Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, anunta o restartare buan pe centura municipiului Barlad, dupa ce a fost in vizita pe santierul variantei ocolitoare, pe intregul amplasament.
Lucrarile la centura Barlad au fost reluate pe 19 mai 2022, dupa un blocaj de opt luni.
”Felul in care se prezinta lucrurile in santier, confirma angajamentul noului antreprenor de a da in trafic acest obiectiv de investitie in anul 2023”, spune Scriosteanu.
Pana in prezent, au fost executate:
- forarea, armarea si betonarea a 208/218 piloti forati aferenti structurilor si pasajelor;
- 22/25 radiere aferente podurilor si pasajelor si se lucreaza la radierul aferent pilei 4 a pasajului peste calea ferata km 0+405;
- 18/25 elevatii aferente podurilor si pasajelor si se lucreaza la elevatiile pasajului CF km 0+405 si pasajului CF 6+705;
- 8/13 podete dalate si continua aceste lucrari, aprovizionarea cu elemente prefabricate necesare finalizarii acestora fiind asigurata;
- 10/11 podete casetate
- montarea a 39/99 grinzi prefabricate din beton armat aferente podurilor si pasajelor;
- montarea grinzilor aferente podului peste raul Barlad (km 1+630), podului peste raul Trestiana (km 2+870) si podului peste raul Barlad (km 7+690);
- imbunatatirea terenului de fundare prin executarea pilotilor de indesare pentru 86,46% (4520/5228 piloti) din totalul proiectat, precum si prin stabilizare cu lianti hidraulici pentru 98,15% din cantitatea totala (51.526/52.500 mc);
- lucrari de terasamente in proportie de 50%;
- realizarea stratului de forma din pamant stabilizat pe 4,2 km din totalul de 10,18 km;
- realizarea stratului de fundatie din balast pentru 4,18 km din totalul de 10,58 km;
- realizarea stratului de balast stabilizat cu lianti hidraulici pe o lungime de 3,14 km din totalul de 10,58 km;
- turnarea primului strat de asfalt AB 31,5 mm pe o lungime de 1,33 km din totalul de 10,58 km si continua lucrarile la aceasta etapa tehnologica.
Se mai lucreaza la:
- relocarea conductei de apa de 630 mm la km 0+000 – km 0+360, iar traseul relocat a fost finalizat, urmand cuplarea acestuia la conducta existenta;
- placa de suprabetonare aferenta podului Trestiana (km 2+870);
- executia dispozitivelor de scurgere si evacuare a apelor, fiind executati 2,75 km din totalul de 21,16 km.
Drumul va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari.
Varianta de Ocolire a Barladului este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui.
Licitatia organizata de CNAIR pentru executia lucrarilor a fost castigata de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botosani, insa dupa cateva luni de la demararea lucrarilor, in toate informarile privind stadiul investitiei aparea Asocierea SC Tehnic Asist SRL – Concept Infrastrade Logistic SRL Botosani.
Investitia este finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totala a contractului de finantare este de 189.667.269,13 lei, dupa ce a fost suplimentata la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinantarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).