CNAIR PIERDE CONTESTATII PE AUTOSTRADA A0 NORD – Bucurestiul risca sa nu aiba o centura civilizata nici in 2024

CNAIR a pierdut doua contestatii importante pe doua tronsoane de pe Autostrada A0 Nord de pe Centura Capitalei. Si avand in vedere intarzierile de la licitatii, A0 Nord ar putea fi finalizata complet abia in 2025-2026.

Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) a admis plangerea constructorului grec Itrakat la contractul pentru proiectarea si executia primului lot al Autostrazii de Centura Bucuresti Nord. In luna august, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta desemnarea “definitiva” a italienilor de la Pizzarotti pentru lotul dintre Autostrada A 1 Bucuresti -Pitesti si DN 1 Corbeanca, sugerand ca semnarea contractului nu mai poate fi intarziata

La scurt timp, CNSC a admis si contestatia chinezilor de la China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) la contractul pentru lotul 3 de pe A0 Nord, obligand CNAIR sa reevalueze oferta.

Un nou esec marca Grindeanu la Ministerul Transporturilor: compania de drumuri a pierdut dintr-un foc doua contestatii importante pe doua tronsoane de pe Autostrada A0 Nord de centura a capitalei. Cele doua contestatii fusesera depuse de o companie greceasca pe A0 Nord lotul 1 intre A1/Bacu si DN1/Corbeanca si una chinezeasca pe A0 Nord lotul 3 intre DN2/Voluntari si DJ503/Cernica. Motivele: o descalificare abuziva pe chestiuni procedurale pe lotul 1, respectiv solicitari de clarificari ilegale din partea CNAIR pe lotul 3, ambele argumentatii invalidate fara drept de apel de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor in favoarea ofertantilor”, spune Horatiu Cosma, fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, in mandatul Catalin Drula, fiind responsabil cu sectorul rutier.

El aminteste ca, in 2021, in mandatul lui Catalin Drula la Ministerul Transporturilor, s-au anuntat castigatorii pe ambele tronsoane.

A trecut un an de guvernare PNL-PSD la Ministerul Transporturilor si nu au reusit decat sa lege complet sireturile acestor ultime 2 tronsoane fara constructor de pe autostrada de centura a capitalei. Un an de decizii eronate ale comisiei de evaluare a ofertelor din CNAIR, de intarzieri nepermise si de contestatii admise din nou si din nou in instanta. Avem un sezon de lucru 2022 ratat complet pentru aceste proiecte din cauza incompetentei si nepasarii lui Sorin Grindeanu si a camarilei de partid. In acest context, Bucurestiul nu va avea o centura civilizata nici in 2024 si, cu actualii guvernanti la butoane, cel mai probabil nici in 2025 sau 2026”, mai spune Horatiu Cosma.

Solutia CNSC publicata joi, 29 septembrie: “Admite contestatia si dispune remedierea” ds. 2050/2022.

Durata contractului de aproximativ 800 de milioane lei pentru primul lot al Autostrazii A 0 Bucuresti Nord este de 12 luni pentru proiectare si 22 pentru executie.

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a admis pe 21 februarie 2022 contestatia chinezilor de la China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) in cadrul licitatiei pentru Lotul 3 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord).

Tronsonul lung de 8,6 km, intre Afumati si Pantelimon, va curinde sapte pasaje.

CNAIR a lansat pe 6 iunie 2019 licitatia pentru pentru proiectarea si executia celor 8,6 kilometri din A0 Nord. Durata contractului este de 30 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie a lucrarilor.

Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.

In cadrul contractului, viitorul antreprenor va realiza mai multe lucrari ingineresti complexe, incluzand 7 pasaje, doua dintre acestea avand lungimi de 318,30 m si respectiv 466,50 m.

Pe 25 iunie 2021, CNAIR i-a desemnat castigatori pe turcii de la IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S., pe lotul 3 din A0 Nord, dupa ce initial castigatori fusesera turcii de la Nurol.

Pe 9 decembrie 2021, CNAIR ii anunta din nou castigatori pe turcii de la ICTAS pe lotul 3 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord).

De asemenea, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat in august 2022 asocierea Pizzarotti – Retter drept castigator pentru proiectarea si executia lotului 1 (17,5 km) din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord), dupa reevaluarea ofertelor. Contractul cu o valoare de 815,07 milioane lei, fara TVA, este finantat prin fonduri europene nerambursabile.

Bucurestiul va avea o noua centura moderna – un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala sosea de Centura care ocoleste Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt in curs de executie.

Pe partea de Nord a Autostrazii de Centura (A0) lucrurile sunt mai intarziate. Din cele patru tronsoane, doar doua sunt contractate insa lucrarile efective in teren nu au inceput nici acolo.

Toate licitatiile de pe A0 Nord au fost lansate din iunie 2019.

Segmentul Nord al autostrazii A0 este impartit in patru loturi:

Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5 km
, castigator Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, pret: 815.07 milioane lei fara TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru constructie.

Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati), 19 km, in executie, castigator: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, pret: 831.920.653,34 fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata constructie: 22 luni. Contract semnat in mai 2021.

Lotul 3, DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica), 8,6 km, in licitare. Constructor selectat: Ictas Insaat Ve Ticaret, pret 413.665.346,64 lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni.

Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47 km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, pret 312,6 milioane lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020.

Articolul precedentCNAIR, PUSA LA COLT IN INSTANTA – Tribunalul Bihor demasca viciile din marile proiecte de infrastructura
Articolul următorLICITATIE PENTRU REPARATII LA UN POD DIN BIHOR – Reparatia capitala a podului din beton armat de peste canalul colector Cris va costa 1,3 milioane lei fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.