Pasajul de la Drajna, impreuna cu drumurile de legatura, va fi dat in trafic in luna mai, inainte de termenul contractat, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Ritmul executiei lucrarilor de catre compania galateana Arcada este unul ridicat, stadiul acestui proiect de infrastructura rutiera fiind de 80,5%.
Valoarea investitiei este de peste 98 milioane de lei, fara TVA, din fonduri externe nerambursabile.
”Sezonul estival va incepe fara cozi in trafic la Drajna”, afirma secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Este vorba despre realizarea unei supratraversari pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va intinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodata si DN 3A Lehliu – Fetesti, drum national paralel cu CF 800.
”A inceput asfaltarea drumului de legatura de la pasaj spre Autostrada A2. Continua executarea lucrarilor de asternere a pietrei sparte pe drumurile de legatura. Se executa lucrari de stabilizare a agregatelor naturale cu lianti hidraulici pe drumurile de legatura. Continua asternerea primului strat de asfalt (AB 31,5) peste structura pasajului, precum si pe drumurile de legatura. Se lucreaza la executia santurilor pentru asigurarea scurgerii apelor”, precizeaza Scriosteanu.
Se executa lucrari de realizare a bazinelor de retentie a apelor pluviale, precum si lucrari de profilare taluzuri, precum si lucrari de realizare a stratului vegetal pe acestea.
Continua lucrarile la realizarea sistemului de iluminat al pasajului, iar saptamana viitoare vor fi relocate ultimele retele de utilitati.
Continua lucrarile de relocare a retelelor de energie electrica.
Amplasamentul acestei lucrari a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie 2022, iar stadiul acestui proiect de infrastructura rutiera a ajuns la 80,5%.
Pasajul de la Drajna va fi parte integranta a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Ialomita.
Pasajul de la Drajna va aduce, ca beneficii la nivel regional si national, cresterea vitezei de tranzitare prin eliminarea timpilor pierduti acum la bariera, precum si cresterea sigurantei rutiere prin eliminarea traversarii la nivel a caii ferate.
Ministerul Transporturilor a emis Autorizatia de Construire pe 14 decembrie 2021.
Noul drum intre Autostrada Soarelui si DN 21 Slobozia – Braila va avea o lungime de 2,7 kilometri din care pasajul propriu-zis are 305 metri lungime.
Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferata va imbunatati pe viitor conditiile de circulatie.
Constructorul Arcada a realizat si viaductul liniei de tren peste DN 1 Gara de Nord-Otopeni.