Angajatii CFR vor beneficia de salarii mai mari in acest an si compania anunta o a doua majorare pana la finalul anului. Compania precizeaza ca in anul 2021 angajatii CFR SA nu au beneficiat de nicio crestere a salariilor, ultima majorare, de 5%, fiind acordata in decembrie 2020.
”Angajatii CFR SA incheie anul 2022 cu o crestere salariala cu 16%! Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA a semnat noul Act Aditional, la Contractul Colectiv de Munca (CCM), cu o majorare salariala de 6%, de la 1 decembrie 2022, si cresterea valorii tichetului de masa, de la 1 noiembrie 2022, la 30 de lei, de la 20 de lei”, anunta CFR.
De asemenea, salariatii companiei au beneficiat de prima crestere salariala a acestui an incepand cu 1 iunie 2022, cand s-a acordat o majorare cu 10% a salariilor de baza, iar valoarea unu tichet de masa a crescut de la 15 lei, la 20 de lei.
Astfel, in anul 2022 conducerea CFR SA a majorat veniturile angajatilor cu 16% si a crescut valoarea tichetului de masa de la 15 lei, la 30 de lei.
De asemenea, vineri a fost semnat primul contract, din PNRR, pentru TIMISOARA EST – RONAT TRIAJ (LOTUL 3).
”Astazi a fost semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare, in valoare de 1,44 miliarde de lei, fara TVA, pentru Lotul 3 TIMISOARA EST – RONAT TRIAJ, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, anunta compania.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, reprezentanta de Ion Simu Alexandru, director general, si asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad Lot 3, reprezentata de Francesco BERNABE, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, in prezenta Ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Sorin GRINDEANU, contractul in valoare de 1,44 miliarde lei, pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea TIMISOARA EST – RONAT TRIAJ (lotul 3), aferenta obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Arad (162 km), pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Linia de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
„Semnarea contractului de modernizare a sectiunii Timisoara Est – Ronat Triaj reprezinta punctul de pornire al dezvoltarii infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebes – Timisoara – Arad, RAMURA SUDICA a Coridorului RIN-DUNARE, si un prim pas in alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a tarii la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este sa le oferim calatorilor conditii moderne de transport, si aici ma refer la o infrastructura care va permite o viteza maxima de circulatie de 160 km/h, statii feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilitati sigure de tranzitare sau stationare in zonele publice, inclusiv zone speciale de acces si de deplasare pentru persoanele cu dizabilitati. Nu in ultimul rand, trebuie mentionat faptul ca, modernizarea caii ferate inseamna si o contributie economica majora la nivel national si local”, spune Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Durata de implementare a contractului, in valoare de 1,44 miliarde lei, fara TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad Lot 3, desemnata castigatoare in luna iulie de CFR SA, decizie mentinuta ulterior si de CURTEA DE APEL, va elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiunea TIMISOARA EST – RONAT TRIAJ (lotul 3), in lungime de 13,86 km, inclusiv:
- lucrari de dublare a liniei de cale ferata
- modernizarea lucrarilor de arta (poduri/podete)
- lucrari civile in statii si halte de calatori
- modernizare/constructii pasaje inferioare/superioare si pasarele pietonale
- lucrari specifice de exploatare feroviara, prin construirea de cladiri de mentenanta, un centru regional de management al traficului
- implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R).
Modernizarea sectiunii de cale fearta TIMISOARA EST – RONAT TRIAJ include si urmatoarele obiective de utilitate publica:
- PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam (conecteaza strazile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade si Gara de Est)
- STATIA CF TIMSOARA EST (16 linii modernizate, pasarela pietonala pentru acces la peroane si pentru traversarea caii ferate, rampa de incarcare-descarcare, rampa speciala (mobilitate militara) si integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dubla – 2,05 km, cu instalatii de semnalizare si telecomunicatii)
- PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER – TIMISOARA (conecteaza strazile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)
- HALTA DE CALATORI TIMISOARA CENTRU (statie NOUA intermediara, cu peroane iluminate – panouri fotovoltaice – asigura conexiunea feroviara cu Complexul Comercial si zona istorica)
- STATIA CF TIMSOARA NORD (34 linii modernizate, punct nou de acces la gara, pasarela de acces la peroane cu scari rulante, lifturi, spatiu de asteptare-imbarcare, parcare noua, pasarela pietonala pentru traversarea caii ferate, cladire de mentenanta si Centru de Control Operational pentru zona intregului tronson)
- CLADIRE NOUA de CALATORI Timisoara Nord, inclusiv PASARELA CENTRALA (lifturi, scarii rulante, acces persoane cu dizabilitati, acces la peroane prin pasarela centrala, panouri fotovoltaice, conexiunea strazii Nera cu strada Garii de Nord)
- PASAJ SUPERIOR pentru legatura COMOAREI – RADU DE LA AFUMATI (asigura conexiunea strazilor Comoarei si Radu de la Afumati)
- PASAJ SUPERIOR DN 6 zona RONAT TRIAJ, km 564+720 (asigura traversarea magistralei de cale ferata)
- PANPOURI FONOABSORBANTE – lungime totala 8,26 km
- PANOURI FOTOVOLTAICE – pe copertine, pasarele si acoperisuri de cladiri cu specific feroviar