GRINDEANU VREA SA SCHIMBE CONDUCEREA CNAIR, CNIR, CFR, CFR CALATORI SI METROREX – Saptamana viitoare semneaza ordinul de numire a unor noi Consilii de Administratie

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat ca saptamana viitoare va semna Ordinul de ministru prin care se vor numi noi Consilii de Administratie, selectate pe baza Ordonantei de Urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, pentru cinci companii din Ministerul Transporturilor, anume CNAIR, CNIR, CFR SA, CFR Calatori si Metrorex.

Intrebat despre borna din PNRR privind care se solicita un management performant, Grindeanu a spus ca o sa vedem zilele urmatoare.

Nu stiu daca reusuesc pana la finalul acestei saptamani dar saptamana viitoare veti vedea ordinul de ministru legat de cinci companii, CNAIR, CNIR, CFR SA, CFR Calatori si Metrorex, legat de selectia pe 109 a noului CA”, a spus ministrul Transporturilor, in emisiunea Talk News de la Prima News TV.

Sorin Grindeanu a aratat ca nu stie daca reuseste sa dea acest ordin pana vineri, pentru ca a trimis niste adrese la institutii pentru unele clarificari.

Am anumite semne de intrebare si vreau sa fiu clarificat, sunt anumite lucruri legate de criterii. De exemplu, intr-un CA este ilegal sa fie mai mult de doi functionari publici, si aici vedem ce inseamna aceasta categorie, am trimis adrese catre institutii sa vedem daca unele meserii se incadreaza. Nu stiu daca reusesc pana vineri, dar suta la suta saptamana viitoare vor fi noi consilii de administratie, selectate pe legea 109, pentru primele 5 companii de la ministerul Transporturilor”, a afirmat ministrul.

De asemenea, despre schimbarea sefului Tarom, ministrul Sorin Grindeanu a declarat ca a fost o decizie a Consiliului de Administratie, care a luat act de terminarea mandatului, aratand ca este nevoie la Tarom de un director “care sa aiba experienta necesara de a lua taurul de coarne”.

Trebuie luate decizii, daca vrem sa avem o companie nationala”, a spus el. 

Oficialul a precizat ca planul de restructurare al Tarom, cerut de la Bruxelles, care trebuia trimis in luna septembrie, a fost trimis abia in luna noiembrie, pentru ca ”a apasat mult ministerul pe pedale”.

Intrebat daca transportatorul aerian Tarom se poate salva, Grindeanu a spus: ”Eu imi pastrez doza de optimism, pentru ca are capacitatea sa se restructureze. Romania are piata necesara in a sustine o companie ca Tarom, daca vom gasi un manager care sa aiba forta necesara (..) sustinerea necesara sa ia aceste decizii, absolut necesare. O companie de marimea Tarom ar trebui sa aiba 600 de angajati, din care 90% personal navigant, asta trebuie sa fie proportia. Acum sunt peste 1.000 bine, proportia nu este de 90% personal navigant. Ce trebuie sa faci, sa stai sa te uiti in cotninuare ca lucrurile merg la fel si ca ai reusit sa restructurezi 50 de posturi?”, a mai spus Grindeanu. 

Intrebat daca ministrul Bode a inteles aceste argumente in discutia de la Guvern, Grindeanu a raspuns: ”Ministru la Transporturi sunt eu, eu nu mi-am dat cu parerea despre Ministerul de Interne”.

Ministrul Transporturilor a mai fost intrebat ce discutie a avut cu ministrul de Interne, Lucian Bode, despre destituirea directorului general al Tarom. ”Discutii constructive. Am facut schimb de experienta avand in vedere ca si dansul a fost ministrul Transporturilor”, a spus Grindeanu.

Ministrul Sorin Grindeanu a mentionat caeste nevoie la Tarom de un director care sa aiba experienta necesara de a lua taurul de coarne acolo”.

Ministrul spune ca l-a asigurat pe directorul Tarom la inceputul mandatului ca are toata sustinerea lui sa ia decizii corecte chiar daca sunt dureroase pentru a salva Tarom.

Intrebat daca exista un meci PSD-PNL in privinta acestei pozitii la Tarom, ministrul Sorin Grindeanu a raspuns: ”Nu eu l-am schimbat, Consiliul de Administratie a luat act de terminarea mandatului, nu e vorba de altceva. CA-ul a considerat necesar sa nu il mai prelungeasca”. 

Nu le-a luat la intensitatea la care trebuia sa le ia”, a mai spus Grindeanu.

Articolul precedentINVESTITII IN INFRASTRUCTURA DIN BIHOR – Cel mai important proiect este drumul expres dintre Arad si Oradea, de peste 2 miliarde de euro
Articolul următorBILANT LA CNAIR – Compania de Drumuri a semnat anul trecut 16 contracte de supervizare a lucrarilor de constructie a 276,28 km de autostrada

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.