Finantarea pentru constructia Podului rutier Ungheni (RO) – Ungheni (MD) a fost aprobata. Proiectul a fost depus de Romania in cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) in valoare de 16.486.604 euro.
Constructia va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).
In scurt timp, urmeaza inceperea procedurii de licitatie pentru executia lucrarilor.
”Veste buna pentru Moldova de pe ambele maluri ale Prutului. A fost aprobata finantarea pentru constructia Podului rutier Ungheni (RO) – Ungheni (MD), proiect depus de Romania in cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF) in valoare de 16.486.604 euro”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Principalele caracteristici prevazute sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m latime parte carosabila
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura
- punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor
”Podul Ungheni reprezinta o necesitate atat pentru Romania, cat si pentru Moldova, al carui scop consta in sprijinirea relatiilor economice, sociale, dar si fratesti dintre cele doua parti. Va ajuta la imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit international de marfuri si persoane”, precizeaza secretarul de stat.
Studiul de fezabilitate a fost finalizat de catre partea romana, precum si obtinerea Acordului de Mediu, care a fost emis in data de 18 noiembrie.
Podul face parte din proiectul Autostrazii A8 si va avea si punct de trecere a frontierei.
”Ne bucuram de o buna colaborare cu reprezentantii Ministerului Infrastructurii si Dezvoltarii Regionale din Republica Moldova, motiv pentru care sunt convins ca vom realiza cat mai repede ceea ce ne-am propus”, spune Scriosteanu.