregateste proiectul pentru testarea dinamica si statica a pasajului;
  • se asterne ultimul strat de asfalt pe Centura Bucuresti pe partea dreapta, sensul de mers Popesti-Leordeni catre Berceni si se va continua cu asternerea si pe partea stanga pe timpul noptii;
  • se asterne asfalt de tip BA8 pe trotuare pe partea stanga a Centurii Bucuresti;
  • se asterne primul strat de asfalt pe giratia dinspre Popesti-Leordeni;
  • se lucreaza la montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie pe rampele de acces si inelul central;
  • se aplica protectia anticoroziva pe pasaj, pana in prezent fiind vopsit 30%;
  • se afla in curs de finalizare montarea stalpilor de iluminat si a lampilor (98%);
  • se monteaza parapetul directional de tip H4b pe toate rampele de acces si pe sensul giratoriu suspendat si parapetul pietonal aferent trotuarului;
  • se executa lucrari de betonare a fundatiilor scarilor de acces pe trotuarul pasajului;
  • se realizeaza conexiunea gurilor de scurgere de la marginea partii carosabile la conductele de colectare a apelor pluviale de suprafata;
  • continua lucrarile necesare acceselor la proprietati, cele de pe Centura Bucuresti (partea stanga) executandu-se atat pe timpul zilei, cat si pe timpul noptii, acolo unde nu se poate asigura circulatie alternativa, pentru a reduce la minim perturbarea activitatii societatilor comerciale existente;
  • se realizeaza fundatia de balast pe sectorul cuprins intre km 0+000 si km 0+500 al DN4 (zona mediana);
  • se afla in curs de finalizare realizarea stratului de beton al trotuarului aferent Centurii Bucuresti (partea stanga);
  • s-a finalizat montarea parapetului directional si a elementelor reflectorizante pe toata lungimea Centurii Bucuresti (partea dreapta);
  • s-a finalizat montarea celor 3 separatoare de hidrocarburi si s-au montat cele 6 pompe cu care este echipat bazinul de retentie;
  • s-a finalizat executia fundatiilor consolelor pentru sustinerea panourilor de orientare si reglementare, care vor fi montate pe acestea;
  • a inceput realizarea marcajelor rutiere permanente.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.

Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.

Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.

Articolul precedentPASAJUL DE LA DRAJNA VA FI TRAVERSAT IN 3 MINUTE – Drumul va fi inaugurat in luna mai
Articolul următorCRESTE TRAFICUL DE MARFA PRIN PORTUL CONSTANTA – Traficul total de mărfuri a depăsit 19 milioane tone in primul trimestru

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.