Constructorul auto japonez Mitsubishi Motors Corp vrea ca din 2035 sa vanda doar vehicule electrice si hibride, accelerand strategia de electrificare pentru a ramane competitiv pe pietele sale cheie. Compania, care face parte din alianta Renault – Nissan, avea anterior ca obiectiv ca jumatate din vanzarile sale pana in 2030 sa fie masini electrice. Acum, Mitsubishi s-a angajat ca pana in anul fiscal 2035 toate vehicule vandute sa fie electrice si hibride, scrie Kyodo News.
Mitsubishi are totodata ca obiectiv lansarea a 16 noi modele pe plan global in urmatorii cinci ani. Din cele 16 noi modele ce urmeaza sa fie lansate de Mitsubishi, unul va fi un vehicul electric pe baterii produs cu Renault iar altul cu Nissan.
Investitiile totale se vor ridica la peste 1.400 miliarde de yeni (10 miliarde de dolari) pana in anul fiscal 2030.
In ceea ce priveste alti producatori auto japonezi, si Honda Motor Co. isi propune ca toate masinile noi pe care le vinde sa fie electrice si vehicule cu celule de combustibil pana in 2040. Nissan si-a actualizat luna trecuta obiectivul de electrificare, urmarind sa electrifice aproape toate masinile pe care le vinde in Europa pana in anul fiscal 2026.
Mitsubishi a anuntat luna trecuta ca va lua in considerare o investitie in noua divizie de vehicule electrice a Renault.
Vehiculele hibride plug-in (PHEV), vehiculele electrice hibride si vehiculele electrice pe baterii (BEV) sunt considerate de Mitsubishi vehicule electrificate. Acestea au reprezentat 7% din totalul vanzarilor de masini noi ale companiei in anul fiscal 2021.
Si Nissan informa in februarie ca intentioneaza ca aproape toate masinile sale vandute in Europa sa fie electrificate pana in anul fiscal 2026, ca parte a planului de revizuire a strategiei privind vehicule electrice.
Ponderea modelelor alimentate exclusiv cu baterii si a celor hibride in randul masinilor vandute in Europa va ajunge la 98%, fata de tinta anterioara, de 75%.
Parerile UE sunt impartite
Un vot privind interzicerea de facto a vanzarii in Uniunea Europeana a masinilor cu motoare pe combustie a fost amanat in Consiliul UE, dupa ce mai multe natiuni au pus la indoiala decizia, perturband astfel o parte a pachetului de combatere a schimbarilor climatice, arata platforma media European Newsroom (enr).
Pentru a aproba reglementarea, 15 din cele 27 de state membre ale UE, reprezentand cel putin 65% din populatia totala a UE, ar trebui sa voteze in favoarea interdictiei. Germania este cea mai populata tara din UE, in timp ce Italia se afla pe locul trei, iar Polonia pe locul cinci. Fara sprijinul Germaniei, obtinerea unei majoritati reprezentand 65% din cetatenii UE era putin probabila, ceea ce a determinat amanarea votului.
Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, si-a exprimat saptamana trecuta opozitia fata de interdictia vanzarilor, amenintand ca Berlinul nu o va sustine. El a sustinut ca Comisia Europeana nu a venit inca cu un proiect de lege complementar privind modul in care masinile si camionetele alimentate cu combustibili neutri din punct de vedere climatic ar putea fi inca inregistrate in UE dupa 2035.
Avand in vedere ca in octombrie anul trecut statele membre ale UE si Parlamentul European ajunsesera deja la un consens cu privire la interdictia de vanzare a vehiculelor noi cu motoare pe combustie din 2035, un vot in Consiliul UE, programat initial pentru marti, parea a fi o simpla formalitate. In schimb, cererile facute in principal de Guvernul german de a excepta motoarele care utilizeaza combustibili sintetici de la aceasta reglementare au compromis decizia formala.
Combustibilii sintetici sunt produsi prin combinarea hidrogenului cu dioxidul de carbon si rezultatul arderii acestora poate fi captat din atmosfera. Acesti combustibili sunt considerati neutri din punct de vedere climatic doar daca energia necesara pentru producerea lor si componentele lor sunt generate din surse regenerabile.
Pe langa Germania, tari ca Italia, Polonia, Bulgaria si Cehia si-au exprimat recent opozitia fata de planurile de interzicere a vanzarilor. Cum Polonia se opune deja regulamentului, iar Bulgaria a decis sa se abtina, acele tari ar putea forma o minoritate de blocaj in cadrul Consiliului.
Planurile de reducere cu 100% a emisiilor de CO2 provenite de la noile camionete si masini pana in 2035 fac parte dintr-un pachet mai amplu de combatere a schimbarilor climatice – asa-numitul pachet „Pregatiti pentru 55” (Fit for 55), care, la randul sau, face parte din Pactul Verde European (European Green Deal).
UE vrea sa-si reduca emisiile de gaze cu efect de sera cu cel putin 55% pana in 2030, fata de nivelul din 1990, si sa atinga neutralitatea climatica pana in 2050.