In acest weekend a fost pus in circulatie ultimul tramvai Astra Imperio pe linia 25, cel de-al 12-lea vehicul introdus pe acest traseu. Pe 11 mai 2021, Nicusor Dan a semnat contractul de achizitie a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane Calatori Arad, destinate Societatii de Transport Bucuresti. Pana acum, noile tramvaie au fost introduse in circulatie pe liniile 41 si 25. Acum, dupa ultimul tramvai Astra Imperio pe linia 25, urmeaza primul pe linia 10.
”In acest weekend a fost pus in circulatie ultimul tramvai Astra Imperio pe linia 25. Este vorba despre cel de-al 12-lea vehicul introdus pe acest traseu. Cele 12 tramvaie noi vor asigura o suplimentare a capacitatii actuale de transport de 3.100 calatori/ora/sens cu aproximativ 17%. Linia de tramvai 25 este una dintre cele mai importante si intens circulate din Capitala, care face legatura intre cartierul Militari si zona de sud a orasului, traversand cartiere importante precum Militari, Drumul Taberei, 13 Septembrie, Rahova, Giurgiului”, spune primarul Capitalei, Nicusor Dan.
Urmatoarea serie de tramvaie noi Astra Imperio va fi introdusa in luna mai, pe traseul liniei 10. Aceasta este una dintre cele mai lungi si importante linii din Bucuresti si realizeaza legatura dintre cartierul Eroii Revolutiei si B-dul Banu Manta, urmand traseul Inelului Principal de circulatie al orasului.
Pe 10 decembrie 2022, tramvaiele Astra Imperio si-au inceput cursele in Bucuresti pe linia 41.
Tramvaiele au fost primele noi care intra in parcul STB dupa ultimele achizitii facute in anii ’70.
Tramvaiele noi au 36 de metri, podeaua coborata integral si cinci usi duble. Contractul include, de asemenea, piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere in functiune, servicii de intretinere, service si remedierea defectiunilor pe perioada garantiei. Totodata, castigatorul va asigura si scolarizarea personalului care va opera tramvaiele. In licitatie Astra Vagoane a fost asociata cu CRRC Sifang.
Contractul pentru achizitia celor 100 de tramvaie se ridica la valoarea de 840 milioane de lei, iar vehiculele au o garantie de sapte ani acordata de producatorul aradean. Ele vor circula pe opt linii de tramvai din Capitala, aferente a tot atatea subcontracte.
Bucurestiul are nevoie de 400 de tramvaie, din care 100 sunt contractate cu Astra, alte 100 vor fi licitate, iar altele vor fi modernizate.
Cele 100 de tramvaie Astra sunt la pretul de 2 milioane de euro bucata. Alte 500 de milioane euro vor fi investite in modernizari de linii.
Tramvaiele vor veni in ritm de unul pe zi, iar contractul se va incheia in 2024. Timp de cinci ani, mentenanta va fi asigurata de Astra Vagoane Calatori.