CNAIR a comunicat rezultatul reevaluarii ofertelor depuse pentru licitatia contractului de proiectare si executie a lotului 1 din A0 Nord. Acest lot de autostrada are o lungime de 17,5 km.
Ofertantul desemnat castigator este tot asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement, cu pretul de 815.075.249,74 lei fara TVA.
Ultimul din cele 7 Loturi ale A0 (100,7 km) are astfel un constructor desemnat.
”Miercuri, 22 martie 2023, dupa finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, in conformitate cu dispozitiile deciziei CNSC, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti, km 0+000 – km 100+900, Sector Centura Nord, km 0+000 – km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000”, anunta CNAIR.
Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 22 luni perioada de executie a lucrarilor.
Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.
In cadrul contractului sunt prevazute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7) si respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea).
Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Nord – Lotul 1 se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1 in dreptul localitatii Corbeanca.
”Comisia de evaluare a CNAIR a reconfirmat astazi pentru contractul de proiectare si executie a lucrarilor Lotului 1 din A0 Nord acelasi castigator, respectiv o asociere romano – italiana. Valoarea lucrarilor pentru proiectarea si constructia Lotului 1 (17,5 km) este de 815 milioane lei, fara TVA. Finantarea este asigurata din fonduri europene, iar durata contractului este de 34 de luni: 12 luni – proiectare si 22 luni- perioada de executie a lucrarilor. Traseul acestui Lot se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1, in dreptul localitatii Corbeanca. Daca nu vor fi depuse noi contestatii la actualul rezultat contractul va putea fi semnat in scurt timp”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatiilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire.
Licitatie cu probleme
Licitatia pentru lotul 1 din A0 Nord a fost lansata in iunie 2019.
Insa contractul pentru proiectarea si executia primului lot al Autostrazii Bucuresti Nord nu poate fi semnat nici acum, la aproape patru ani de la lansarea licitatiei.
Pe 29 noiembrie 2022, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat castigatorul pentru proiectarea si executia lotului 1 al A0 Nord (17,5 km), aceeasi asociere care fusese desemnata castigatoare anterior ultimei contestatii.
Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – Retter Projectmanagement fusese desemnata din nou castigatoare pe lotul 1 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord), iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a admis pe 25 ianuarie 2023 contestatia grecilor de la Intrakat.
Grecii de la Intrakat au depus contestatie la CNSC pe 9 decembrie 2022, in ultima zi legala.
In vara anului 2020, CNAIR i-a desemnat pe turcii de la Nurol castigatori ai contractului, insa au fost depuse patru contestatii. In aprilie 2021, dupa decizia Curtii de Apel Bucuresti, CNAIR i-a desemnat din nou castigatori pe turcii de la Nurol si a urmat o noua runda de contestatii. In octombrie 2021, la a treia licitatie a aceluiasi lot, italienii de la Pizzarotti au fost desemnati castigatori. Grecii de la Intrakat au depus contestatie. Pe 9 august 2022, CNAIR anunta ca i-a desemnat definitiv pe italienii de la Pizzarotti, dar Intrakat a depus contestatie, iar CNSC a admis-o.
Pe acest lot de autostrada vor fi construite inclusiv doua pasaje de o complexitate tehnica ridicata:
– un pasaj cu o lungime de 733 m peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7
– un pasaj cu lungime de 650 m peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea
In cadrul contractului sunt prevazute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7) si respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea).
Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Nord – Lotul 1 se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1 in dreptul localitatii Corbeanca.