CONSENS PRIVIND TRASEUL VIITOAREI AUTOSTRAZI A8 – Proiectul va costa 4 miliarde de euro

Consens intre autoritatile judetene, locale si asociatiile civice pentru varianta de traseu a Autostrazii Unirii, pe tronsonul Podu Iloaiei – Iasi – Ungheni. Consiliul Judetean si Primaria Municipiului Iasi au organizat o intalnire de lucru pe tema Centurii de Nord a Municipiului Iasi, parte a viitoarei Autostrazi A8. La dezbatere, au fost invitati reprezentantii Institutiei Prefectului, ai CNAIR, ai proiectantului Consitrans SRL, primari ai comunelor de pe traseu si membri ai asociatiilor civice pro-autostrada.

Autostrada A8, denumita si Autostrada Unirii, este o autostrada ce va fi construita pe traseul Ungheni – Iasi – Targu Frumos – Pascani – Targu Neamt – Poiana Largului – Ditrau – Targu Mures, unde va face jonctiune cu Autostrada A3. Va avea o lungime de 310 km, la un cost estimat de 4,07 miliarde de euro.

Cei prezenti la workshop au analizat provocarile pe care le presupune viitorul traseu pe tronsonul Podu Iloaiei – Iasi – Ungheni din A8, argumentele privind necesitatea profilului de autostrada pe acest segment si conexiunile cu Aeroportul International Iasi si viitorul Spital Regional de Urgenta. Participantii la dezbatere s-au declarat, in unanimitate, in favoarea Alternativei 2 de traseu (varianta albastra) pentru Centura de Nord a municipiului si vor semna un document comun care va fi trimis, maine, catre CNAIR si ulterior in atentia JASPERS, organismul de consultanta al Comisiei Europene. La JASPERS se afla, in prezent, in analiza, cinci variante de traseu pentru segmentele din A8 care traverseaza judetul Iasi.

Discutam despre o infrastructura care trebuie sa deserveasca nevoile in continua dezvoltare atat ale regiunii noastre cat si ale Republicii Moldova pentru urmatorul secol. Acest sector din A8 are asigurata finantare prin Programul Operational de Transport (POT) si, prin aceasta intalnire, in cadrul careia am ajuns la un consens in privinta alternativei 2 de traseu (albastra), ne-am dorit sa castigam timp, pentru ca orice zi pierduta va insemna costuri mai mari in implementarea proiectului. Solicitam parcurgerea cu celeritate a etapei de definitivare a traseului si a Studiului de Fezabilitate pentru ca oportunitatile de finantare sa fie fructificate cu succes. Le-am transmis reprezentantilor CNAIR si Consitrans ca sustinem in mod unanim ca legatura cu autostrada prin breteaua C. A. Rosetti, SRU si Aeroport sa fie pe patru benzi. Este o chestiune nenegociabila pentru comunitatea noastra si vrem ca punctul nostru de vedere sa fie sustinut mai departe si in discutiile cu JASPERS. Sustinem, de asemenea, fara echivoc, adoptarea profilului de autostrada pentru intreg traseul avut in vedere de proiect, orice alta solutie inferioara de profil fiind de natura sa puna in pericol capacitatea de dezvoltare si potentialul de mobilitate al intregii zone, a declarat presedintele Consiliului Judetean, Costel Alexe.

In cadrul dezbaterii, Gabriel Budescu, director in cadrul CNAIR, a anuntat ca institutia va pune la dispozitie, timp de o saptamana, un chestionar online, alaturi de variantele de traseu ale Autostrazii Unirii, astfel incat toti cei interesati sa isi exprime punctul de vedere.

Pe sectiunea A7 de la Ploiesti la Pascani, finantata prin PNRR, avem acum 4 contracte semnate iar pe 2 loturi au inceput deja lucrarile. Alte 3 contracte se apropie de semnare, iar 6 loturi sunt in procedura de licitatie. Pentru A8, anul acesta vor fi lansate in licitatie contractele pentru constructia sectiunilor din capete, finantate prin PNRR”, spunea ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, in luna septembrie.

Articolul precedentINVESTITII DE 5,3 MILIARDE DE LEI IN PORTUL CONSTANTA – Ministerul Transporturilor vrea sa modernizeze infrastructura feroviara
Articolul următorPISTA DE BICICLETE DE 22 MILIOANE LEI – Consiliul Judetean Galati vrea sa atraga fonduri europene pentru proiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.