Lucrarile la pasajul de la Drajna vor fi receptionate in luna mai, iar investitia va fi gata inainte de termen. Pasajul de la Drajna va fi traversat in trei minute, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
”3 minute. Atat va dura sa traversam din luna MAI Psajul de la Drajna si drumurile care fac legatura cu Autostrada Soarelui A2, DN21 si DN3A, fata de cateva zeci de minute cat dureaza acum sa traversam localitatea si trecerea la nivel cu calea ferata”, spune Scriosteanu.
Antreprenorul pasajului de la Drajna este constructorul roman Arcada. De altfel, inca de la desemnarea companiei castigatoare, conducerea Arcada si-a asumat ca va realiza pasajul inainte de termenul prevazut in contract.
”In luna mai va fi efectuata receptia lucrarilor, ceea ce inseamna ca acest obiectiv va fi dat in trafic inainte de termenul contractual”, adauga Scriosteanu.
Acesta a fost insotit de directorul Directiei Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, Mihai-Felician Cernestean.
Ce lucrari au loc in prezent:
- se asterne stratul de legatura (BAD 22.4) in giratii
- se executa lucrari de vopsire cu protectie anticoroziva pe pasaj
- se executa lucrari de semnalizare verticala
- se monteaza tubulatura pentru asigurarea scurgerii apelor de pe pasaj
- se monteaza stalpii de iluminat public
- se executa lucrari de profilare taluze si executie strat vegetal
- se monteaza dispozitivele de evacuare a apelor (rigole, casiuri)
- se asterne stratul de piatra sparta pe acostamente
Este vorba despre realizarea unei supratraversari pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va intinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodata si DN 3A Lehliu – Fetesti, drum national paralel cu CF 800.
Pasajul de la Drajna va fi parte integranta a viitorului drum TransRegio Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Ialomita.
Amplasamentul acestei lucrari a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta.
Este vorba despre realizarea unei supratraversari pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va intinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodata si DN 3A Lehliu – Fetesti, drum national paralel cu CF 800.
Pasajul de la Drajna va fi parte integranta a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Ialomita.
Pasajul de la Drajna va aduce, ca beneficii la nivel regional si national, cresterea vitezei de tranzitare prin eliminarea timpilor pierduti acum la bariera, precum si cresterea sigurantei rutiere prin eliminarea traversarii la nivel a caii ferate.
Ministerul Transporturilor a emis Autorizatia de Construire pe 14 decembrie 2021.
Noul drum intre Autostrada Soarelui si DN 21 Slobozia – Braila va avea o lungime de 2,7 kilometri din care pasajul propriu-zis are 305 metri lungime.
Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferata va imbunatati pe viitor conditiile de circulatie.
Constructorul Arcada a realizat si viaductul liniei de tren peste DN 1 Gara de Nord-Otopeni.