BILANT LA CNAIR – Compania de Drumuri a semnat anul trecut 16 contracte de supervizare a lucrarilor de constructie a 276,28 km de autostrada

In 2022, CNAIR a semnat 16 contracte de supervizare a lucrarilor de constructie pentru 276,28 km de autostrada, valoarea acestora fiind de 277.881.895,15 lei fara TVA.

Comparativ, in anul 2020 au fost semnate 8 contracte de supervizare pentru 145,99 km cu o valoare totala de 182.157.908,16 lei fara TVA, iar in 2021 a fost semnat un singur contract pentru supervizarea lucrarilor de constructie a 19 km, iar valoarea acestuia a fost 21.464.235,50 lei fara TVA.

In prezent, CNAIR are lansate procedurile de atribuire pentru 26 de contracte de supervizare, acestea aflandu-se in diverse stadii (avizare ANAP/depunere oferte/ clarificare/evaluare).

Majoritatea intarzierilor inregistrate in cazul anumitor proceduri de atribuire aferente contractelor de supervizare sunt din cauza contestatiilor introduse impotriva documentatiilor de atribuire de catre anumiti operatori economici. Prin aceste contestatii se urmareste reducerea substantiala a penalitatilor si/sau eliminarea mai multor parghii contractuale de verificare a prestatorilor, astfel incat CNAIR sa plateasca sume importante prestatorului fara a avea si modalitatea efectiva de constrangere a acestuia la indeplinirea obligatiilor asumate prin contract”, mentioneaza CNAIR.

Compania de Drumuri precizeaza ca pana la semnarea contractelor de supervizare cu prestatorii desemnati castigatori, aceasta activitate importanta pentru dezvoltarea oricarui proiect de infrastructura rutiera este realizata de catre directiile regionale ale CNAIR pe raza carora se desfasoara lucrarile.

Situatia celor 26 de proceduri de supervizare aflate in derulare la nivelul CNAIR:

I. Supervizari aflate in evaluare/semnare

1. Centura Nord Lot 3 Evaluare (Tehnic)

2. Ploiesti – Buzau Lot 3 Evaluare (Tehnic)

3. Sibiu – Pitesti Sectiunea 3 Semnare

II. Proceduri de supervizare lansate si pentru care se formuleaza raspuns la clarificari si/sau masuri de remediere conform dispozitiilor instantei:

  1. Centura Bucuresti Nord Lot 1
  2. Centura Bucuresti Nord Lot 2
  3. Buzau – Focsani Tronson 3
  4. Buzau – Focsani Tronson 2
  5. Buzau – Focsani Tronson 1
  6. Buzau – Focsani Tronson 4
  7. Lugoj – Deva Lot 2
  8. Sibiu – Pitesti Sectiunea 2
  9. Varianta ocolitoare Galati

Procedurile de la punctele 1,2 si 4 au fost contestate la CNSC/ Curtea de Apel Bucuresti, ultima Hotarare fiind comunicata CNAIR SA in cursul lunii decembrie.

Documentatii de Supervizare incarcate in SEAP/In curs de elaborare

Documentatii de Supervizare incarcate in SEAP

1. A1 – DN 5 Lot 2

2. DN71 Sector 1

3. Focsani – Bacau Lot 1

4. Focsani – Bacau Lot 2

5. Focsani – Bacau Lot 3

6. Bacau – Pascani Lot 1

7. Bacau – Pascani Lot 2

8. Bacau – Pascani Lot 3

Documentatii in curs de elaborare

  • Sibiu – Fagaras Tronson 1
  •  Sibiu – Fagaras Tronson 2
  •  Sibiu – Fagaras Tronson 3
  •  Sibiu – Fagaras Tronson 4
  •  A8 – Targu Mures – Targu Neamt Sectiunea I
  •  A8 – Targu Mures – Targu Neamt Sectiunea III
Articolul precedentGRINDEANU VREA SA SCHIMBE CONDUCEREA CNAIR, CNIR, CFR, CFR CALATORI SI METROREX – Saptamana viitoare semneaza ordinul de numire a unor noi Consilii de Administratie
Articolul următorVESTI BUNE PENTRU CEA MAI ASTEPTATA AUTOSTRADA DIN ROMANIA – CNAIR colaboreaza cu Romsilva scoaterea din fondul forestier a suprafetelor de padure afectate de constructia sectiunilor 2, 3, 4 si 5 ale autostrazii Sibiu-Pitesti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.