CFR SA anunta ca a semnat contract de 2,18 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe sectiunea RONAT TRIAJ – ARAD. Valoarea contractului, pentru proiectare si executie, este de 2,18 MILIARDE lei, cu finantare din fonduri nerambursabile PNRR.
Constructor este asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad Lot 4.
”Am semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, in valoare de 2,18 miliarde lei, fara TVA, pentru Lotul 4 RONAT TRIAJ – ARAD, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, anunta CFR.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni (6 luni proiectare si 36 luni executie).
”CFR a semnat astazi un nou contract finantat prin PNRR! Lucrarile pentru modernizarea celor 54,86 km ai lotului 4 (Ronat Triaj-Arad) al magistralei Caransebes – Timisoara – Arad (162,19 km) trebuie finalizate in 42 de luni (6 luni proiectare, 36 luni executie). Asocierea de proiectanti si constructori italieni are la dispozitie 2,18 de miliarde de lei (fara TVA) pentru a efectua lucrarile prevazute in contract: dublarea liniei de cale ferata; modernizare statiilor Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag si Aradu Nou; modernizare a 2 halte de calatori si a unei halte comerciale de marfuri; modernizare a 6 poduri si a 39 podete; montarea unor sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferata; lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) si BLAI pe intregul traseu”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Prin semnarea acestui contract, in valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferata, de la Timisoara Est la Arad, intra in linie dreapta
„Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebes – Timisoara – Arad, inclus in PNRR, este vorba despre sectiunea Ronat Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de mentionat este faptul ca aceasta sectiune va fi proiectata cu cale ferata dubla pe o distanta de 50,33 km din lungimea totala a traseului, un avantaj din punct de vedere al cresterii capacitatii de exploatare feroviara, nu doar pentru transportul de calatori, dar si pentru cel de marfa”, spune Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR SA.
OBIECTIVE:
- lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea RONAT TRIAJ – ARAD (lotul 4), in lungime de 54,86 km, pentru viteza maxima de 160 km/h
- lucrari civile in statiile Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag si Aradu Nou
- lucrari civile in 2 halte de calatori,1 halta comerciala de marfuri
- lucrari de modernizare a lucrarilor de arta – 6 poduri si 39 podete
- sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferata
- lucrari specifice de exploatare feroviara
- lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) si BLAI pe intregul traseu.
OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA si FEROVIARA:
- 6 pasarele pietonale in statiile Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag si Aradu Nou
- 1 pasarela edilitara in Aradu Nou
- 4 pasaje superioare in statiile Sanandrei (DJ692A), Ortisoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
- 11 pasaje inferioare, dintre care 9 in Aradu Nou, 1 in statia Ortisoara, respectiv 1 pasaj in statia Sag
- panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 9.410 m;
- rampe de incarcare-descarcare in statiile Ortisoara, Vinga si Aradu Nou
Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe intregul traseu, servicii feroviare moderne in spatiile destinate publicului calator, imbunatatirea conditiilor de exploatare si operare feroviara, necesare maximizarii volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
- imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
- modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- dublarea liniei (functie de conditiile de relief);
- lucrari poduri/podete, sistem de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
- lucrari pentru rridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile;
- montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
- instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
- montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.
Linia de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.