GARA DIN COMANA SI PODUL DE LA GRADISTEA PRIND CONTUR – Se fac lucrari pentru reluarea traficului international feroviar spre Bulgaria, Grecia si Turcia

Noua Gara de la Comana si Podul de la Gradistea, parti din refacerea infrastructurii liniei feroviara dintre Bucuresti si Giurgiu, incep sa prinda contur.

Pentru reconstructia podului necesar redeschiderii circulatiei pe linia de calea ferata Bucuresti-Giurgiu, din dreptul localitatii Gradistea, contractul a fost deblocat in 2020.

Linia de cale ferata Bucuresti Nord – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera este o linie importanta, in cadrul retelei de cale ferata din Romania, deoarece preia traficul international european pe cele 2 coridoare centrale de pe teritoriul Romaniei si face legatura intre Coridorul Rhin – Dunare (fostul coridor IV) si tarile din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunarii pe Podul Prieteniei, in sectorul de granita dintre Romania si Bulgaria.

Podul de cale Ferata de peste Arges de la Gradistea este parte din prima cale ferata a Romaniei (data in circulatie in 1869). Acesta s-a prabusit in urma inundatiilor din 2005.

Doi secretari de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, si Ionut Savoiu, au fost in vizita de lucru la lucrarile de modernizare a liniei feroviare Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera, mai exact la Lotul 1: Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, lucrari proiectate intre localitatile Vidra (Ilfov) si Comana (Giurgiu).

Principalele categorii de lucrari sunt:

Pod peste Sabar si Pod peste Neajlov: se executa fundatia pentru gabioane la culeea Vidra si culeea Comana si umpluturile cu pamant armat in spatele culeei Comana;

Pod peste Arges – se executa forarea pilotilor pentru fundatii PT1, se realizeaza platforma tehnologica pentru PT2 si armarea si cofrarea etapei 3 la pila 11;

Statia Gradistea se lucreaza la realizarea peronului, la exteriorul cladirilor CED si la interiorul cladirii din statie;

Statia Comana – se finalizeaza lucrarile de rezistenta aferente peroanelor si se lucreaza la cladirea de calatori + cladirea CE;

– Constructii civile: se lucreaza la cladirile din Statia Vidra, Statia Baneasa – Giurgiu si Statia Fratesti;

Viaduct mal stang – se executa gabioane la culeea Vidra, umpluturi cu pamant armat, precum si armarea, cofrarea si betonarea grinzilor de rezemare. Se monteaza grinzi de 29 m si predale si se lucreaza la armarea placii de suprabetonare;

Viaduct mal drept – se executa armarea, cofrarea si betonarea grinzilor de rezemare, precum si armarea placii de suprabetonare. Se monteaza grinzi si predale, se finiseaza betoanele din elevatii si se pregateste fundatia pentru gabioane la culeea Comana;

Podete: se lucreaza la realizarea peretilor mulati;

– Terasamente – se lucreaza la conectarea terasamentului cu pamant armat in spatele culeelor, la taluzarea PSS in zona liniei I in Statia Comana, precum si la nivelarea si curatarea zonelor de dren. Se lucreaza si la nivelarea si compactarea zonei dintre terasament si drumul tehnologic stanga Arges;

Suprastructura – se lucreaza la realizarea suprastructurii in statia Comana pe Linia III si realizarea primului strat de piatra sparta. Se pregatesc breteaua pentru montaj si schimbatorul de cale 3 in Statia Comana;

Semnalizare – se lucreaza la instalarea elementelor noi de semnalizare feroviara;

– Se executa lucrari de executie buraje si completare cu piatra sparta pe zona Baneasa – Giurgiu – Daia – Fratesti;

Se pregatesc lucrarile in zona Bucuresti Nord – Bucurestii Noi;

– Se lucreaza la descarcarea si depozitarea sinelor noi intre Statia Comana si Statia Baneasa – Giurgiu.

Redeschiderea liniei feroviara este foarte importanta pentru:

  • reluarea traficului international feroviar in relatia Bulgaria, Grecia, Turcia
  • reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitatile din sudul Bucurestiului si arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de munca
  • deschiderea unei legaturi feroviare pentru locuitorii de la noi, dar si pentru cetatenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni

Solutia aleasa tine cont si de viitoarea dezvoltare a Canalului Bucuresti-Dunare.

Articolul precedentCFR SEMNEAZA CONTRACT DE 2,18 MILIARDE LEI – Infrastructura feroviara va fi modernizata pe sectiunea RONAT TRIAJ – ARAD
Articolul următorBLUE AIR VA FI EXECUTATA SILIT – Compania nu si-a platit datoriile. Ministerul Finantelor intervine in scandal

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.